Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
erfaringer fra Sverige 09?
#1
Jeg har hørt fra rigtig mange, at de har haft en meget sløj bukkejagt i sverige i år.

Som en anden tråd "antyder", kan jeg ikke helt genkende billedet - omend vi heller ikke havde synlig brunstaktivitet. Men vi så dog relativt meget råvildt. Location: Mellem Emmaboda og Tingsryd.

Det kunne være interessant at høre, hvilke erfaringer I andre, der har været afsted, har - og fra hvilke regioner?

/bundgaard
Svar
#2
Vi var betydeligt længere nord, nordvest på og oplevede ikke rigtig brunst aktivitet.. Men bukkene kom nu fint på lokkekaldet alligevel.

I flere tilfælde alt for hurtigt og lige på, mest de gammle, hvilket ikke giver så mange chancer [Big Grin] Kun de unge bukke kom listende, så jeg tror stadig revir bukkene var opmærksomme, hvilket kunne tyde på det ikke var helt slut på området.

Tilgengæld gav det ikke de grise det skulle have gjort, men det er jo ikke voldsomt relevant i denne sammenhæng.
Svar
#3
Vi var i Blekinge og har egentligt normalt oplevet brunst aktiviteter de første 1½-3 dage.
I år oplevede vi at der var gang i den,den 14 da vi kom og den 15 med og så en lille smule den 16 og så var det slut.
De bukke vi skød var mere nogle vi skød ved almindelige tilfældigheder eller tålmodig venten.
Svar
#4
Jeg har jaget lidt øst for Malmø og her var der ikke brunst, men der blev nu skudt en del bukke alligevel.
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Ingen brunst ved Hässleholm og ikke megen aktivitet af bukke i det hele taget. Nu er de begyndt at vågne lidt igen.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#6
Vi var ca 40 km længere oppe end Emmaboda, og havde lidt brunstaktivitet endnu, de første par dage. Og en enkelt rå gik og brunstede 2 dage før vi tog hjem. Vi havde godt med råvildt fremme, og fik 5 bukke og en enkelt ræv. Så de ræve vi har nedlagt i de sidste 3 år, giver gode vilkår for vores råvildt. 3 råer med hver 2 lam, og en enkelt uden, som hun dog kan have dækket af fordi hun var i brunst.
Så vi havde 10 gode dage [Smile]

Mvh Annelise/Farmor

[Image: sulejma.jpg][Image: ajbutton.gif]

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.

Jagt! Ikke bare en hobby, men en livsstil.
Svar
#7
Vi har i år kun set et lam. Det virker ikke som om man har været så meget over rævene de sidste år, men min makker har indtil nu skudt 6 på området (plus en et andet sted) og jeg en. Så jeg håber at vi til næste år får lov at se en masse lam.
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Jeg har været lidt syd for Kalmar.
Der var meget råvildt mere end vi har set de sidste år
- spec. mange dyr med to lam
- bukkene var der også men de var ikke nemme
- der var næsten ikke høstet nogen den 16 August men det blev der de næste dage
- det var en god tur med nogle gode bukke
Svar
#9
vi var ca 30km syd for linkøbing og så mere råvildt end vi har set i flere år, så det var positivt.
vi skød de 6 bukke vi må alle seksendere mellem 23 og 27cm.[Smile]
jeg selv fik 3 bukke og en lille gris, så den nye S&L classic 7mm-08
fik en fantastisk debut[^]

Johansen
Svar
#10
Jeg var ved Vittaryd, og der skete ikke en Dyt - men jeg så elg og svin og en del rået med lam.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#11
Godtnok en del aktivitet nær Vetlanda, så i alt 10 bukke fik selv 4 gode bukke alle lokket af Butoloen

petoni

Ruger # 1
" one shot - one kill "
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#12
Vi var 20 km fra Ängelholm, vi så ingen bukke, to råer hvor den ene havde lam.
Vi hørte svin. Ellers skete der ikke en skid, er begyndt at tvivle på om vi overhovedet har bukke i den skov.
Jeg ved ikke hvad vi skal stille op. Jeg tror jeg vil lokke de andre på at vi går hårdt efter rævene.
Det skal dog siges at der kunne høre MANGE skud i området.
Men vi ikke snakket med naboerne om hvad de har skudt efter.
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)