Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydbillede efter 4 kaliberskift
#21
Citat:quote:

Originally posted by Kim Richter

[Image: P1020011.jpg]

Jeg vente det lige om så nu er det mellem 6,6 x 6,8 cm og husk det er uden nogen form for optimering.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.



Hvis man måler c-c så tro jeg det er tættere på 3 cm end 4 cm, som er den største afvigelse. Det udstyr var jeg ikke nervøs for at medbringe på jagt.[^]

Bang.
Svar
#22
Jeg stod med skiven i hånden på Allingåbro, og min kommentar var noget i retning af at det er jo langt rigeligt til jagt. Jeg tror at billedet med plastrene snyder lidt og viser en større spredning end tilfældet er, for plastrene sidder jo nok næppe nøjagtigt over centeret af skudhullet.

[Smile]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#23
[quote]Originally posted by halvautomat

Ja vi er forskellige.
Så er man jo i virkeligheden afskåret fra at skyde mikkel på 140m
Det ville jeg aldrig kunne leve med - sådan en riffel har jeg lige afhændet...[xx(]
Tikka & S&L & Kongsberg rules [Big Grin]

Halvautomat jeg kunne da godt tænke mig at provokere dig lidt godmodigt.

For selv om egenspredningen på de enkelte af Kims kalibre ikke er specielt imponerende, så synes jeg faktisk, at den samlede spredning er flot. Jeg tror faktisk ikke, du kan stille op med EN riffel, som kan gøre det bedre. Forudsætningen er vel at mærke, at det er 4 pibeskift på samme riffel, samme kikkert og uden at indstille på den.

Mit bud er, at Kim meget let kan få bedre egenspredning på de enkelte piber ved at lege lidt med dem, men at få en samlet spredning, som er bedre, det bliver vanskeligt på andet end en Blaser.

....tja, det kunne vel også være, at der er andre end halvauto, som kunne føle sig provokeret[B)]
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by Leosamme kikkert og uden at indstille på den.



Hvis forudsætningerne skal være de samme, skal det være tilladt at skrue på kikkerten. Det har Kim Richter også gjort.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Citat:quote:

men hvorfor lander de så et andet sted end samlet 3 cm over r****


Det er jo ikke en TIKKA[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]



Hehe... Nej nemlig! [Big Grin][:p]

Men ellers meget pænt. Umiddelbart ville de forskellige dyr nok ligge der efter et pibeskift.

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#26
Hvis forudsætningerne skal være de samme, skal det være tilladt at skrue på kikkerten. Det har Kim Richter også gjort.

Uffe

Du ved måske mere end hvad der strår skrevet, men jeg kan altså ikke få øje på, hvor Kim skriver, at han har skruet på kikkerten?
Svar
#27
Hej.
Hvis man gider at åbne øjnene,kan man da tydelig se at Kim har stillet på kikkerten,bla.skriver han at 9,3 eren har fået 15 klik til venstre og 308 eren har fået 6 klik op [}Smile][:p]
MVH
LØVIG
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by løvig

Hej.
Hvis man gider at åbne øjnene,kan man da tydelig se at Kim har stillet på kikkerten,bla.skriver han at 9,3 eren har fået 15 klik til venstre og 308 eren har fået 6 klik op [}Smile][:p]
MVH
LØVIG



Beklager - jeg kan altså ikke finde det!

Jeg forstår det som om M@X gætter, men jeg misforstår muligvis.
Svar
#29
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Citat:quote:

Originally posted by løvig

Hej.
Hvis man gider at åbne øjnene,kan man da tydelig se at Kim har stillet på kikkerten,bla.skriver han at 9,3 eren har fået 15 klik til venstre og 308 eren har fået 6 klik op [}Smile][:p]
MVH
LØVIG



Kig grundigt på billedet af skiven, og hvis du undertrykker analfikseringen (besynderlig skive) vil du i højreside kunne se hvordan der er klikket.

Beklager - jeg kan altså ikke finde det!

Jeg forstår det som om M@X gætter, men jeg misforstår muligvis.


Mvh.

Yeti
Svar
#30
Jep jeg har klikket som der står på skiven, jeg har også skiftet løb og satte plaster på imellem hver skudserie, jeg har beholdt den samme standplads og fuldte uden problemer de andre 9 skytter.

Jeg ved godt at det kan gøres bedre, fotoet satte jeg ind for at vise hvad man kunne uden og anstrenge sig og uden at have prøvet en masse amo i hver løb, jeg synes det er fedt at kunne købe et løb til 3000 kr. brugt, uden og skal købe en ny kikkert satte den på, skyde 2 skud give den 15 klik og stadig holde alle skud på et rimeligt område, når jeg får tid skal der arbejdes mere med det og jeg tror selv på at jeg kan finde amo så jeg ikke skal klikke.

KR

Heller komme galt afsted end slet ikke afsted.

Nu plads til 15 i skabet.
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#31
Ja, er sgu da også rigtigt. Jeg tror det er min blufærdighed, der har gjort, at jeg ikke ville dvæle ved billedet, men kun læse Kims forklaringer.
Nå, jamen ikke engang en Blaser kunne så klare den test - det var da ærgerligt.
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Ja, er sgu da også rigtigt. Jeg tror det er min blufærdighed, der har gjort, at jeg ikke ville dvæle ved billedet, men kun læse Kims forklaringer.
Nå, jamen ikke engang en Blaser kunne så klare den test - det var da ærgerligt.



Hvis du bliver rød i hovedet når du ser bamseøjet på et dyr, så håber jeg ikke at du deler proffesion med din bror [:0].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#33
Nej, jeg er ingeniør så jeg kan godt gå med ur på venstre håndled. Frem for at skyde, havde Lasse nok smøjet ærmerne op, hvis han så på sådan et billede.
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Nej, jeg er ingeniør så jeg kan godt gå med ur på venstre håndled. Frem for at skyde, havde Lasse nok smøjet ærmerne op, hvis han så på sådan et billede.



Hvad er der nu galt med en god naturlig håndvarmer på en kold dag [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)