Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Låsning af kliktårne
#1
Hvis man nu køber sig en kikkert med kliktårne, f.eks. en Bushnell Elite 4200 eller 6500, er det så muligt at låse kliktårnene, så man ikke kommer til at dreje på dem ved et uheld, f.eks. på jagt?

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#2
Ja, det er helt elementært.......

http://www.loctite.dk

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
du kan også bruge hvid snedker lim

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
har selv en 6500 med høje tårne.
og man skal godt nok gå hårdt til den hvis man skal have klikket mere end måske et enkelt klik.
og det er jo let at se om man har hvis man nulstiller den når den er skudt ind.
så hvis du får klikket den så meget på jaget at det flyttet noget særligt vil jeg mene at riflen nok alligevel burde kontrol skydes[Wink]
Svar
#5
@ Lundgaard - Hvorfor skal tarnet kunne laases fast? Er det ikke lige netop meningen med hoje taarne at du kan hurtigt justere ind nye afstande.
@ Sorensogaard ???????? Hvad er det for noget sludder, saa maa du hellere kobe en Leupold der kan taale mosten. Paa en weekend jagt justerer jeg mit taarn mindst 50 gange hvis ikke mere, og har gjort det i snart 20 aar og klikket er lige stramt og fast hvergang, og skuddet sidder hvor det skal...........Eller er der en vits der at hente med den Smiley som jeg blot ikke forstaar.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#6
hogmeister.:
hvad laver du med din riffel i den weekend ??
det lyder godt nok som en vild jagt du har.
jeg har godt nok ikke haft min kikkert ret længe men kunne da slet ikk forestill mig hvornår jeg skulle komme afsted med at få "gnuppet" nok på kikkerten til at den klikker noget som helst.
men det kan jo bare være min er mere tight i sine klik end din [Wink]
det meste af min jagt har jeg den enten på ryggen, i hånden kan godt være jeg er over forsigtig med min, for jeg moser den altså ikke rundt
Svar
#7
@ sørensøgaard

Mon ikke det er noget varmint han er på[Wink]

Og ja, en ordentlig kikkert burde kunne klare langt mere end 50 ændringer på kliktårnet,og stadigvæk kunne komme tilbage til udgangspunktet, uden der skal kontrolskydes.

Ellers er der nok tid til en investering i en ny.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#8
hogmeister.
hvis du klikker ind efter nye afstande er jeg helt enig med dig, forstod det bare lige som om du du havde fået moslet rundt med din riffel så meget at den skulle nulstilles 50 gange på en weekend.
og så syndes jeg godt nok du havde været lidt hård ved din kikkert.
jeg mener stadig at der skal ret meget til for at man ved et uheld får klikket på sin kikkert, men det er jo død let at se om man har
Svar
#9
og jeg er også ivrig klikker, ellers var der jo ingen fidus i at have et udvendig klikårn.
[Wink]
Svar
#10
@GT: Så fast skal de nu nok heller ikke låses[Smile]

@Hogmeister: Grunden til jeg spørger er, at jeg har fået tilbudt at købe en Bushnell Elite 6500 2,5-16 x til en fornuftig pris af en gut, der har fortrudt sit køb. Da jeg primært skal bruge den til jagt gider jeg ikke rende rundt og skulle være super forsigtig hele tiden, men hvis de normalt er "stramme" at dreje og med mulighed for nulstilling, så man kan finde tilbage i tilfælde af uheld, så er det fint nok. Hvor meget jeg får brug for at klikke ved jeg ikke.

Mvh
Lundgaard
Mauser M03 - .243 Win., .308 Win., 9,3x62
Tikka 695 Master Pro Continental - 6,5x55
Otterup M70 - 22 lr
Air Arms S510 Xtra FAC - 5,5 mm
Swarovski Z6(i) 2-12x50 BT
Meopta R1r 3-12x56 RD
Hawke Airmax 30 SF 4-16x50
Svar
#11
prøv at dreje på dem og se hvad du syndes, hvis du bor i omegnen må du også godt komme pg prøve at dreje på mine .
men syndes altså de går så tight at slet ikk kunne forestille mig det kunne blive et problem
Svar
#12
Jeg har aldrig oplevet et 'uheld' at min kikkert skulle have flyttet sig, saa kob den roligt.
Hogmeister
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)