Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
30-06 ladning til Hornady interbond mangles
#1
Hej alle.[Smile]
Jeg mangler ladninger til min 30-06
Jeg har købt Hornady interbond 150gr. og 165gr. da jeg blev dem anbefalet.
Jeg har krudt 202-204 og MRP.
Hætter i CCI200 og CCI250
Rem.,lapua og Norma hylstre

Jeg håber der er en som vil hjælpe mig, på forhånd tak [Big Grin]

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Hejsa..

Her er et par forslag:

165gr Interbond Norma 204 Start: 54,0 grains Max: 60 grains (let komprimeret)skulle give mellem 770 m/s og 870 m/s med 24" pibe
COL = 84.8 mm

165gr Interbond Norma 203B Start: 48,0 grains Max: 53 grains skulle give mellem 810 m/s og 870 m/s
COL = 84.8 mm

150 Interbond Norma 203B Start: 49 grains, Max: 54 grains
830 m/s til 910 m/s
COL = 84.8 mm

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#3
dravis tak for hjælpen
Jeg har kun 202,204 og MRP krudt og Vv n160

Hvis du har en startladning til 150gr. med ovenstående krudt vil jeg gerne høre fra dig.

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#4
Hej Maubla.

Til en 150 grains kugle kan du prøve N202 og 48 grains med en patronlængde på 83 mm.

Dette er en startladning og du kan prøve at lave flere patroner hvor du øger med 1 grains ad gangen...

Ud fra tryk osv, kan du selv vurdere om du også kan starte med 48 grains til en 165 grains kugle...

De gamle standart militære patroner blev ladet med krudt der svarer til N201/N202, så det er meget sansynligt at du får et godt resultat...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Hej Dr. Strangelove
Tak for dit svar.
Jeg kan se du har stor viden inden for genladning gennem dine svar til andre når de har haft problemer. Derfor tilader jeg mig at spørge dig om jeg kan få noget hjælp af dig til min 7mmRM. Problemet er at finde den rette ladning til nedestående kugler.
Jeg har Norma 202,204,MRP og Vv n.160 krudt og hætter i CCI200 og CCI250.
Jeg har følgende kugler i 7mmRM.:
154gr. Hornady interbond kammerlængde 85,7mm
160gr. Swift A-freme kammerlængde 83,6mm
140gr. Nosler Patition kammerlængde 83,0mm
160gr. Nosler Patition kammerlængde 83,6mm
160gr. Nosler Accubond kammerlængde 85,5mm
160gr. Speer Grand Slam kammerlængde 83,5mm
Der er ikke en af de kugler jeg kan finde en ordentlig ladning til, jeg kan få dem til at samle sig indenfor ca. 50mm., men ikke bedre. Jeg har brugt CCI200 hætter, Skulle jeg prøve med CCI 250 når det er en magnum riffel?. Den er rengjort til UG, hver gang jeg forsøger med en ladning.
Når jeg skyder med Normas Oryx, Norma trænings ammunition og Remington købe ammunition. så skyder den fantastisk, med en spredning på max. 17mm. på 100m, jeg har en bænk at skyde i, så problemet skulle ikke ligge 37cm bag aftrækket(mig).
Jeg har brugt Norma hylstre, men der var en som fortalte mig han også havde problemer med at lade til hans 7mmRM. men så skiftede han til Remington hylstre og så var problemet løst, om det er et tilfælde ved jeg ikke.
Som du kan se så har jeg en del kugler, i starten troede jeg at det var min riffel som ikke kunne håndterer den kugle og så købte jeg en anden kugle og forsøgte med den, men det tror jeg ikke mere. Jeg har normalt kørt med 1,5mm friluft som har virket fint i min 243W, 6,5x55, 308W, 30-06, og 375H&H.

Hvis du skulle have et forslag til min. og max ladning til ovenstående vil jeg gerne høre fra dig.
Hvis der er andre der har forslag vil jeg gerne høre fra jer.

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#6
Hej Maubla.

Den korte udgave der virker...

Full sizet hylster.
MRP eller Vv 160.
Fænghætte Cci 250
Patronlængde 82 mm.

Da du fortæller din riffel skyder godt med købeammo er der absolut ikke grund til at lege med andet end standart længde...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#7
Jeg bruger Hornady interbond 165 grains i min 30.06, krudtladning 56 grains Norma 204 eller tilsvarende Rhino krudt.

jeg har kun gode resultater med dette opsæt. Jeg har skudt råvildt, kronvildt og svin uden problemer.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Gnisten

Jeg bruger Hornady interbond 165 grains i min 30.06, krudtladning 56 grains Norma 204 eller tilsvarende Rhino krudt.

jeg har kun gode resultater med dette opsæt. Jeg har skudt råvildt, kronvildt og svin uden problemer.



Hvor store huller laver den i råvildtet og kan den skyde igennem på gris og kronvildt?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Hej Maubla

Nu nævnte du selv 7 mm i denne tråd, såeeee ....

Jeg har også en kræsen 7 mm, hvor jeg har været gennem næsten hele lade-spektret.

Jeg vil som Doktoren foreslår også mene du skal holde dig til langsomt krudt, standardlængde og magnumhætter.

Jeg fik min til at skyde godt med Woodleigh 160 grains og Nosler bal.tip 150 grains, men uden den store hastighed.

Det var først da jeg fik fabriksladede Remington og Vulcan i, at jeg så noget med full power, skyde rigtig godt.

Med Normas max-ladedata, er det da også Vulcan der er blevet det foretrukne valg, ikke mindst pga. præcisionen.

Hvis du ikke kan få noget af det du har til at virke, så kunne vi evt. udveksle nogle projektiler ... [?]

Jeg har forskelligt på lager [^]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Jeg har også lidt 154 grains SST og noget 160 grains Accubond liggende i 7 mm, hvis det har interesse.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)