Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
god kikkert...?
#1
jeg er på udkik efter en ny kikkert til min kommende magpie mosende, felis flækkende, krage knusende, skive skydende raygun...

mon der er nogen der har erfaringer med denne?

http://nickel-ag.com/en/products/scopes/s83256.aspx

egentlig havde jeg kalkuleret med at der skulle en 6-24x56 zeiss på, men man skal være åben over for nye input...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#2
Taler vi om din benchrest-riffel eller hvad?

mvh. JOhannes
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Taler vi om din benchrest-riffel eller hvad?

mvh. JOhannes



Yepper... [Big Grin]

Nightforce'n er afskrevet... for tvivlsom kvalitet... [xx(] [xx(] [xx(]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Jeg mener at Nickel var med i den berømte kikkerttest, som blev fortaget i Sverige. Der fik den rosende toner. I Danmark har Nickel ikke slået så stærkt igennem. Det er uden tvivl en kikkert i topklassen. Jeg ved egentlig ikke hvem der er importør i Danmark.

mvh. JOhannes
Svar
#5
Hvis du kommer til Ulfborg d. 2. juli, så kan du jo prøve og låne min Leupold VX-III 8.5-25x50 Long Range
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by JTK

Jeg ved egentlig ikke hvem der er importør i Danmark.

mvh. JOhannes



well... en importør er ikke nødvendig... firmaet har valgt at lade den høje avance komme forbrugeren til gode... så man køber direkte af firmaet... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Hvis du kommer til Ulfborg d. 2. juli, så kan du jo prøve og låne min Leupold VX-III 8.5-25x50 Long Range



jeg kommer ikke afsted den 2...
arbejde, arbejde, arbejde... jeg har en dyr hobby, så det har første prioritet...[Smile]

egentlig kan man sige, at jeg er ikke ude efter kvalitet i forhold til pengene... bare kvalitet...

efter at have "nevet" en super Zeiss hjem fra usa, så er kvalitets niveau'et steget lidt... [Big Grin]

som jeg ser det, så får man en god del kvali i Nickelkikkerten... men hvordan den gør sig i forhold til leupollen ved jeg ikke...

måske man i fremtiden vil se mere af den brugervenlige "buy direct" metode... egentligt er det lidt skræmmende at se, hvordan vi generelt betaler for meget for varerne...

det er jo også en af årsagerne til at bl.a. EAW montager er så dyre, nemlig at avancerne er for høje...

måske der er ændringer på vej...

hurrah for rex og hans bix...[Big Grin]
hurrah for internettet... [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#8
Øhh Doc...

En kikkert til 10000 kroner i dag, koster en forhandler i hjemkøb cirka 6000-7500 kr. Så hvis Nickel kan opretholde deres salg uden mellemled, og få almindelige forhandlerpriser for deres varer - har de en temmelig stor avance [Wink] Jeg tror det i virkeligheden er et temmeligt smart træk fra deres side ?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: 1911%20action3.gif]
Great Dane

Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Øhh Doc...

En kikkert til 10000 kroner i dag, koster en forhandler i hjemkøb cirka 6000-7500 kr. Så hvis Nickel kan opretholde deres salg uden mellemled, og få almindelige forhandlerpriser for deres varer - har de en temmelig stor avance [Wink] Jeg tror det i virkeligheden er et temmeligt smart træk fra deres side ?

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: 1911%20action3.gif]



http://nickel-ag.com/en/products/scopes/s83256.aspx

prøv at lægge mærke til prisen... sammenlign med andre gode kikkerter... og forestil dig hvad kikkerten ville koste gennem en importør og bagefter en forhandler...

de 700 euro er nok ikke helt skævt... jeg kan også godt unde fabrikken en lidt større avance på den bekostning, for det er dem der har alt arbejdet...

jeg har hørt at importør/forhandlere forsvarer deres høje avancer med at det er et stort arbejde...[xx(] bullshit!!!
det er fabrikken der har haft det største arbejde... [Wink]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#10
Jeg tror nok, at den besparelse de peger på ikke er så stor, som de nævner. Men der er vel en 2000-3000 kr. at spare. I den svenske test står den vejlednede pris til SEK 10.750 for 3-12x56 uden lys, og med lys SEK 14.450. (træk 20% fra og du har ca. den danske pris i Dkr.)

Schmidt og Bender fås også væsentlig billigere, fordi de fleste butikker køber dem direkte fra fabrikken, og ikke skal have et ekstra mellemled i mellem. Det er også en af grundene til at Zeiss' priser er urimelig mere bekostelige til deres nærmeste konkurrenter.

Det vil ikke være overraskende hvis en af mine næste kikkerter bliver en Nickel Gerhardt.

mvh. JOhannes
Svar
#11
Gode hr. Doctor - du har en pointe [Wink]
Jeg har ingen håndgribelige beviser indenfor våben/udstyrshandel men min "gode" fader sidder på pinden som lagerchef i en fabrik, som laver børnetøj i god kvalitet=høj pris...

Når det pgl. firma afleverer fx. en flyverdragt hos forretningen får de ca. 120 kr. i hånden, som skal dække alle udgifter til selve fabrikation, transport, materialer og fortjeneste..
Forretningen pakker den ud af kassen, hænger den ind i forretningen og sætter et prisskilt på som siger ca. 700 kr...[}Smile] (Jeg vil for sjov skyld lade det være op til den enkelte at udregne den procentvise avance [Big Grin])

Det er form. ikke så voldsom en avance våben/udstyrsforretningerne har, men alligevel.... mit personlige skud er, at fabrikken selv scorer ca. 25 % ekstra og lader resten tilfalde kunden for det ekstra besvær [^] når der sælges direkte fra fabrikken...

Når man samtidig ser på REX's priser i forhold til andre forhandlere, sætter det jo også tankerne igang, for selvfølgelig tjener Rex da penge på det (ellers gjorde han det sgu nok ik' [Wink] - og han vil nok også påstå, at han kun lige kan holde fogeden fra døren..[Big Grin][Wink])

Mvh

Power
Svar
#12
Power...Vi er meget enige, og jeg kan komme med en del eksemplar fra den virkelige verden. Dog er jeg sikker på at mine egne procenter forsvinder hvis jeg snakker for meget om hvor og hvem, og ikke mindst hvor frække de er. Men der hvor jeg blev mest harm, var da jeg skulle bruge en kikkert til min Marlin 1895 - fanmesgu om ikke forhandleren til en 'specialprice for you my friend' alligevel skulle have 1500 i avance for at løfte knoglen og bestille varen. Dette forud for at jeg havde knoklet med at fremstille en del hylder til ham samt diverse småstumper[Sad!] Gæt selv hvor sjældent jeg kommer der i dag. I disse tider kan jeg ikke rose rex's biks nok, han har rimlige avancer, hvilket gør det til surt arbejde at hive tingene hjem selv og slås med told(u)væsnet - Som Buskruit sagde engang : hold da op, jeg har sparet hele 34 kroner på alt besværet selv (kikkert til 4000-5000 kr)[^]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: 1911%20action3.gif]
Great Dane

Svar
#13
Hej GD

Ja, jeg ville cirka sætte mine ben der... tja.. aldrig mere [}Smile]

Det er også helt sikkert, at næste gang jeg lige står og mangler en eller anden gizmogadget, så bliver det Rex, som jeg først ringer til[^] for folk skal selvfølgelig ha' deres udgifter dækket...

Mvh

Power
Svar
#14
Al ære til Rex for hans initiativ med billige priser. men det kræver jo også en vis omsætning for at det kan hænge sammen. og en vis tålmodighed til at vente sommetider. hvis det ikke lige er på lager, for om det er på lager, og skal ligge så er der ikke økonomi i det for Rex.
Og selv om Rex er en flink fyr så går jeg da ud fra at han engang imellem vil ha smør på brødet.
Held og lykke Rex

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#15
Desværre er avancerne på jagtudstyr ikke bare i nærheden af de avancer, der nævnes på børnetøj.

Lad os tage et eksempel:
En kendt tysk rifel koster vejl. 12.700,00 kr. her hjemme.
Sælger forhandleren den til vejledende udsalgspris, så tjener han 1.750,00 kr. på den.
Men da der er konkurrence på markedet, så vil hans avance typisk ligge på små 1.000,00 kr. for en riffel til 12.700,00 kr.
Og så skal man lige huske at også der kommer en udgift på fragt, når man bestiller riflen hjem.

Den største avance jeg kan få på jagttøj, hos en kendt dansk distributør er ca. 150%.

Tager vi så krudt, ja så kan man tjene 20,00 - 50,00 kr. på et kg. røgsvagt krudt.

Og så opdagede jeg lige, at jeg rent faktisk kan skaffe EAW montager nu [Smile]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Og så opdagede jeg lige, at jeg rent faktisk kan skaffe EAW montager nu [Smile]



Jamen så kom dog med et priseksempel på en fastmontage og en swingmontage i 30 mm...

(det er nu du skal sælge dig selv...) [Big Grin]

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

jeg er på udkik efter en ny kikkert til min kommende magpie mosende, felis flækkende, krage knusende, skive skydende raygun...

egentlig havde jeg kalkuleret med at der skulle en 6-24x56 zeiss på, men man skal være åben over for nye input...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Kære Doctor

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene ...

Det ene øjeblik sætter du griller i hovedet på min frue med en 6-24x56 Zeiss, det næste er at du spørger til en Nickelkikkert[8D]

Jeg er godt klar over at du ikke skal have en natkikkert, men en krageknuser[:p]

Hvad om du monterede en 4x32 og ladede dine patroner med f.eks. Hornadys SXSP og sigter ca. en halv meter før kragen? Så får du den på tasken, det sørger splinterne for[Big Grin]

Nå spøg til side, findes der en af disse kikkerter der kan give krager Nickelallergi, der har et "beyst" sigte der kan bruges om natten? Jeg kan ikke se at de har andre end de specialkikkerter til løbemålsskydning og "alm." kikkerter der "kun" går til 12 x forstørrelse.

Men den har jo en fin lang øjenafstand.

K&B Clax [Wink]

Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

jeg er på udkik efter en ny kikkert til min kommende magpie mosende, felis flækkende, krage knusende, skive skydende raygun...

egentlig havde jeg kalkuleret med at der skulle en 6-24x56 zeiss på, men man skal være åben over for nye input...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove



Kære Doctor

Hvad om du monterede en 4x32 og ladede dine patroner med f.eks. Hornadys SXSP og sigter ca. en halv meter før kragen? Så får du den på tasken, det sørger splinterne for[Big Grin]

K&B Clax [Wink]

Er mere til Guns end roses ...



well... sx'erne kan ikke holde til hastighederne... det har andre testet i div. gun magazines...

ballistic tip, så får mikkel et flip... [Big Grin]

hold jer bare til Zeiss 6-24x56... med lys... og ikke noget med at lade jer lokke på afveje med S&B, eller andet... (ikke sellier&bellot)

det næstbedste produkt bliver kun holdt i live når der er nogen der støtter det...
det bedste produkt bliver holdt i live når der er nogen der støtter det...

ærgeligt at Nickel 8-32x56 ikke kommer med lys... men måske en dag...

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

well... sx'erne kan ikke holde til hastighederne... det har andre testet i div. gun magazines...



Halløjtaler

Jeg mener de holder til ca. 1000m/s i cal. .224"

Hvad er det egentlig for et kaliber din "spraygun" har[?]

De fleste standard benchrest rifler er da under denne hastighed[^]

K&B Clax [Wink]

Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#20
du må vist være ny... [Big Grin]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...rms=22/243

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)