Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Farlig flåtsygdom (TBE)
#1
Mistanke om TBE på Sjælland

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
TBE - Tick Borne Encephalitis også kaldet østeuropæisk hjernebetændelse.

I modsætning til Borreliose og Ehrlichia - der først overføres efter et døgn - så smitter TBE i det øjeblik flåten bider.

Forløb: TBE har en inkubationstid på 7-10 dage (op til en måned). En tredjedel af de smittede vil ikke opleve symptomer. En tredjedel vil opleve influenzasymptomer med feber, hovedpine og ledsmerter med bedring efter 4-5 dage. Den sidste tredjedel af de inficerede får efter ca. 8 dages velbefindende symptomer fra centralnervesystemet form af hjernehindeinflammation eller hjerneinflammation. I cirka 10 % af tilfældene kan der forekomme lammelser. Sygdomsforløbet kan være langvarigt og kan give kroniske mén (post-encefalitis syndrom). I sjældne tilfælde kan hjernebetændelsen medføre døden (0- 1,4%).

TBE kan påvises ved en blodprøve, hvor man måler om der er antistoffer mod virus i blodet. Der findes ikke nogen behandling af TBE. Man kan vaccinere mod TBE og i lande som Tyskland, Østrig og Sverige vaccineres hvert år millioner af mennesker.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#3
Jeg kan berolige Jer alle med, at jeg er vaccineret mod TBE [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Du var aldrig under mistanke for at kunne få hjernebetændelse!
Svar
#5
Leo og Lasse. Det kalder man vist søskendekærlighed [Big Grin]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#6
TBE har været på Bornholm i årevis - og vi tager da alligevel gladeligt til solskinsøen og spiser "sol over Gudhjem"....[:I]

Se nedenstående link:

http://www.ssi.dk/sw1934.asp

Sandsynligheden for at få sygdommen er meget lille, og hvis man overholder nogle enkle regler, så er risikoen meget begrænset.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#7
Vacinationen foretages af 3 gange og koster Dkr. 450.- pr. gang [xx(]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#8
@ID
Her http://www.skovflaaten.dk/artikler.asp?PgID=1169&1Mid=40&2Mid=429 står der at den koster 250,-
jeg ved bare ikke hvor meget man kan regne med det...

Anyways, så skal jeg tage mig sammen til at få den, da jeg har jagt i Sverige..
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#9
Ok, nu har jeg sendt en mail til skovflaaten.dk og forespurgt hvorfra de har prisen, så er det spændende hvad de melder tilbage med.
Min pris på 450,- har jeg fra min egen læge.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
I det firma hvor jeg arbejder får vi altid tilbudt Influenza Vacc. og da bruger vi dem her. deres priser står på siden, dog skal man huske at lægge Kr. 90,- oveni pr. gang for at få foretaget vacinationen.

http://www.dlvs.dk/vaccination/price.aspx?type=1

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

I det firma hvor jeg arbejder får vi altid tilbudt Influenza Vacc. og da bruger vi dem her. deres priser står på siden, dog skal man huske at lægge Kr. 90,- oveni pr. gang for at få foretaget vacinationen.

http://www.dlvs.dk/vaccination/price.aspx?type=1

Vh
Morten



Jeg er lige blevet vaccineret mod hepatitis A med "Havrix" (købt på apoteket.

Jeg gav 310 for vaccinen og 250 hos lægen så det er 560,- ialt. På hjemmesiden står vaccinen plus grundgebyr til 499,- + 90,- altså 589,-....... Så lægen er altså billigere ved Havrix-vaccinen.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#12
Jeg har også spurgt hos min egen læge... han skulle ha 1045,- for alle 3 gange... så det er også noget billigere.

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#13
Stigende interesse for vaccinering

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#14
pris 320kr pr.stk.
960kr i alt...prisen kun for vacsinen. gratis at få den.

www.skadestuen.nu
Svar
#15
Har lige fjernet endnu en flåt og efter forsommerens borreliainfektion ifm bukkejagten dukker spørsmålet op igen - Vaccinerer I jer imod TBE fra skovflåter eller hur?

Mvh Peter

################
Howa 1500 30.06

"Den gamle Major elskede sin kone, god mad og god vin, men det der stod hans hjerte allernærmest var det langtrækkende artilleri"
Svar
#16
Har det under kraftig overvejelse....

Er der nogen, som har kendskab til evt. risici i forbindelse med vaccinationen?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#17
Jeg forespurgte min læge, og hans mening var at pt. var det fuldstændig overflødigt her på sjælland da der her på øen kun havde et eller to bekræftede tilfælde..
Så jeg lagde ideen på hylden for nu...

________________________________________________________________________________________________
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by farT4

Jeg forespurgte min læge, og hans mening var at pt. var det fuldstændig overflødigt her på sjælland da der her på øen kun havde et eller to bekræftede tilfælde..
Så jeg lagde ideen på hylden for nu...

Det er jo lidt det som er ideen bag vacinationer........at få dem FØR man bliver smittet [Image: 03.gif]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)