Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruger No. 1.
#1
Er der nogen her der har personlige erfaringer med en Ruger No. 1. Jeg påtænker at anskaffe mig en i 7x57. Kan kammeret i denne bores op til 7x64?
På forhånd tak.

"Si vis pacem, para bellum".
Mvh.
TAR

"Si vis pacem, para
bellum".
Svar
#2
Ruger no. 1 kan varmt anbefales!

Har selv en i 375H&H samt en halv i 458Lott[Big Grin]

Om den kan bores op til 7x64 ved jeg ikke, styrkemæssigt kan låsen i hvert fald nemt klare det, det kommer nok til at afhænge af piben, og om der er plads til det længere kammer. Hvis der er plads burde det være en simpel sag.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
Som ejer af en halv Ruger no.I (sjovt nok i .458 LOTT), vil jeg ikke tøve med at anbefale styrken i låsen og det smukke udseende, der bare oser af klassisk jagtriffel. Den er også præcis, spørg bare Dravis.

Den er praktisk talt uopslidelig det bundstykke går aldrig nogen vegne uanset hvor meget du propper i hylstret (ikke lige som Max' yndlingsriffel Blaser. Max ligger og kaster sig på lejet før han skal på banen med sin Blaser: "Har jeg nu for stærke ladninger," tænker han.)

Jeg ville ikke tøve med at købe en. Der er endnu ikke noget Rugerprodukt, der har skuffet mig.

Lige som med visse modeller af biler, så smiler jeg når jeg ser en Ruger No. I (tørrer lille tåre væk fra øjenkrogen).
Svar
#4
Hallo Tar.

Jeg har en Ruger #1 som var min første riffel. Den var dengang cal.30.06 model 1A light sporter. Rekylen var lige i overkanten syntes jeg dengang og den kræver en kikkert med lang øjeafstand fordi kikkerten sidder relativt langt fremme.
Jeg solgte den til fordel for en riffel med magasin, men jeg fortrød salget og da den et par år senere kom til salg igen, købte jeg den tilbage. (her skal der knibes en tåre)

Jeg ompibede den til .223 og har nu en lille fix bukke og topfugl riffel på 2,9kg.

Det er en meget stærk riffel og du kan sagtens få den omkamret til 7 X 64, men hvorfor dog. 7 X 57 er en fin all round kaliber der passer perfekt til den lette Ruger.

Til sidst vil jeg bare sige at du skal ikke tro alt hvad Scout siger. Jeg har aldrig ejet eller brudt mig om Dass riffel[xx(][xx(][xx(], men Scout er nok blevet lidt dizzy af det lorte job han har (han er chauffør på en selvkørende fækaliekoger[xx(]) siden han er så forvirret at han har glemt at han har tatoveret "R 93" på indersiden af venstre arm.

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X

[green]Hallo Tar.

Jeg har en Ruger #1 som var min første riffel. Den var dengang cal.30.06 model 1A light sporter. Rekylen var lige i overkanten syntes jeg dengang

Ja der skal jo ikke så meget til

Jeg ompibede den til .223 og har nu en lille fix bukke og topfugl riffel på 2,9kg. [quote]

Topfuglejagt på op til 15 meter mener du, præcisionen i den ÆÆhhh hundepiskerpibe er vel ikke til den slags præstationer

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
#6
Ruger #1 .223 55gr Remington PSP, afstand 100meter, vidne Steyr Lars[^] Jeg sigtede efter det plaster han holder, han har nemlig tillid til præcisionen i min Ruger[:o)][Image: 12-06-2005001.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
hej tar
jeg er også den lykkelige ejer af en ruger no 1 det er jo så dejlig en riffel at jeg lige skal ned og klappe den lidt inden jeg går i seng hver aften.
den er i cal. 3006 og jeg syntes ikke den har for stor rekyl (men dravis &scout kalder min også rekylstoppet)
bare fordi jeg sad med deres 458lott og lavede prøveskydninger fra en skydebænk.

nu ved jeg ikke hvor du bor men bor du i nærheden af allingåbro(djursland) så må du gerne prøve min (for så himler du ikke før du selv har en)

Hilsen Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#8
Nu er det altså for groft Max! Jeg siger noget i sjov og så fyrer du en masse løgn af. En ting er snot og en anden ting sjov.

Det passer overhovedet ikke!

Min tatovering siger D99 og sidder på venstre balle. Jeg må straks sige, at jeg ikke ved hvor Max har det fra. Han har aldrig fået lov at se den.
Svar
#9
Nu skal i jo ikke tro at i er de eneste som skyder med en #1 min er light sporter i 30-06 og M@X den har da ikke for meget rekyle, men det er da klart at når man har fyret den af ca. 100 gange på en aften med nogle tunge kuler så er det måske nok men det opvejes jo helt ved glæden at eje den[Big Grin][Big Grin]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#10
Scout - du benægter altså ikke at du tjener til dine patroner som chauffør på en selvkørende fækaliekoger[}Smile]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Ruger har en fin lås og nogle fine piber. Det er bare en skam, de kun laver junior-skæfter. Havde de lavet dem som Sako, S&L, Sauer etc. så stod der en i mit våbenskab.

mvh. Johannes
Svar
#12
Al denne ros til no.1 har sgu overbevist mig. Tror jeg vil prøve at anskaffe mig en, når konen synes der er luft i budgettet til endnu en jagtriffel. [Wink]

mvh
Michael
Svar
#13
Her ses Scout på arbejde:[Image: opfinderfkaliekoger.jpg]

Hans nye firmabil:
[Image: fkaliekoger.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Stakkels Scout, han bliver da for alvor straffet af Max i aften.

Øhhh...hvad er en fakaliekoger

mvh. JOhannes
Svar
#15
Spørg ikke, men det lugter !![V]

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Her ses Scout på arbejde:[Image: opfinderfkaliekoger.jpg]

Hans nye firmabil:
[Image: fkaliekoger.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]



den bil har jeg set fornylig i ramløse... ejeren påstår den er nysynet...

[Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#17
Hi There...

Jeg tror næsten det her spørgsmål er farligt at stille i det her selskab af "Ruger-entusiaster" [Wink] Ruger har "fået på puklen" flere steder for deres "Lawyer-aftræk" (Aftræk stillet så hårdt, at de er sikre på at undgå div. sagsanlæg fra en eller flere tumper, som ikke hørte godt nok efter i lektionen "Sikker våbenhåndtering")
Er der nogen af jer som har prøvet/bruger de forskellige "bedding-teknikker" som nævnes i våbenpressen, eller er skyderen bare præcis Right out of the box [?](Selv om man jo nok ikke kan forvente Sub-MOA i en 458 Lott [Big Grin][Wink][^])

Mvh

Power
Svar
#18
Aftrækket på #1 er fuldt justerbart og jeg har beddet forskæftet/armen således at piben er fritliggende.

Fra fabriken er der luft mellem armen og skæftet med den ulempe at hvis man spænder skruen forskelligt fra gang til gang ændres træfpunktet radikalt[xx(]

Efter beddingen er der ingen problemer[^]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Du skal nok forvente at næsten alle våben solgt i USA har hvad du kalder sagfører aftræk og Ruger fabrikken har da også en gang for mange år siden indgået forlig om at trykke en permanent advarsel om farligheden af skydevåben på alt hvad de sælger.
Men det kan man jo som M@X skriver justere til det passer, min egen #1 er fra før tiden med advarsel og har et fint aftræk og ang 458 Lott så mener jeg at have læst at våben med tunge kugler generelt skyder fint men man skal jo turde sætte sig ved bænken for at finde ud af det, og det er der ikke mange som er mand nok til når det drejer sig om 458 Lott,460 Weatherby og lignende men du kan jo udføre en test og lade vi andre rekyllinger vide.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#20
En stor tak til de der har haft ulejlighed med at svare, så det ender med at også jeg, bliver den glade ejer af en Ruger No. 1 i 7x57, grunden til at jeg evt. vil havde den ændret til 7x64 er at jeg har en riffel i den kaliber.

Til hatting.
Tak for tilbudet om at prøve din riffel, jeg må desværre takke nej for nuværende da arbejde tager det meste af min tid for de næste mange md. Jeg er ikke meget for at indrømme det men jeg bor på djævleøen [Sad], så jeg kommer ikke lige forbi Jylland så let.
Mvh.

"Si vis pacem, para bellum".
Mvh.
TAR

"Si vis pacem, para
bellum".
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)