Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ladd data 7x61S&H
#1
har precis köpt en Schultz&Larsen M60 7x61S&H , letar laddningar till den & eftersom jag fick en del hjälp av er förut(8x68s) så tänkte jag kolla med er.
tanken är att använda barnes tsx 150 grains & accubond 160 grains. norma eller vv krut är det som lättast går att få tag i .
så om någon sitter på bra start laddningar så är jag tacksam.
Johan
full vapengarderob & en tjt
Svar
#2
Hejsa

Det er lidt skuffende at Norma ikke længere har ladedata for 7 x 61`eren, jeg mener at Norma var en af de få ammoproducenter, der lavede patroner i kaliber 7 x 61 Super.

Norma´s gamle ladedata fra 1995, angiver følgende med Norma´s MRP :

Kugle 154 grains spirepoint, fænghætte RWS 5333, samlet patronlængde 81 mm. Norma hylster.

min. 61,7 grains MRP = Vo 880 m/s

max. 65,6 grains MRP = Vo 930 m/s

Som nævnt er der tale om gamle ladedata, du bliver nok nødt til at starte med laveste ladning og arbejde dig op.

Vær opmærksom på, at der er forskel på hylstervolumen i 7 x 61 S&H i forhold til 7 x 61 Super, udvendige hylstermål er de samme.

Se evt. i ladeboken 5 og 6, der er også nogle ladedata for 7 x 61 S&H

Vh.

cck
cck
Svar
#3
god morgon cck,
det är dom böckerna jag har..
har mailat både norma & vv ( Don golembieski i USA.) så vi får se.
har fått en del laddningar ifrån accurate reloading men det är med IMR krut,får helt enkelt köpa det eftersom det finns en hel del ladd recept med just IMR.har bara hylsor märkta super & 98% av alla som jag har pratat med har just super.
Johan

full vapengarderob & en tjt
full vapengarderob & en tjt
Svar
#4
åke ifrån Norma har svarat; tyvär så har vi ingen ladd data om 7x61s&h.......... har sagt det förut & ska hädanefter endast använda vv krut! det är klart som fan att det finns recept hos dom. riktigt svagt faktist.

full vapengarderob & en tjt
full vapengarderob & en tjt
Svar
#5
Det eneste vi måske kan hjælpe lidt med er, at generere nogle data i QuickLoad til dig, hvis det har interesse?

Så har du et sted at starte fra.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Tack för det Buba,
har laddat stege med MRP så jag återkommer, vill helst använda vv. men jag återkommer om det behövs.
Johan

full vapengarderob & en tjt
full vapengarderob & en tjt
Svar
#7
Hejsa johbag.!
Har nogle ladeforeslag til din 7x61S&H (Super).

Ladning 1:
Projektil: Hornady 154 grain Interbond.
Krudt: VV N165 4.03 gram.
Hylstre: Norma.
Primer: CCI Large Magnum Rifle.
COL.: 83.00 mm

Ladning 2:
Projektil: Barnes TTSX 120 grain.
Krudt: VV N160 4.00 gram.
Hylstre: Norma.
Primer: CCI Large Rifle Magnum.
COL.: 83.00 mm

Ladning 3:
Projektil: Hornady SP Interlock 139 grain.
Krudt: VV N160 4.10 gram.
Hylstre: Norma.
Primer: CCI Large Rifle Magnum.
COL.: 83.00 mm

Ladningerne er fremstillet til en S&L M65DL og en M68DL. Og har samme træfpunkt på 200 meter. 5 cm´s 5 skuds grupper liggende -med 2 forskellige skytter - er ikke umuligt.
Ingen tegn på hylsterstres eller deformation ved skydning/genladning. Har fx. genladet samme gruppe hylstrer 5 gange...
Ladning 2 blev anvendt i Polen - maj 2009 - hvilket resulterede i 6 flotte opsatser til trofævæggen.
Alle 6 lå hvor de blev ramt. Skudstand: 90 - 170 meter. Minimal kødødelæggelse, og selvfølgelig gennemskud på alle 6.
Svar
#8
Tack Carsten.
Jag har varit i Kap Staden & jobbat ett par veckor(hann jaga 2 dagar, blev en Kudu med lånad bössa.)har inte haft internet kontakt under tiden.
Jag håller på att bädda min Schultz&Larsen. Hittade en laddning som funkade bra , men ett par ordentliga flyers då & då så kände jag att det var nog dax att fixa den.
Ska prova ladning 2 så fort jag är klar & återkommer med resultat.
Grattis till trofeérna i från Polen.
Johan

full vapengarderob & en tjt
full vapengarderob & en tjt
Svar
#9
har bara hunnit skjuta 2 st 5 skotts serier med ttsx, såg riktigt bra ut , Tack igen Carsten. Vill testa ett par 5 skottare till innan jag fortsätter med din laddning till jakt. just nu så jagar jag mest så det får vänta ett tag till.
Johan

full vapengarderob & en tjt
full vapengarderob & en tjt
Svar
#10
Hej Johbag,jeg vil gerne i kontakt med dig.Kan du ikke skrive en mail til mig på: ulgedde@mail.dk

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
du har mail...
Johan

full vapengarderob & en tjt
full vapengarderob & en tjt
Svar
#12
Hej

Er der en venlig sjæl der vil generere lidt data fra Quick Load til mig.

7*61 Super
Scirroco 150 grains
Mrp krudt??

Pft
JP
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Sørensen

Hej

Er der en venlig sjæl der vil generere lidt data fra Quick Load til mig.

7*61 Super
Scirroco 150 grains
Mrp krudt??

Pft
JP



Hej.
QL indikerer en
Startload på 64 grains MRP - V0 = 911m/s
Maxload på 66,2 grains MRP - V0 = 944 m/s

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#14
Tusind tak

Mvh
JP
Svar
#15
Genialt.. jeg har også sådan en karl..(som iøvrigt lige er renoveret, der er billeder på en anden tråd af den.) 7x61 s&h og super hylstre dertil. jeg vil gerne lade med en 140 gr. nosler e-tip, alternativt nosler partition 140 gr. kan se at det ene af foreslagene med N-160 nok kan passe dertil. men min pibelængde er 56 cm incl. kammer, dvs. nok kortere end den nævnte riffel, så overvejede om jeg kunne finde en ladning med N-150, N-550 eller tilsvarende Norma krudt som er lidt hurtigere end N-160 for og få det hele forbrændt.
Er der nogen der har erfaring med det, data eller genereret beregninger på det. Jeg har også de ovennævnte data og bøger, men der er ikke lige det helt rigtige..
Svar
#16
Hej.

Ifølge QL :

Nosler Partition 140 grains

Norma URP - 60 grains - 3700 bar - 900m/s - 99,85% forbrændt

Vit 150 - 57 grains - 3768 bar - 875m/s - 100% forbrændt

Skulle give dig et fornuftigt udgangspunkt.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#17
Det var jo lige det svar jeg ledte efter, perfekt.. den ryger lige i mappen.
er det ladninger man kan starte med, eller er det max. ladninger? udgangshastigheden er ikke så høj som mange andre man ser..
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by højen

Det var jo lige det svar jeg ledte efter, perfekt.. den ryger lige i mappen.
er det ladninger man kan starte med, eller er det max. ladninger? udgangshastigheden er ikke så høj som mange andre man ser..



Hej.
Som jeg skrev - udgangspunkt !
Max tryk er 4050 bar - så med de tryk der er nævnt ovenfor burde du kunne starte der.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#19
Med 7x61 S&H skal man lige tage sig lidt i agt da der er anvendt et utal af forskellige kammergeometrier!

Har haft 4 stk af slagsen og de lå med en 160 grains kugle ved MAX ladninger fra 61 til 68 grains MRP. Så det var lidt af et kunststykke at holde skæg og snot for sig[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by GT

Med 7x61 S&H skal man lige tage sig lidt i agt da der er anvendt et utal af forskellige kammergeometrier!

Har haft 4 stk af slagsen og de lå med en 160 grains kugle ved MAX ladninger fra 61 til 68 grains MRP. Så det var lidt af et kunststykke at holde skæg og snot for sig[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Hej GT.

I forhold til dette lyder de forslag til startladninger for en 140 grains kugle som jeg kom frem til gennem QL vel egentlig meget rimelige ?

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)