Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BRNO Fox 222
#1
Er der nogen der kender riffelgangs stigningen på en brno fox 222 ?
Kan den skyde med 55 grains kugler,er der nogen der har noget erfaring med denne.

Mvh. Sniper 2
Svar
#2
Sidst i 80'erne havde jeg en 680 Fox og den skød præcist og problemfrit med 55 grains... Dog repeterede den forfærdeligt og hylstre der valgte at blive indenbords i låsestolen var svære at få ud, da der ikke var plads til fingrerne... Så ud med den og ind med en anden mere pålidelig skyder...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Hej Sniper2
Der er ingen problemer med at bruge 55grains i den Fox jeg har.
Har haft den siden 1989, og efterhånden skudt over 100 styk råvildt + masser af andet, uden problemer.
På 200 meter kan 5 skud med hornady 55 grain dækkes af en femkrone.

Den ladning jeg bruger lige nu, hedder 24 grain Vithavuori N130, med hornadys normale 55 grain SP (komprimeret ladning). kronografen siger 1050 M/S, 1 meter foran mundingen. Der er ingen tegn på overtryk i MIN riffel, men jeg giver ingen garanti for andres rifler, da ladningen ligger over MAX ifølge ladebogen.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar
#4
Hej Bobo

Tak for oplysningerne,glæder mig til at prøve den af når der er lavet noget ammo.

Er faldet over en hengemt brno fox model 2 med snelle hos den lokale våbenhandler til 3,2 kg,det var svært at sige nej,da man er en svag sjæl. [:o)]

Mvh. sniper 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)