Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Magasin føder ikke ordentligt
#1
Howdy!
Jeg har et lille flabet problem på min Tikka M695 6,5x55mm
Når jeg skubber bundstykket frem for at lade er det ikke altid den tager en patron med op i kammeret, medmindre jeg sidder og trykker lidt på magasinet.
Det har resulteret i at jeg nu fem gange har fået en "klikker" troede jeg..
Ved i om man kan fikse det på en smart måde, eller om jeg skal have et nyt magasin for at komme problemet til livs?

Mvh. Michael Hansen
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#2
Nu kender jeg ikke Tikka, men på andre rifler kan problemet opstå hvis man isætter magasinet med åbent bundstykke og bundstykket ikke er trukket helt tilbage.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
@ID
Hmmmm.. det tror jeg jeg vil prøve at eksperimentere lidt med, næste gang jeg kan sætte bønner i riflen på forsvarligvis..
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#4
Jeg kender en som havde samme problem i en Tikka 595, som er den samme riffel med en kortere lås. Problemet var at magasinet efterhånden var blevet slidt og når det blev isat "hang det lidt i bagenden, således at patronerne i magasinet lige knap blev fanget når bundstykket blev lukket.

Hans løsning, som var lidt Storm P men som stadig virker, var at udskære og pålime en lille gummistimmel på overkanten af magasinbunden forrest på magasinet for at modvirke at magasinet tippede ned i bagenden. Herefter har han ikke haft problemet.

mvh
Steen S
Svar
#5
Steen S- det lyder som det samme der sker hos mig. Det er som om palen der skubber magasinet ud, ikke bliver trykket helt op i riflen. Og det
t medfører at magasinet hænger i bagenden.
Det er nok også en gummi liste der skal limes på så, da jeg ikke har lyst til at bruge 500 på et magasin.

Tak for tippet.
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#6
Sænk bundpladen det er mere korrekt og driftsikkert.

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#7
Det er bare fjederen der skal korrigeres en anelse.
Det er ganske normalt og ikke den store "sorte magi".

Det kan også være en af "stop klodserne", enten under followeren eller i bunden.
Det er før set at fjederen efter mange tusinde skud har gnavet den lille plast klods over der positionerer fjederen i forhold til follow´eren.
Jeg kan godt korrigere det men det kræver at jeg får mekanikken i hånden så jeg kan sammenligne med en eksisterende.

Kommer du til nogen af de nærmeste feltskydninger??

Det kan sagtens lave "onsite"[Wink] det tager ikke mange sekunder[Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
GT- hvor foregår disse feltskydninger og hvornår? For så kan det jo være t jeg kan dukke op og skyde lidt.
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#9
Hej,

der er nogle stykker tilbage rundt mokring i jylland.
Se evt. http://www.jagtfeltskydning.dk

Hvor fra i landet kommer du?

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Ah.... Jeg er fra København.
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)