Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Halv automat plumbering
#1
Hej

Jeg har købt en halv automat som supllement tim mine OU.

Efter at have skudt med den vil jeg rense den grundigt og så er fanden løs.

Da jeg vil skilee magasinet ad for at rense der er det fgm trykket i gevindet så man. mit gæt, ikke kan tage plumberigen ud og komme flere patroner i.

Jeg synes det er OK med 2 skudsreglen; men at man ikke kan rengøre ordenligt eller at tilpasse våbet til brug i udlandet er da ikke OK

Kommentarer

JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#2
Det har du helt ret i, men så vidt jeg ved står der "ændres permanent" i lovteksten.[Sad!]

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Det er jo ret åbent for fortolkning, det der med "Permanent"

Problemet opstår vel kun ved kontrol af våbnet i marken, og "betjenten" vil nok ikke begynde at adskille et våben der bevisligt ikke kan lades med mere end 2 patroner, for at kontrollere om det er "permanent" plomberet..

Min Auto5 var "plomberet" med et stykke kosteskaft[Big Grin][:I] da jeg fik den.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Når vi taler om halvauto rifler, så betyder permanent = nitning, svejsning eller lignende.

Skal vi ikke gå ud fra at permanent betyder det samme for haglgeværer ? At nogle forhandlere så sælger et våben der ikke lovligt kan benyttes på jagt er yderst beklageligt.

Mvh
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Citat:quote:

At nogle forhandlere så sælger et våben der ikke lovligt kan benyttes på jagt er yderst beklageligt.



nå og hvorfor så det......

det er brugerens ansvar at våbnet er lovligt...........

det er jo heller ikke sælgeren`s ansvar om du registrere dit "ny" indkøbte haglgevær som du har skullet siden 1998.....vel

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#6
Der er da stadigt lerduebaner hvor det er tilladt med halvautoer/pumps uden plumb, og som jeg mener lovteksten er, er den specificeret til jagt.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#7
slettet
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hatting

Citat:quote:

At nogle forhandlere så sælger et våben der ikke lovligt kan benyttes på jagt er yderst beklageligt.



nå og hvorfor så det......

det er brugerens ansvar at våbnet er lovligt...........

det er jo heller ikke sælgeren`s ansvar om du registrere dit "ny" indkøbte haglgevær som du har skullet siden 1998.....vel

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk



Beklager formuleringen, jeg mente:

"At nogle forhandlere så sælger et våben der ikke lovligt kan benyttes på jagt, uden at fortælle køber dette, er yderst beklageligt."

Hvis køber, efter at have fået denne information, undlader at få våbnet lovliggjort har forhandleren naturligvis ikke længere nogen andel i dette.

Ok nu ?

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Der er da stadigt lerduebaner hvor det er tilladt med halvautoer/pumps uden plumb

nix. når man ikke må besidde et uplomberet våben, må det heller ikke bruges på en skydebane

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#10
Find lige den bekendtgørelse der siger at du ikke må besidde dem. De bekendtgørelser jeg har tygget mig igennem, omhandler udelukkende om brug til jagt og regulering.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Der er da stadigt lerduebaner hvor det er tilladt med halvautoer/pumps uden plumb

nix. når man ikke må besidde et uplomberet våben, må det heller ikke bruges på en skydebane

mvh
Strom, naturgænger



Ja til jagt må der højest være 2 skud.

Og våbenlovgivningen nævner godt nok plombering til to - men åbner også mulighed for at have et våben med flere skud.!

Da skydning ikke er "jagt" og derfor ikke hører under jagtlovgivningen, så sælger kun våbenlovgivningen.
Ja og for såvidt hvad flugtskydningsklubben selv sætter.

Hvis våbenlovgivningen tillader at der må være eks 5 skud.... og klubben tillader 3, ja så må der kun være tre.
Hvis våbenlovgivningen tillader 5, og klubben tillader 10 - ja så gælder de 5, da våbenlovgivningen ikke kan fraviges.!

Våbenlovgivningen sætter de ydre rammer - jagtlovgivningen sætter rammerne når våbnet bruges til jagt.

Alt derimellem gælder når våbnet IKKE bruges til jagt.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Find lige den bekendtgørelse der siger at du ikke må besidde dem. De bekendtgørelser jeg har tygget mig igennem, omhandler udelukkende om brug til jagt og regulering.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil



hej.

hvad med våben loven!!

§2 a. Indehavere af jagttegn og medlemmer af skytteforeninger, der har en våbenpåtegning til glatløbede haglgeværer på medlemsbeviset, kan uanset forbuddet i § 2, stk. 1, til eget brug erhverve, besidde, bære og anvende følgende genstande:

1) Glatløbede haglgeværer med en pibelængde på mindst 55 cm, der højst er af kaliber 12, og som ikke kan indeholde mere end 2 haglpatroner,
---

§ 10. Med bøde, fængsel indtil 4 måneder eller under skærpende omstændigheder fængsel indtil 2 år straffes den, der overtræder §§ 1-2 a, 2 c, 2 d og § 5, stk. 1, § 6, stk. 1, § 7, § 7 b, stk. 1, og § 7 c, stk. 1. På samme måde straffes den, der forsætligt eller ved grov uagtsomhed overtræder § 7 a, stk. 2.

vh.dan

http://www.patrontest.dk
hagl-ladning, der vil fremad
patrontest
Svar
#13
Dan kom først[Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
Fint tak...

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#15
det er så et spørgsmål, om det er lovligt at sælge noget som køberen ikke må besidde[:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#16
har snakket med politiet om det.....for et årstid eller 2 siden
og der var svaret at det skam var købers/brugerens ansvar om våbnet er lovligt eller ej ikke sælgeren/forhandleren

men ja Hans det er altid godt at sige hvilke regler der gælder
og så må køber jo selv om han/hun vil følge dem

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#17
det er også købers ansvar at det opbevares og bruges korrekt, så det er vel ikk så ringe

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#18
Lovligt, eller ej, så har jeg altid 3 skrald i baikal'en når jeg er på havet.
Nu kan så i forarges, eller lade være, men faktum er at jeg nedbringer mine anskydninger betragteligt.
Scenarie : En ederfugl kommer trækkende forbi, og jeg skyder forbi i 1. , men anskyder i 2. skud. Fuglen rammer vandet, og dykker omgående. NEJ! - for 3. skud rammer den i hovedet idet den sætter sig på vandet.
Hvis jeg kun har 2 skud i bøssen, får jeg i den tænkte situation måske fuglen med hjem, men måske er jeg ikke dygtig nok til at sejle, fuglen dør et kvarter senere, skyller på land, bliver fundet af en doffer, og ender i en anskydnings statistik....
Jeg ved det er ulovligt, og skriver ikke dette som en opfordring, men blot for at gøre opmærksom på at i tilfældet havjagt på meget skudstærkt vildt er det lovlige langt fra det bedste!!!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#19
slettet
Svar
#20
slettet
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)