Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Erfaringer med 22-250 ammunition fra Remington?
#1
Jeg skal have købt mig noget at fodre den nyligt ombyggede Remington 700 Varmint SPS med:

[Image: DSC02548.jpg]

Jeg har tidligere (i en anden riffel) skudt med 22-250 ammunition fra Norma men har nu kig på de her hvor der jo er en hel del penge at spare i forhold til Norma-krudtet:

Remington 22-250 Rem. 50 grs. Accutip-V Boat Tail

eller

Remington 22-250 Rem. 55 grs. PSP

Nogen erfaringer med ovenstående krudt fra Remington eller bud på hvad "laminattøsen" ku' tænkes at skyde pænest med før jeg evt. bestiller 100 stk.? Jeg har desværre ingen forstand på stigning på riffelgangene mv. Henset til, at riflen i alt væsentligt skal bruges til ræv og kun rent undtagelsesvist til et stykke råvildt spiller forhold omkring kødødelæggelse ingen rolle i forhold til valget af patron.

MVH
Klaasehaans
Svar
#2
Hej!

Jeg har ingen erfaringer med 22-250, men kan fortælle dig at din SPS Varmint har en 1:14" stigning... Jeg skyder selv med 223R og har prøvet Remingtons 55 grains PSP i denne kaliber - og den fungerede rigtig godt; Den var præcis, holdt godt sammen på kerne og kappe og havde en rigtig god effekt på råvildt! Men det er ikke så vigtigt for dig kan jeg forstå!

Din skyder er jo en fuldblods "hul i hul-skyder", så jeg ville da prøve 50 grains Accutip-V først. Kuglevægten passer umiddelbart lidt bedre til stigningen...dermed ikke sagt at den ikke kan tumle en 55 grains kugle - det kan den formentlig godt. Accutip-V er desuden designet til Vamrintjagt (V'et) og dermed skydning på lange hold - så det er nok den du vil opnå de bedste skudgrupper med...selvom det er temmelig svært at sige!

En ting er dog helt sikkert - får du råvildt for med en Accutip-V i kammeret og du beslutter dig for at skyde det, så lad for guds skyld være med at skyde det på bladet/skulderknoglen - det bliver noget være grisseri!!!

J.
Svar
#3
De eneste Remington jeg har erfaring med i min 22-250 er deres MC spidsskarp, som jeg bruger til gæs. De virker fint. Ellers bruger jeg TBBC til kødvildt og Vaminter til "skadevildt".
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Jeg har skudt en del råvildt med 55 grains PSP i 22-250, de virker helt perfekt.

Det er en forholdsvis "stiv" kugle, de opsvamper sjældent længere end til canneluren.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Flot skæfte du har fået sat på skyderen, hvor har du fundet det henne? Har skudt lidt med psp i en rem varmint men var ikke imponeret over præcisionen, det skal lige siges at riflen stod med std. pibe aftræk mm så det kan have haft væsentlig betydning.
Svar
#6
Tak for input vedr. krudtet. Jeg vil prøver begge de anførte patroner fra Rem. Jeg vender tilbage med resultatet senere.

-> Savage

Du kan se lidt om tilblivelsen af riflen her:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=16280

Skæftet er fra Richards Microfit i USA.

Venligst
Klaasehaans
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)