Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En buk i det svenske
#1
Så har jeg skrevet om mine oplevelser under bukkejagten i Sverige anno 2009 - beskrivelsen findes her:

http://web.me.com/mikkelkroeyer/Helle_og..._mand.html
Mvh.

Yeti
Svar
#2
hvad er det for en kikkert du har på riflen?
Svar
#3
Tillykke med bukken i det svenske

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#4
Hej yeti,tillykke med bukken den er fin og en god kugle,fine billeder og god historie.
MVH
LØVIG
Svar
#5
Tak !

Det er en Leupold Mark IV 6,5-20x50 med lys der sidder på ryggen af min M03. Jeg har en kikkert helt magen til som skal sidde på min .300WM pibe der er på vej til M03'eren - til det grove arbejde. Jeg er under bukkejagten blevet positivt overrasket over så gode mørkeegenskaber kikkerten har. Når man bare holder sig til en forstørring på 6,5-7 så kan den være med rigtigt længe.
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Hej yeti,tillykke med bukken den er fin og en god kugle,fine billeder og god historie.
MVH
LØVIG



Ja, jeg er også godt tilfreds. Jeg har arbejdet rigtigt meget for at finde de rette kugler og har testet mangen inden valget faldt på TBBC. Jeg har heldigvis en god flok på lager, for de udgår nu, og jeg orker ikke at skulle til at teste deres T-TBBC lige nu. Særligt fordi jeg nu har en kombination af TBBC, Rem MC og Sierra Vamint alle i 55 grs som skyder med samme træfpunkt på 100 meter.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
overvejer kraftigt at sætte sådan en kikkert på min 22-250. Jeg har en brugt MarkIV 8,5-25x50 med belyst TMR reticle på hånden til 7000
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

overvejer kraftigt at sætte sådan en kikkert på min 22-250. Jeg har en brugt MarkIV 8,5-25x50 med belyst TMR reticle på hånden til 7000



Køb den

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#9
Jeg er sikker på at det vil være en rigtig lække rmakker at have. Du skal dog være opmærksom på at 8,5-25 efter sigende skulle have problemer med at fokuserer på ting der er nærmere end 30 meter. Så hvis du gerne vil kunne det, så skal du ikke over 6,5-20.
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Tillykke med den flotte buk!
Vi var selv fire mand i Sverige, der blev set en rå med lam, en enlig rå, en hare og så blev der hørt grise, men ingen bukke desværre og ingen afgivede skud Sad

nu tager vi op igen d. 28 og prøver lykken, når nu vi alligevel skal på messe d. 29.

Men det er da dejligt at der er nogen der har haft heldet med sig. Smile
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#11
Til dato har vi kun set et lam på området, men en hel del enlige råer. Jeg håber meget at der kommer lidt flere frem nu hvor markerne er blevet høstet, men jeg er temmelig skeptisk. Jaktlaget har ikke været så gode til at regulerer ræve så jeg tror desværre at en del af forklaringen ligger her. Jeg håber derfor at dette års indsats på at holde bestanden af ræve nede på et passende niveau vil medfører en mindre eksplosion af lam til næste år - sådan et efterårslam i fryseren kunne jo også være en fin ting...
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Vi har kun fanget en ræv på vores kamera, men vi har ikke set nogen..
De får selvfølgelig en kugle på stedet, når de bliver set.. De skal ikke dræbe de dyr, jeg vil dræbe Wink
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#13
Der var også meget lidt gang... i bukkene hos os (16.-17. aug)
Og der faldt forbavsende få skud i området...

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Der var også meget lidt gang... i bukkene hos os (16.-17. aug)
Og der faldt forbavsende få skud i området...



Vores naboer gav den gas hos os, men jeg er ikke sikker på at alle skud var jagtrelaterede, da nogle skød 3,4 skud af gangen... Sad
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#15
Min jagtkammerart og jeg har haft held med at lokke ræv, han har indtil nu skudt 6 og jeg en, men jeg har lokket 2 af dem han har skudt ind. Det er en rigtig spændende form for jagt som jeg varmt kan anbefale.
Mvh.

Yeti
Svar
#16
Det kunne være man skulle prøve det.. Er det svært at lære at "muse" ?
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#17
Næ, og skal det være meget let kan man købe en lille hjælper - fx denne http://gamecall.se/F&T%20Harvester/Knigh...0mouse.jpg Det er primært en sådan Anders min jagtkammerart har brugt. Jeg har også forskellige kald man blæser i, og synes at det er godt at kunne varierer lidt.
Mvh.

Yeti
Svar
#18
I går pillede jeg så frakken af og skilt bukken af så den kunne komme i fryseren. Under frakken så tingene ud som forventet. Et udgangshul på størrelse med en femmer, men en del blod i hinderne. Det er vel hvad man kan forvente når den sådan tager en lille sprint inden den ligger sig den.
Mvh.

Yeti
Svar
#19
Nu har jeg lige bestilt en Flextone - Dying rabbit, så prøver jeg sgu den og håber på det giver et par ræve Wink

Når jeg modtager den, tror jeg, jeg vil køre ud på en mark eller lign. og prøve den Big Grin
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#20
Du kan formentlig lave både hareskrig (nemmest) og skadet fugl med sådan en pibe. Forskellen er hvordan du blæser. Enden et almindeligt pust eller et prrrr, hvor tungen er sat op i ganen og slipper luften ud i hurtigt stød. tonen varierer du ved at bide/klemme i forskellig afstand fra bunden af bladet.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)