Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
s&l victory
#1
Hej, jeg har været ude og se min nye skyder i dag.
Fik mig endelig taget sammen til at købe S&L VICTORY i 6,5
den er med faste rembøjler,men nogen af dem leveres vist med aftagelige..
hvad med jeres, er de med aftagelige eller faste bøjler[8D]
Nu venter jeg bare på at få tilladelsen i posten[:p]
kbn
Svar
#2
slettet
Svar
#3
Hmmm, enkelte er helt uden[Big Grin][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Hej

Min Sauer 202 er med aftagelige rembøjler. Det tror jeg alle må være da skruen til at løsne forskæftet er bag den ene. Den rasler ikke og det er rart man lige kan tage remmen af når man sidder i tårnet, er på skydebanen eller ved rengøring...

Mvh. Taby
Svar
#5
slettet
Svar
#6
@Hans - Det er sikkert rigtigt, men jeg synes nu de er meget praktiske alligevel - bare man husker det der med smørrelsen.

/bundgaard
Svar
#7
Det er de skam også, lige indtil man selv har ødelagt en kikkert pga. det skrammel, på trods af smørelse[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
"Lydløse" rembøjler:

http://midwaydanmark.com/apps/eproductpa...mid=455950

mvh

Bo
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Farmer

"Lydløse" rembøjler:

http://midwaydanmark.com/apps/eproductpa...mid=455950

mvh

Bo



dem kan jeg ikke anbefale, efter noget tid så skruer skruen sig selv ud[V] og vil man slippe for det så er der Loctite men så er de ikke længer aftagelige [:o)]

jeg bruger dem her og kan varmt anbefale dem :
http://midwaydanmark.com/apps/eproductpa...mID=943877

Karsten
Karsten
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by GT

Det er de skam også, lige indtil man selv har ødelagt en kikkert pga. det skrammel, på trods af smørelse[xx(]



Det lugter lidt af en ubehagelig personlig erfaring?? Jeg kender mange, der anvender disse bøjler og har aldrig hørt om problemer - men hvis der er reel risiko for, at låsen svigter på trods af smørrelse, så skal jeg da ha' dem skiftet ud - kikkerten er sgu for dyr at risikere for lidt convinience i.fbm. afmontering af rem.

/bundgaard
Svar
#11
De helt almindelige uncle mike´s virker upåklageligt og kan låses fysisk.
Har nu aldrig oplevet at de har larmet så et stykke vildt har opdaget det......

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Men det kræver så et indgreb, hvis man på en Sauer vil bruge Uncle Mikes...Jeg har fået monteret en Uncle Mikes studs på forskæftet af mine Sauere, men det er nu til bipods... Jeg har opdaget de originale rembøjler nemt kan svigte hvis ikke man er omhyggelig med at sætte dem på plads. Der sker det, at "udløserknappen" ikke hopper helt ud/går i hak, medmindre man nørkler lidt med den (på trods af smørelse)...når den er helt ude og den har sagt et klik kan jeg ikke på nogen med vride dem ud af deres indgreb...men jeg er enig i, at det ikke helt er værd at eksperimentere med når der sidder en 16000 kr ørn på ryggen af Saueren...

J.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

...når den er helt ude og den har sagt et klik kan jeg ikke på nogen med vride dem ud af deres indgreb...men jeg er enig i, at det ikke helt er værd at eksperimentere med når der sidder en 16000 kr ørn på ryggen af Saueren...

J.



Rart at vide, at vi er flere der har købt optik i DK til ubehagelige danske priser[Wink]
Tror nu jeg lader de originale rembøjler sidde. Jeg har lidt svært ved at se at der skulle være nogen risiko, hvis man holder sagerne velsmurt og sørger for at kuglerne er "faldet i hak" + tjekker at låsen holder inden man svinger riflen over skuldren.

/Bundgaard
Svar
#14
Citat:quote:

Rart at vide, at vi er flere der har købt optik i DK til ubehagelige danske priser


Arghhh...jeg pyntede nok lidt på det...jeg har faktisk købt min hos http://www.clunycountrystore.co.uk til den nette sum af 10.500 kr...men herhjemme ville den nok koste 16k [Big Grin]

Sorry
Svar
#15
[Big Grin][Big Grin]

/b
Svar
#16
A'propos Uncle Mikes rembøjler i QR udførelse.

Jeg havde lige et uheld med min riffel i forbindelse med en jagt i Tyskland forleden.

Jeg har netop den aftagelige model som Hans siger at de larmer. Det gør de nemlig, så derfor afmonterer jeg remmen når jeg er på post. Da jeg skal tilbage til bilen "glemmer" jeg at skrue den lille plast sikkerheds skrue ind og da jeg næste morgen svinger riflen over skulderen, så åbner rembøjlen sog og riflen forsvinder bagud og rammen brostenene med kikkerten først.

Jeg lægger riflen ind i bilen igen og tager reserveriflen med i stedet.
Idag prøveskød jeg så den tabte riffel og konstaterede at kikkertrøret er bøjet. Den skød 25 cm for højt og 14 cm til siden.
Efter en ny indskydning, fungerer den igen upåklageligt, men det er jo osse en Leupold [8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
"Head Shot Precision"
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Raslende rembøjler og andre løse genstande tæmmes med ... yeesss ... wait for it....

Ganske almindelige elastikker[8D] Kan man ikke leve med de "kødfarvede" så kan man sikkert finde nogen i mere grønlige nuancer, eller "go tactical" og skær dem selv af en SORT cykel-slange[8D]

Den mere avancerede løsning er "krympeflex" fra elektronik-værkstedet. I de rigtige størrelser kan det også bruges til at beskytte kikkerter og meget andet....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#18
ok, det er åbenbart lidtg forskelligt hvad de monterer, tror jeg holder mig til de faste bøjler.
kæft jeg glæder mig til at prøve den!!![:p]
kbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)