Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny server
#1
Den gamle server er ved at være godt banket igennem, så efter 3-4 års tro tjeneste har vi købt en ny. Denne skal sættes op i et nyt server center i næste uge, hvorefter jeg flytter dette forum over på den. Det "burde" ikke give problemer, men man kan forvente at der kommer lidt knas alligevel.

Alt kommer til at se ud som det plejer da det kun er hardware vi skifter.
Svar
#2
Citat:quote:

Det "burde" ikke give problemer, men man kan forvente at der kommer lidt knas alligevel.



I IT-kredse er det ikke det samme som 8-9 ugers nede tid og et halvt års indkøringsvanskeligheder...
Svar
#3
Hvis vi er heldige, så er den gamle server virtualiseret, og så kan den flyttes på MEGET kort tid, uden at bekymre sig om Hardware.

Hvis den ikke er virtualiseret, så vil jeg klart anbefale at den bliver virtualiseret og dermed hardware uafhængig.
VMWare ESXi 4 kan anbefales, og er gratis, så længe man kan "nøjes" med at administrere med Virtual Center Client, og ikke har brug for de smarte faciliteter som Vmotion osv.
Jeg har flyttet et par servere over til ESXi med VMWare's gratis Converter, helt problemfrit. Heriblandt en Webserver, og et par servere, der kører MS SQL Express.

Jeg installerede ESXi 4 på en USB key, og data på iSCSI box. Installationsprogrammet til ESXi 4 understøtter installation direkte på USB, ingen grund til krumspring, som man skulle, med ESXi 3.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Jeg har også kun gode erfaringer med virtualisering [Big Grin]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lillebror

Det "burde" ikke give problemer, men man kan forvente at der kommer lidt knas alligevel.



Hmm, for Lillebrors skyld håber jeg at alt går glat[Big Grin], jeg er pt. arbejdsleder og skulle jeg komme til at kede mig[xx(], kunne en tur til de østlige provinser jo komme på tale[Wink][B)][:o)]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#6
Kima det er da mere vigtigt at vi andre ikke kommer til at kede os[:p]hvis det går galt

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
Den nye server er ikke virtuel.

Jeg må sige at det ikke kun er gode erfaringer jeg har med dem. Men skidt nu med det. Til de interesserede er det en HP DL360 G5 med quad-core 64 bit CPU. 300GB RAID 1 og 6GB Ram. Den står på DTU lige i DIX'en

Så bliver det vist ikke mere nørdet Wink

Lillebror.
Svar
#8
Og så er den sådan lidt grålig i det....

Sørg nu bare for at den funger, så ikke der er nogen, der slår en knude på dix'en...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)