Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
møg riffel!
#1
Jeg var jo lige et smut på hjortebanen i går. Efter lidt prøveskydning og en enkelt serie, begyndte min kære M98 riffel at drille igen igen...[}Smile] Når jeg tog ladegreb gik slagstiften tilbage som den nu engang skal. Problemet var bare at den gik frem igen, når jeg lukkede grebet igen... Hvorfor nu det?

P.g.a. alle de ærgelser jeg har haft med den kanon, har jeg gået og tænkt lidt på at skifte den ud. Det er jo bare lidt synd, når piben kun er 1 år gammel... Så her er spørgsmålet - kan en pibe, der er tilpasset til en M98 ændres, så den kan skrues i en Tikka lås? Piben er en 22 mm fluted walther... Og låsen er en Tikka M690.. Hvis det nu kunne lade sig gøre - så er der jo et bette DRALF projekt på vej[:p]

Mvh Jeppe
Svar
#2
Du Jeppe....Det er en møg-bøssemager der har pillet ved dit aftræk [^] Det er min overbevisning at det er et simpelt indstillingsarbejde der skal til, og så er den køreklar. Eventuelt kan du lige pille skæftet af og kontrolere foreste skrue i aftræket( længst fremme mod mundingen)Den skal være strammet op.

[Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com

[Image: 1911%20action3.gif]
Great Dane

Svar
#3
Hej Jeppe,

m.h.t. pibebyttet kan det præcis lade sig gøre da bunden på "mauser" gevindet næsten forsvinder når du drejer et "Tikka" gevind som ligger på en tomme. Der er iøvrigt også en anden ændring og det er at på tikkaen er lukkeafstanden bestemt af recessen på piben og ikke bunden som den er på en mauser. Gevindlængden ændres også fra 16 til 25mm.

Har selv en 690´er hvor jeg har lavet extra piber og et meget simpelt veksel system. Jeg har den med til ulfborg i weekenden, så hvis du kommer der kan du se systemet i funktion.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!

PS: Vi ses d. 2. Juli.
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Jeg havde også en ide om at det "bare" lå ved en lille ting... Men som sagt - riflen har drillet næsten konstant[xx(] Og kombineret med køb af en steyr scout der skal bruges til jagt. Så var det jo jeg kunne omdanne min .30-06 tikka til en 6,5x55 baneriffel. Skæftet havde jeg en fiks idé om, selv at lave. Der er jo ikke tale om de store udfræsninger til en tikka lås...

Jeg kommer desværre ikke til ulfborg i weekenden. Ville ellers gerne ha´ set det vekselsystem. Med et sådant system kunne jeg jo bibeholde .30-06´eren og samtidig få mig en ny baneriffel...

Jeg checker lige skruerne og melder tilbage..

Mvh Jeppe
Svar
#5
Hej Ansager.
Såvidt jeg husker var det også dig der havde problemer med at bundstykket pludselig var svær at åbne efter skud. nu har du problemer med at den ikke spænder hanen, når du lukker bundstykket.

Umiddelbart vil jeg antage at du har fået eftermonteret et aftræk, som har tendens til at gå i indgreb efter skudet, kombineret med at bagenden af låsen er spændt så meget ned at aftræksroen ikke får tilstrækkelig indgreb. Problemet kan forværres af at du ubevidst har "voldet" systemet da låsen var svær at åbne.

Hvis jeg har ret, er problemet ganske enkelt at løse.

Du kan evt sende en PM

jbn
Svar
#6
Nej nej - ingen PM

Vi vil følge med i Andsagers udløsningsproblemer[:I]

Alt bør offentliggøres her på forummet - og så kommer det jo heller ikke videre...........[Wink]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Bullits, brass or ass, no-one shoots free.
emil:max@dralf.dk
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Det var da en skam du ikke kom tl Ulfborg, Andsager, men jeg vil godt se det vekselsystem Gammeltoft, det må jo også kunne bruges i en M595 ? sådan en henter jeg jo på lørdag efter skydningen.

vh
Jan
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)