Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nikon Monarch X Tactical 4-16-50 Versus Bushnell
#1
Hej

Er der nogen af jer som har dannet jer nogle erfaringer med ovenstående.
Da jeg er ved at bygge en pris billig baneriffel, er jeg faldet over denne, og valget står netop mellem Nikon Monarch X og Bushnell Elite 6500 Tactical 2,5-16*50

Hvad vill i vælge ? Kaliberen er 308 og den skal anvendes til og med 600 M ???

Erfaringer med begge modtages gerne.

Hvormeget intern justering er der i disse 6500 serie modeller ?

Mvh.
Søren
Med venlig hilsen

Søren
Svar
#2
Har en Nikon Monarch 6-24 x 50 med høje kliktårne (der er 3 sæt med ) som jeg har brugt til jagtfelt, og også skudt på 600 m. Den fungerer udmærket, og er god kikkert til prisen (importeret fra USA) glasset er ok - og den er klikfast...
Kender ikke Bushnell - men så vidt jeg ved har den ikke som standard højt kliktårn med som er gevaldig hyggelig til en jagtfeltskydning..har set at at sigtet kan være for tyndt så man mister det under særlige vejr og lysforhold..

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Bushnell fåes i tactical versioner med højekliktårne ab fabrik.

Må man spørge hvad du måtte af med for den monarch du købte af rex?

har den problemer med regn - dug ?

Har der været noget med den overhovedet ?

Min skal som sådan kun bruges til liggende skydning med bipod.

Mvh.
Søren
Med venlig hilsen

Søren
Svar
#4
Købt ved TOZ til 649 dollar+afgifter til den danske stat......
Var det ikke godt og vel 5.200 kr. med tilhørende butler creek
Har ikke observeret dugproblemer - eller problemer i øvrigt.
Måske er glasset i min Leupold 6,5-20x50LR en anelse bedre - har dog ikke brugt en fandens masse tid på at teste dem mod hinanden på lange afstande..
Var lidt fatsvag på paralaxen - den gik trægt i perioder - fandt så ud af at den er beregnet til, at man kan låse afstanden med den - tryk ind låst og ud ikke låst MEGET indviklet [:I] [Smile]
Synes faktisk det er sjovt med 24X man kan jo følge meget fint med når man indskyder riflen, og kan således gøre det hele færdigt uden at rende frem og tilbage..
Hvad er pipod[:o)] - det bruger jeg ikke [Wink]
Til de jagtfeltskydninger jeg har været med til i år har pipod ikke været en del af udstyret - jeg har dog set, at nogen har brugt det uden for konkurrence.
"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
.... Jeg tror du ved hvad pipod er.. De laves af harris etc :-)

Det lyder jo til at det er rimeligt kval, som også jeg har regnet det ud til.

Monarch X skulle jo være det bedste de har byde på[^]

Da jeg kun skal bruges den til og med 600 M er 16X rigeligt som jeg ser det.

Jeg forventer at have den hjemme til 6700 ink alt.

Der er jo ikke mange alternativer i mine øjne i det prisleje, selvom jeg helst ville have med CM Justeringer.

Mvh.
Søren
Med venlig hilsen

Søren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)