Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aflivning af bastarder
#1
Venstres nye udspil vedr. kamp/muskelhunde er at hvalpe af hunde uden stamtavle skal aflives og det gælder alle hunderacer,hvad mener i om det og er diskusionen om kamp/muskelhunde ikke ved at være en smule overdrevet og hvad er en kamp/muskelhund egentligt?
MVH
LØVIG
Svar
#2
Rystende som de kan komme med idiotiske forslag [:0] Sidste uge var det et skudsikker vest forbud [V]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
Nogen gange må man spørge sig selv om ikke, at de penge vi bruger på lønninger i folketinget, kunne være brugt mere fornuftigt andre steder...............................jeg er tavs af forbløffelse!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by ID

[black][font=Tahoma]Nogen gange må man spørge sig selv om ikke, at de penge vi bruger på lønninger i folketinget, kunne være brugt mere fornuftigt andre steder...............................jeg er tavs af forbløffelse



Helt enig[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#5
Det værste er da næsten at der var en hundemand der bakkede forslaget på i radioen her til morgen. "Det er den eneste måde at komme kamphundegenerne til livs" Mon ikke nærmere man vil ende ud med en masse hunde der ikke er forsikrede da de vil blive aflivet hvis de kommer i forbindelse med 'systemet'.

Jeg er sådan set ikke imod indgreb mod kamphundene, så længe de er fornuftsprægede, og så synes jeg at det skal følges op med krav om en form for ejerkørekort. Det skal ikke være mere end at man har fulgt et dressur i DCH, den lokale jagtforening eller ligende. Så ville man både få hunde med grunddressur, ejere der vidste lidt om deres dyr og måske ville antallet af 'sejt sådan en hund skal jeg også have' køb blive bragt lidt ned. Det sidste ville måske kræve et ejergrundkursus som skulle være bestået inden man kunne købe en hund, men så begynder det også at blive lidt omstændeligt
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Og her gik jeg og småskammede mig over, at mit eget kamphundeforslag var småfascistisk.... racehygiejne ...smag på ordet!

Det er da rablet fuldstændigt for dem.... Venstre kaldte sig engang for Danmarks Liberale parti og derfor har de altid haft min opbakning. Dette "hvalpeaflivningsforslag" - og forslaget om, at man ikke skal have ret til at beskytte sig mod vildfarne kugler med en skudsikker vest - lugter dog langt mere af GESTAPO end af "frihed under ansvar".

Naturligvis er opgaven utaknemmelig, men hvis man ikke har nogen reelle forslag til, hvordan den skal løses, så er det måske bedre at vente på at et lysere hoved kommer til og finder en brugbar løsning, der rammer problemet målrettet. Med forslag som disse, vil 99% af de, der rammes af loven, INTET have med dens formål at gøre. Og alle skiderikkerne med det lave selvværd og den bidske hund vil formentlig have den alligevel - udrustet med en chip fra en tilfældig hund de har fanget og nakket....

Det er godt nok en ommmer - nogen gange kan jeg godt trække på smilebåndet af den gamle kliché "Forbuds-Sverige".

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Godt det ikke er mig der skal lave lovgrundlaget. For jeg er helt enig i, at der skal gøres noget. Det skal standses med de tumper med dårlig barndom som går rundt med disse specielle hunderacer. Selvom ejerne har fulgt dressurkursus - så tager det ikke den specielle genetik ud af disse racer - som gør dem farlige for sagesløse..

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#8
Citat:quote:

Selvom ejerne har fulgt dressurkursus - så tager det ikke den specielle genetik ud af disse racer - som gør dem farlige for sagesløse..


Nej, hverken i hundene eller de tumper der har dem[xx(]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

...nogen gange kan jeg godt trække på smilebåndet af den gamle kliché "Forbuds-Sverige".

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Jeg tænkte nøjagtig det samme, da jeg hørte forslaget [Wink]

Men for den da, nu vil jeg anskaffe mig en schæfer med stamtavle vel og mærke. Banke den morgen og aften så den bliver godt ond i sulet. Herefter vil jeg gå nogle ture i forskellige parker, for at vise min potensforlænger frem. Det er der jo ikke noget galt i, ifølge V (eller de andre nødder, der står i kø for at komme med hjernedøde forslag).

Som jeg har sagt før, ALLE hunderacer kan udvikle sig til kamphunde og det er fløjtende ligemeget om de har stamtavle eller ej.

Straf til de indivder, der ikke magter opgaven med deres hunde. Om det er familiefaderen, der køber hunden til børnene eller "Brian", der køber hunden til "fremvisning" er underordnet. Ansvar for de handlinger (eller mangel på samme) vi gør!

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#10
@halvautomat jeg deler din glæde over at det ikke er os der skal skrive forslaget. Jeg er dog lidt bange for at lovgivning der alene fokuserer på generne ved bestemte racer ikke vil være nok for at nå det mål - at folk bliver bidt af hunde ejerne ikke kan styre. I sidste ende er den der bliver bidt jo ligeglad med hvad det er for en hund der bider. Derfor er der behov for nogle regler der også griber ind overfor personer der fx, som der har været nævnt eksempler på i pressen, giver deres hunde muskelopbyggende hormoner. Her tror jeg at et ejerkørekort kunne være en idé, da man jo så i sidste ende ville kunne blive frataget dette og dermed miste retten til at have hund.
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by yeti

[...] I sidste ende er den der bliver bidt jo ligeglad med hvad det er for en hund der bider. [...]



Øhhh nej? Der er rimelig stor forskel på at blive bidt af en chiwuawua også en amstaff eller en schefer for den sags skyld.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#12
+1 Jeg melder mig også til at tage et bid fra prins Henriks gravhund istedet for det skib af en kamphund der stalkede mig under min forrige løbetur i Valbyparken. Da den lige var ovre at støde med snuden, var jeg sku ved at ligge en dej i bukserne!

Så var det noget helt andet med en kleppert af en Great Dane på min sidste tur - den kunne man se bare var legesyg. Det løber mig koldt ned af ryggen hver gang jeg ser en løs kamphund. Jeg kan fandme ikke læse dem.

Jeg er enig i at alle skal have styr på deres hunde - ligegyldig størrelse og race, men konsekvenserne af en uopdragen stor hund er altså bare værre.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#13
Citat:quote:

Konservativ folketingskandidat truer i pressemeddelelse en kollega med hagl. Truslen grunder i et forslag om at aflive hundehvalpe uden stamtavle.
JP


Mere her

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#14
Hvor er det træls at se vores lovgivende magt komme op med den ene hovsaløsning efter den anden i et forsøg på at udvise en form for handlekraft. Hundeloven som den ser ud i dag indeholder så rigeligt regelsæt og sanktionsmuligheder overfor både hund som ejer, men problemet her - som mange andre steder - er at loven ikke håndhæves tilstrækkeligt effektivt.

Jeg har mødt de såkaldte muskulhunde temmelig mange gange efterhånden og jeg vil langt hellere møde sådan een end fx. en rigtig pissed off Ruhår. Betyder det så at man skal forbyde ruhår - nej selvfølgelig ikke - for i langt overvejende antal af tilfældene er det ikke hunden som er aggressiv af natur/sind, men med den forkerte træning kan det bygges i dem. Og det form. nemmere ved en muskulhund end ved fx. en labrador, men det ændrer ikke ved at det også her er personerne bag man skal sætte ind overfor og ikke selve hunderacen.

At visse hunderacer så tilsyneladende tiltrækker en vis persongruppe (læs: forfremmelseshæmmede personer) er så en anden sag. Langt de fleste personer af den gruppe er i forvejen kendt af politiet. Her var så et sted hvor man kunne udvide den gældende hundelovgivning ved i stedet for at forbyde en race (med alle de krumspring for at omgå loven det så vil medføre) at man istedet indførte en "våbentilladelse" til visse hunderacer (eller rettere sagt omvendt, at man fritog visse racer for det - og alt andet krævede tilladelse)

Vil alle de krumspring så medføre at man ville komme samtlige utilhensigtede hundebid til livs i danmark. Nej, for der vil altid være mennesker som bærer sig åndsvagt ad, ligesom der selvfølgelig også vil være enkelte hunde som af fødsel har en brist.

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#15
Hvis man skal gå efter manden, i stedet for hunden, så kunne man jo betinge tilladelsen til at have hund af at man ikke var dømt for ulovlig våbenbesiddelse, eller overtrædelse af en voldsparagraf. Man kunne jo også bruge de smme gummiparagraffer som når man fx. skal have tilladelse til en halvautomatisk riffel - at man skal "være kendt som værende absolut pålidelig" eller hvad den nøjagtige tekst nu er.

Selvom alle hunde KAN gøres til nogle morderiske bæster(man KAN også slå en mand ihjel med en lovlig lommekniv, men derfor har man alligevel forbudt større/låsbare knive), så mener jeg stadigvæk det er vejen frem med et forbud mod muskelhundende - hvordan det skal håndhæves er så noget andet, og langt sværere.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Citat:quote:

Originally posted by yeti

[...] I sidste ende er den der bliver bidt jo ligeglad med hvad det er for en hund der bider. [...]



Øhhh nej? Der er rimelig stor forskel på at blive bidt af en chiwuawua også en amstaff eller en schefer for den sags skyld.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?



Nu er scheferen du nævner vel ikke en muskelhund,og det samme gælder vel hunde som rottweilder, new foundlænder, irsk ulvehund og andre hunde man ikke har lyst til at slås med. Jeg er helt sikker på at dem der er blevet skambidt af en sådan eller for den sags skyld af en lab (kunne endda være et lille barn) er temmeligt ligeglade med at hunden der bed ikke lige var på listen over muskelhunde og derfor ikke har nogen forståelse for hvorfor lovgiverne ikke ønsker at beskytte dem. Målet her må da klart være at så få som muligt bliver bidt af uregerlige hunde. Mit point er at i denne process skal man holde sig dette mål for øje og ikke tro at den hellige grav er vel forvaret ved at man forbyder 10, 15 eller endnu flere racer da en person der ønsker en bisk og gal hund fortsat vil kunne være til fare for andre med en raceren lab på steroider som bevidst har fået ødelagt sin psyke.
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Nu tror jeg nok at "stamtavle" i denne her forbindelse skal forståes således at man mener at man skal have styr på det fædrene og mødrene ophav - alligevel virker forslaget så gennemført idiotisk at man har lyst til at rive sig i håret. Gad vide hvor langt denne venstremand vil gå, hvis han fik magt som han har agt.............mulatter beware!!!!!!!!!!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#18
Jo JO rotweileren er skam med på listen over muskelhunde,hvad jeg synes er underligt når eksempelvis dobbermannen ikke er,jeg ved godt at den ikke ser særlig muskuløs ud,men jeg garanterer for at den er mere uberegnelig end mange af de såkaldte muskelhunde,har selv i et anfald af ungdoms letsind engang haft en,en dejlig hund,men også meget uberegnelig.
MVH
LØVIG
Svar
#19
Der findes vel ikke nogen definition af muskelhund? andet end hvad den subjektivt betyder for os?

I øvrigt ser forslaget ud til at være dødt allerede, heldigvis
http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2009/08/13/115928.htm

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#20
Ja, forslaget høster tilsyneladende ikke de store klapsalver - men måske en regn af klaphatte!

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)