Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Betale svensk jaktkort
#1
Dem der skal til Sverige i år for at gå på jagt skal være opmærksomme på at Svensk Kassaservice er nedlagt og at man derfor ikke kan betale sit jagttegn her.

Man skal derfor følge nedenstående vejledning:

Utländsk jägare
Utländsk medborgare som jagar maximalt tre månader i Sverige ska betala viltvårdsavgift. Du behöver inte ha svensk jägarexamen. Det krävs dock att du har examen av något slag, motsvarande utbildning eller licens för jaktvapen i hemlandet. Vi ser gärna att du betalar via Internetbank. Viltvårdsavgiften är 300 SEK.

Betala till plusgirokonto 10 14-0.
Ange IBAN-nr SE28 9500 0099 6034 0001 0140, BIC-kod NDEASESS (om betalning från internetbank i hemlandet). Det är också viktigt att ange namn, födelsedata, adress och land.
Spara betalningsbekräftelsen och ta med vid jakt.
Checkbetalning godtas inte.

http://www.naturvardsverket.se/sv/Arbete...-jaktkort/
Mvh.

Yeti
Svar
#2
Hej

Kan man ikke betale i en svensk bank, som man kunne sidste år ??
Svar
#3
Jo, det kan man godt, men så skal du huske nummeret Plusgiro 10 14-0. Det der er vigtigt er at Svensk kasserservice ikke eksistere mere og så vidt jeg kan finde ud af var det dem der lå inde med det fysiske papir der hed Jaktkort. Man skal derfor næppe forvente at have sådant et "fint" papir i år.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Bruger Eik Bank som webbank til formålet - ingen gebyrer, nemmere kan det ikke blive - når blot man bruger de oplysninger som Yeti har skrevet i første indlæg.

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Har også Eikbank.. men der er begræsning på antal tegn i kommentarfelt (naturvårdsverket vil vist ud over navn have adr, fødselsdato info sammen med betalingen) .. så brugte min svenske bank i stedet.

Som dokumentaion skal man så bare have et printout på sig, at betalingen er gået igennem (og det nødvendig info at det er dig der har betalt)

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

Som dokumentaion skal man så bare have et printout på sig, at betalingen er gået igennem (og det nødvendig info at det er dig der har betalt)



Sådan læser jeg vejledningen. Dok for betaling, id og så papirer på våben (og jagtret hvis det er relevant).
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Underligt - jeg er i stand til at få skrevet cpr. for+efternavn, adresse + et DK til sidst - det må da være nok....

Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

Har også Eikbank.. men der er begræsning på antal tegn i kommentarfelt (naturvårdsverket vil vist ud over navn have adr, fødselsdato info sammen med betalingen) .. så brugte min svenske bank i stedet.

Som dokumentaion skal man så bare have et printout på sig, at betalingen er gået igennem (og det nødvendig info at det er dig der har betalt)

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone



"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
Der ligger et link på Danmarks jægerforbunds hjemmeside, ang betaling af svensk jakt kort.
Jeg har lige betalt mit, det er nemt. Man printer bare siden ud, også har man kortet.

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Der ligger et link på Danmarks jægerforbunds hjemmeside, ang betaling af svensk jakt kort.
Jeg har lige betalt mit, det er nemt. Man printer bare siden ud, også har man kortet.

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"



Det er blevet noget nemmere................

Har set at man nu også kan registrere sig på naturvardsverket i Sverige og betale jaktkortet med Visa/masterkort og selvfølgelig også via SWIFT etc som tidligere.
dejlig nemt

Her er beskrivelse
http://www.naturvardsverket.se/sv/Arbete...-jaktkort/

og registrering samt betalings link til visa/Masterkort
https://ripan.naturvardsverket.se/RipanW...yPage.aspx

____________

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)