Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Omfattende tyverier af våbenskabe
#1
Stjæler hele skabet

[Image: dralflogoKim1.jpg]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Ja, noget forbandet svineri. Den "gode" indbrudstyv eksistere snart ikke mere, nu splitter de også det meste af huset ad for at få bakset våbenskabet ud!

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#3
Hvordan mon sådan et par dyre jagtrifler ser ud efter en tur rundt i huset og efterfølgende på landevejen i et våbenskab, sandsynligvis ikke uden men.
Nogen der ved hvor man kan købe de tyverialarmer de skriver om i artiklen?
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Savage

Hvordan mon sådan et par dyre jagtrifler ser ud efter en tur rundt i huset og efterfølgende på landevejen i et våbenskab, sandsynligvis ikke uden men.
Nogen der ved hvor man kan købe de tyverialarmer de skriver om i artiklen?



Jeg skrev til betjenten og spurgte om de såkaldte skabsalarmer og her er hans svar :

Hej Lars.
Det skal opfattes som om du sikrer området hvor våbenskabet står med en passiv infrarød detektor, der kombineres med den yderligere sikring af hjemmet og sender signal til din mobil (billigste løsning – 0 kroner) eller til kontrolcentral der derefter advicerer dig – koster fra 80 kr om måneden.
Selve alarmen kan du få fra 2.000 kr og opefter.
Gå ind på hjemmesiden http://www.stopindbrud.dk og få yderligere viden. Her findes der også henvisning til de professionelle firmaer, hvilket det nødvendigvis ikke behøver at være.

Håber det var lidt hjælp.

Mvh
Andreas Mylund, kriminalassistent.
NORDJYLLANDS POLITI
TEKNISK SIKRINGSRÅDGIVNING
Direkte tlf.nr. : 96 30 14 69
Email: AMA005@politi.dk

Så det var så ikke det jeg forestillede mig [V]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#5
Alternativt kunne man anskaffe sig en GPS sender som gemmes i skabet, denne kan købes ved Harald Nyborg til 1000 kr. Så skulle der være en mulighed for at spore skabet, hvis altså senderen virker !

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#6
Lav det om til en selvskudskasse[}Smile]

Udløses hvis der ikke bruges nøgle til åbning...[B)]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Lav det om til en selvskudskasse[}Smile]

Udløses hvis der ikke bruges nøgle til åbning...[B)]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]



Ja, eller klister den til med mærker der viser sprængfare eller krudt. Skulle også holde dem væk (i hvert fald med skærbrænderen).

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#8
hvad er det for nogen tyverialamer i mangler. jeg har da lavet en del efterhånden den gang jeg arbejde som elektrikker

Michael

lønborgård skov service. Alt til skoven og vildtet
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#9
Det alarm I tænker på er nok sådan en som registrerer vibrationer i/på skabet. Det alene er dog ikke meget værd. Hvis man skal have alarmanlæg, så bygges den groft op i 3 niveauer.

1. Niveau er en skalsikring - Man sætter magnetkontakter og glasbrudskontakter på døre, vinduer og andre adgangsveje.
2. Niveau er en indre sikring - Her sætter man ultralyds-/infrarød-/optiskesensorer op som detekterer om der er nogen/noget i huset som bevæger sig.
3. Niveau er sikring af genstande - Her kan der sidde sensorer som f.eks. er forbundet til dyre malerier, seismiske sensorer som registrerer om nogen prøver at brække en boks op osv. osv.

Man kan så også tilføje røg-/branddetektorer, fugt-/vanddetektorer samt en masse andre.

Man kan så igen sætte niveauet for sikkerheden for om en alarm bare skal starte en sirene, ringe op til en selv eller til en central.

Man får dog ikke sådan et anlæg for bare et par tusinde kroner.

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#10
I mit hus(som nu er solgt) havde jeg en alarm jeg selv monterede - man skal dog helst være lidt smånørdet, eller betale sig fra opsætningen af systemet('programmeringen', ikke den fysiske montage).

Jeg købte det der i dag svarer til en houseguard fra www.boligalarmer.dk Den kan sende prædefinerede beskeder til flere forudprogrammerede mobilnumre, og der findes flere forskellige sensorer.

Jeg har fået SUPER service hos dette firma, og kan kun anbefale dem.

Til orientering: Jeg har ingen form for aktier i firmaet

Mvh
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)