Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jeg er gået i PostDanmark-fælden!
#1
Hej,

Jeg håber, at nogen vil og kan hjælpe mig.

Jeg har bestilt og fået sendt en ny riffelkikkert hos The Optic Zone kun for at opdage, at PostDanmark returnerede den, da den kom til Danmark. Det er åbenbart helt normal procedure fra PostDanmarks side, selvom The Optic Zone hævder, at de har sendt 100'er af kikkerter til DK gennem tiden, og at det er første gang, de har fået en retur.

Jeg mener at kunne læse, at flere på VTF har fået kikkerter hjem fra USA gennem tiden, så måske kender nogen her en vej ud af kniben?

Har jeg nogen som helst chance for at få min kikkert hjem, eller skal jeg aflyse handlen?

På forhånd tak,

Jannik
Svar
#2
Få dem til at sende med UPS eller Federal express eller lign.

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Jeg har fået 7-8 kikkerter hjem fra TOZ uden der er nogen der er blevet retuneret af Pest Danmark. Men de skulle ikke undre nogen hvis de har sendt en tilbage[xx(]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#4
Gør som The Shootist skriver, så får du ikke flere problemer. Jeg anvender kun Post Danmark i nødstilfælde, det er et ekstremt dårligt drevet firma og eksisterer kun p.g.a. af et tidligere monopol (som de i realiteten har endnu).



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Jeg anvender også kun PostDanmark i absolut nødstilfælde =o(

Men skriv til dem og få dem til at deklarere - "Sport optics".
De har sikkert været nogle kvajpander og skrevet "Rifle scope" eller andet som giver PD gåsehud bare ved tanken om våben. Ofte så åbner de ikke pakken for at se hvad der er i - de returnerer dog pakken, bare det giver hentydningen af at være i forbindelse med våben.

Prøv at søge på "Gun sock".
Her finder du nogle forskellige længder og bredder af "sokker" i bomuld som er silicone-impregnerede. De er kun farlige hvis man bruger dem til at strangulere folk med, eller vælger at hænge sig i dem.

Anyhoo - jeg havde bestilt 6 af dem - og PestDanmark returnerede dem.!

Årsagen var tilsyneladende (PD havde ikke engang GIDET skrive årsag til returneringen) at der på deklareringen stod "Gunsocks".
"UHA det er jo noget til våben - retur med det."

Det skete 3 gange i træk.

Hvis de havde gidet ÅBNE pakken og se hvad det i virkeligheden var - så tror jeg det havde været en anden sag.

Men våben, Fyda
Våbendele? Fyda
Knive? Fyda
Våbentilbehør? Fyda
Riffel-futteral? Fyda
Gunsocks? Fyda

PestDanmark? Fyda.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#6
Jeg er helt gået over til at benytte GLS rent privat. Magter ikke alt det PostDK vrøvl med ting de ikke vil sende. Levering har indtil videre været 100% og man kan aflevere indenfor Blockbusters fulde åbningstid - derudover er det typisk også billigere. En Win-win-win situation.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Jeg anvender også kun PostDanmark i absolut nødstilfælde =o(

Prøv at søge på "Gun sock".
Her finder du nogle forskellige længder og bredder af "sokker" i bomuld som er silicone-impregnerede. De er kun farlige hvis man bruger dem til at strangulere folk med, eller vælger at hænge sig i dem.

Anyhoo - jeg havde bestilt 6 af dem - og PestDanmark returnerede dem.!



Jeg er i tivivl om, om det overhovedet er lovligt for PestDk at returnere en vare der overholder deres forsendelsesregler - de har vel en leveringspligt på samme måde som TDC, vandværket, elværket mv... ?

Mvh
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
Gad vide hvilket selskab Pestdanmark bruger når de returnerer pakker.

De vil jo ikke selv tranportere våben relaterede ting.........[:0][:0][:0]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Jeg anvender også kun PostDanmark i absolut nødstilfælde =o(

Prøv at søge på "Gun sock".
Her finder du nogle forskellige længder og bredder af "sokker" i bomuld som er silicone-impregnerede. De er kun farlige hvis man bruger dem til at strangulere folk med, eller vælger at hænge sig i dem.

Anyhoo - jeg havde bestilt 6 af dem - og PestDanmark returnerede dem.!



Jeg er i tivivl om, om det overhovedet er lovligt for PestDk at returnere en vare der overholder deres forsendelsesregler - de har vel en leveringspligt på samme måde som TDC, vandværket, elværket mv... ?

Mvh
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv



Jeg tror heller ikke de må returnere noget som opfylder deres regler.

Man burde kunne få kompensation ved at gå dem på klingen, men har haft at gøre med PestDk før - og der sker intet. De folk jeg har snakket med, fattede i hvert fald nada.

Det skal lige siges, at de reagerede korrekt og forsigtigt (i første omgang) da jeg under en ferie i USA havde sendt nogle knive hjem til Dk.

Pakken blev standset og der blev sendt et brev til mig om at pakken var lagt til side, indtil de kunne få en importtilladelse til knivene.

Ret beset var det to pakker og de åbnede kun den ene - den hvor der lå tre store kampknive fra CutCo fabrikken i Olean i staten New York.

Jeg fik Hjørring Politi's hjælp og fik dermed straks udfærdiget en importtilladelse til knivene - som blev sendt direkte fra politistationen, til Pakkecenteret og att: den medarbejder der sad med sagen - tilmed mærket med sagsnummeret.

MEN - selvom Hjørring politi havde givet tilladelse til indførsel af knivene, og dermed vist at jeg gerne må eje sådanne knive - Jeg blev af postmedarbejderen informeret om, at de nok skulle sørge for at jeg ikke fik de knive, for det var efter hendes og kollegaernes overbevisning altså nogle farlige knive.
De var jo pokkers store.

Jeg spurgte dem om hvad de forretningsmæssigt krævede i disse situationer.

Svaret var : importtilladelse fra det lokale politi.

Havde de fået den?

Svaret var ja.! MEN Det var irrelevant, for de mente stadig knivene var farlige fordi de var så store - så de skulle NOK gøre en sag ud af dette og få skidtet konfiskeret.!

Jeg tilbød at faxe blankvåbentilladelse, som også dokumenterer at jeg samler på knive og sværd - men den var de ligeglade med, efter de fik forklaret hvad tilladelsen gik ud på.

Det var først da jeg truede med sagsanlæg/erstatningssag, at de begyndte at klappe lidt i - de kunne samtidig gå ind på ArmyVarer i assens' hjemmeside, diverse forretninger i København m.v. - og se at der kunne findes nøjagtig den samme størrelse knive som sælges til alle over 18 år.!

Så blev de for alvor rystet i deres grundvold - og de ville selv ringe til politiet i Hjørring for at dobbelttjekke at alt var i orden.

Pludselig ringede betjenten fra Hjørring politi(fed service), at han havde forklaret PostDk loven og at der skam VAR givet tilladelse.
Men PostDk ville altså stadig ikke frigive knivene - så han kunne ikke gøre mere.

Jeg krævede at snakke med postmedarbejderens overordnede, hvilket ikke kunne lade sig gøre heller.! Vedkommendes daglige leder var der ikke og man ville ikke stille om til niveauet højere oppe.

Derefter blev de informeret om at jeg gik i gang med at udfærdige et krav om erstatning, idet en af knivene var af samler-interesse.
En WWII "Korea"-type kniv - begrænset oplag som var vurderet til 600$ og for den sags skyld de to næsten værdiløse knive som var købt for 5$ hver - samt naturligvis foldeknivene til en værdi af små 200$ (det var ret beset en ordentlig bunke knive).

Men det ville nu stadig ikke blive frigivet, for knivene var dømt farlige af PostDk - så de var ligeglade med importtilladelsen.
De skulle nok sørge for at knivene ikke nåede frem.

To dage senere blev jeg kontaktet om at knivene dog var frigivet og at man havde droppet sagen.
Så jeg tror hendes overordnede var kommet tilbage og redet trådene ud for hvad PD kan og ikke kan.!

Dette var før de klappede helt i hvad angår våben!

Men det viser lidt om den mentalitet man er oppe imod ved PostDk.

Trods legalitet af en given vare, så skal DE NOK bestemme om modtageren må få det eller ej.

Hvis de så endda skrev en returneringsårsag på pakken - så man ved hvorfor pakken ikke kan befares med PostDk, så var det dog til at forstå.
Men dét gøres ikke - det er bare, retur til afsender uden info.

Men når en "Gunsock" kan returneres til afsenderen, tilsyneladende kun pga pakke-deklarationen hvor der netop står "Gunsock" - så er man langt ude - og det kunne ses at pakken ikke var åbnet.
Der var nemlig brugt noget forseglingstape som ikke var brudt.

Havde de kigget i kassen, kunne de se komikken.

Med knivene, ja så spurgte de efter importtilladelse - men de havde ikke i sinde at bruge den til noget som helst, fordi "De skal nok sørge for at jeg ikke fik de knive, for det var jo nogle farlige nogen".

Ja jeg undgår så vidt muligt PostDk. - og velsagtens med god grund.!

Og disse to eksempler er ikke de eneste jeg har.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#10
Postmark er desværre i deres fulde ret til at returnere pakker, der indeholder dele som de betragter som våbendele.
PostDanmark har kun monopol på breve i Danmark og må derfor bestemme hvad de vil omdele og hvad de vil returnere.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)