Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3-12 - 4-16 - 6-24 Kikkert.
#1
Hej

Nogen anbefalinger til en 308 Custom baneriffel med target turrets, og cm justeringer. Den anvendes på måles fra 100 til 600 M

Kravene:
Metrik Justering

30 MM Rør

Gerne høje tårne.

Jeg har tidligere overvejet en Bushnell 6500 Elite 6-30 Tactical, men jeg er ikke meget for MOA - Nogen som har nogle erfaringer +

Den skal kun bruges til hyggeskydning på bane i ny og næ.

Planen er at købe den inden for eu.

Hvem levere efterhånden noget med europæiske justeringer udover tyske kikkertproducenter ?

Nogen ideer ? Prisen skulle holder på max 7500 Kr. ca.

Mvh.
Søren
Med venlig hilsen

Søren
Svar
#2
Jeg har en Leupold 8.5-25X50 med høje kliktårne, jeg har sat hvid tape omkring tårnet med tydelig angivelse af afstandene med spring på 25m, og beregnet og derefter testet klikkene ud til 600m (beregningerne passer ikke for mit vedkommende efter 400m (det er vist noget med den ballistiske koefficient er en teoretisk konstant)).

Nu er det bare at dreje påtårnet til det står på den afstand du vurderer målet befinder sig på.
Det er med andre ord ligegyldigt om det er MOA el. metrisk da jeg ikke længere tæller klik men bare drejer i forhold til tallene på tårnet, det virker og er meget nemt. Det kræver selvfølgelig at du ikke ændrer på dit ammu hele tiden, for så skal der jo ny tapestrimmel til[B)].

Jeg har modellen med target dot, det er helt kanon til skiver, havde tidligere duplex, men dot er finere.

Den er med 30mm rør.

Mener at Lasse hos Almas Brønderslev har en stående i det prisleje.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)