Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sådan, så er der sgu ved at være styr på det!
#1
Pistolmand røg direkte i fængsel



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#2
SUPER !!
mvh
Svar
#3
Endelig konsekvens der passer til overtrædelsen !

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
ja de er da en passende svar på handlingen og den lovbrud der er begået han skulle til Bornholm og forvandle denne ø til grus og støv med en lille hammer!Den nye våbenlovgivning bider sku![Wink]

lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#5
Fuldstændig enig i at dommen er super [Smile]

Men at sende sådan en klaphat til min skønne ø, for at ødelægge den, er det ikke lige i overkanten? Kunne jeg ikke bare få lov til at "afrette" ham lidt i stedet for [}Smile][8D]

Mvh Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#6
Ha farmor som piske svinger for en chain gang!Han skulle jo ikke tortureres!Sikke en grim billede der danner sig på min nethinde[Big Grin]

Lille

Des Waidmanns Ursprung liegt entfernt – dem Paradiese nah, da war kein Kaufmann, kein Soldat, kein Arzt,

kein Pfaff, kein Advokat, doch Jäger waren da!
Hilsen Lille

Svar
#7
sletet
Svar
#8
@hans

Alt andet lige, så bliver vi vel allesammen ret irriterede/vrede over en lovgivning der rammer i flæng? Så at den kommer til sin ret overfor et af de elementer den er udmøntet på, berettiger vel en vis form for skadefryd [^]
Personligt har jeg ikke den mindste medlidenhed med fjolset, tværtimod [Sad!]
Men jeg forbeholder mig stadig retten til at blive irriteret og vred, når lovgivningen rammer lovlydige jægere, der udsættes for en mistænkeliggørelse som kriminelle elementer burde have eneretten til [Sad!]
Os kan de til enhver tid få fat i, fordi vi via vores jagttegn og våbentilladelser, ladetilladelser og hvad vi ellers er registreret med i hoved og r.., hvor imod de kriminelle "bare" går ud på det sorte marked og anskaffer sig et uregistreret våben, som de kan begå mord og andre forbrydelser med. Og dem får de sgu kun fat på et fåtal af, trods den strenge lovgivning.
Bare min mening om den ting [Smile]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by hans

Ikke for at drysse salt.
Dommen er super. Men for jeres egen skyld, prøv så lige at søge tilbage i jeres tidligere indlæg, og se hvordan i karakteriserede intellegensen hos den lovgivende magt, da de lavede den lov, der har givet mulighed, for denne dom



Det mange var oprevet over var at hvis du glemte at fjerne jagtkniven fra bæltet på vej hjem fra jagt, og du lige skulle tanke benzin, og ind og betale, så kunne du risikere 1 års fængsel...

Jeg tror ikke du finder nogen her inde der har nogen medlidenhed med dem der render rundt med en ulovlig pistol og bliver nakket af etaten. Enhver lov der selektivt rammer dem vil få stor opbakning her inde fra.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#10
jeg må så indrømme at der absolut er flere andre forseelser jeg lige så gerne så en konsekvent dom for.

det er muligt at jeg ikke har fulgt med, men det fremgår ikke om arrestanten ellers har udvist kriminel eller voldelig adfærd - hvis ikke det er tilfældet er der i min optik tale om en overreaktion[B)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by STROM

jeg må så indrømme at der absolut er flere andre forseelser jeg lige så gerne så en konsekvent dom for.

det er muligt at jeg ikke har fulgt med, men det fremgår ikke om arrestanten ellers har udvist kriminel eller voldelig adfærd - hvis ikke det er tilfældet er der i min optik tale om en overreaktion[B)]

mvh
Strom, naturgænger



Det er vel ikke en overraktion, når loven lægger op til at det netop er besiddelsen der skal gives 1 år for ? Der skal vel ikke være samme blødsødenhed som mod spritbilister, så man kun får en straf, hvis man har skudt efter nogen ?

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Det er vel ikke en overraktion, når loven lægger op til at det netop er besiddelsen der skal gives 1 år for ? Der skal vel ikke være samme blødsødenhed som mod spritbilister, så man kun får en straf, hvis man har skudt efter nogen ?

jo, jeg mener det forholdsmæssigt er en overreaktion, når en voldsmand der har smadret en fredelig diskoteksgæst ikke får en lignende øjeblikkelig straf[}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
Det er fordi der er et element der hedder retssikkerhed. Det kunne godt gå hen og blive et justitsmord. Vidner skal afhøres, forklaringer checkes, og en mulig hændelsesrækkefølge skal undersøges. Det kunne jo være at den "fredlige" diskoteksgæst startede slagsmålet. Mht pistolen så er beskeden klar "Har du et skydevåben på dig, så står du til 1 års fængsel" Der er ikke mulighed for justitsmord. Manden havde skyderen i buksebenet, loven taler.
At straffen så ofte falder meget sent og ofte i for små doser i andre sager er en anden diskussion, som godt kunne gøres bedre.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

....Mht pistolen så er beskeden klar "Har du et ULOVLIGT skydevåben på dig, så står du til 1 års fængsel" Der er ikke mulighed for justitsmord. Manden havde skyderen i buksebenet, loven taler.

Præcist (ULOVLIGT er indsat af mig).
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

At straffen så ofte falder meget sent og ofte i for små doser i andre sager er en anden diskussion, som godt kunne gøres bedre.


I dette her tilfælde røg manden til afsoning med det samme og det er det, som efter min mening, er den bedste konsekvens af denne lov (og formentlig det der har den største præventive effekt).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#15
Takker for rettelsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)