Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
El fiskeri i have dam
#1
Jeg skal have fanget 8 store koi karper i en stor have dam og har efterhånden prøvet alt, er der nogen som ved hvordan man elfisker.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#2
Ja.
Du skal have en jævnstrømsgenerator med 380 volt.
Du lægge katoden i vandet 3-4 meter fra anoden (som typisk sidder på et langt isoleret skaft).
Så fører du anoden gennem vandet, hvor spændingsforskellen får fiskene til at svømme i retning af anoden. Du kan således føre dem lige ind til ketcherkanten, som du fanger fiskene op med. Pas på du ikke selv forstrøm under aktiviteten.
Pas endelig på at du ikke rammer fiskene - for det tåler de ikke så godt...

Men jeg understreger, at det er på eget ansvar ... at arbejde med stærk strøm og vand er ikke en god kombination for amatører.

Jeg ville nok fiskede dem op med en lillebitte krog med en maddike, figthe og nette dem nænsomt.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Puha det ville jeg godt nok ikke turde udsætte sådan nogen for [:0]

Min kære moder har også Koi-karper og skulle have ny dug i sit bassin og bad om hjælp til at hitte de kære fisk op inden de endte på græsplænen. Det som gik allerbedst (nemt faktisk) var at vente til det var blevet mørkt og så ellers udstyre sig selv med en 500 watt arbejdslampe og et net. Karperne registrerer dig ikke pga. det skarpe lys, hvis bare du bevæger dig selv og nettet langsomt gennem vandet.

Med den metode fangede vi 8 karper og 15 store guldfisk på knap 2 timer incl. riggen til med lamper, ledninger osv.

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#4
Hej Kim

Hvis det er på Hadsten kanten vil jeg gerne hjælpe dig med det.
Ikke fordi jeg har en skid forstand på det men vil gerne prøve just the same.

Fattigdom - det er en sindstilstand
TH[Image: smiley94.gif]S Pilgrims unitedTimeo Danaos et dona ferentes
[center][Image: Image1z-1.jpg?t=1248376945][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#5
hvis polisen har fået en sprængladning/granat ind under lejdeaktionen var den nok heller ikk så ringe[Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Jeg har i min sø fanget mange med en lille krog, men der er mange andre fisk i denne sø og jeg skal kun have de 8 så det vil tag flere dage inden de er fanget på den måde.

Jeg tror at det som så kommer til at ske er at jeg pumper så meget vand ud at jeg kan tage dem med et net og det gør jeg en dag før de lover kraftigt et regnvejr, (der er sat meget tagvand på søen)

Tikka4ever det er ikke langt fra Hadsten men jeg tør ikke selv sætte strøm til efter den udmærket beskrivelse fra ran. Ellers mange tak for tilbudet.[Big Grin]

storm de skulle helst ikke bliver kogt før de har lagt i mælk.[xx(]

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#7
Hvis de er vant til at blive fodret, kan du bruge et baitnet http://www.texastastes.com/p138.htm. (se umbrellanet)
Det er et stort firkantet net som sænkes ned først. Derefter fodres der over det, og når fiskene kommer for at æde af fodret hæves nettet, voila. Det er nemt at lave selv.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

Nu med 25X forstørrelse.
Nu med sako 75 ss laminat

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)