Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nye oplevelser i Afrika
#1
Kære allesammen
Jeg hat tidligere deltaget en lille smule i debatten på denne site, men for et par år siden havde jeg glemt mit password, og "Høgen" kunne ikke grave det frem til mig.
Nu har jeg fået en ny bredbånds-udbyder og en ny email, og så er det nu muligt at registrere mig som ny bruger.

Jeg vil gerne delagtigøre VTF i et par af mine nye oplevelser.
Jeg går ind for den nye teknologi, og p.g.a. en nogen fremskreden alder (63 år)så har jeg indkøbt en ny håndkikkert, Leica Geovid 8x42 BRF med laser afstands-måler. Jeg har de sidste ca. 15 år slæbt rundt på min store Zeiss Dialyt 8x56, som har tjent mig trofast i mange år, og også er en fantastisk håndkikkert. Men den vejer 1100 gram og bliver over middag noget tung at slæbe rundt på. Min nye håndkikkert vejer 900 gram, og så har jeg investeret i en PH elastik-sele til den, så nå hængen den over maven og ikke omkring nakken.
Afstandsmåleren er super præsis, og min PHer i Afrika benyttede samme slags håndkikkert, og når vi så på dyr i bushen kunne vi gang på gang melde akkurat den samme afstand til dyrene fra begge håndkikkerter.
Det jeg her vil berette om er en slags omvendt brug af afstandsmåleren.
Der skete følgende på 4 jagtdag;
Min jagtkammerat ville også skyde en Blue Wilderbeest, og sidst på dagen så vi en tyr noget længere fremme i en flok i tæt bush.
PHeren og Aage stod af jagtvognen og pürchede sig frem i bushen, og jeg kunne følge det fra bilen, ca. 100 meter fremme stillede PHeren skydestokken op og de ventede på at Gnuen skulle stå ordentligt til skud, og da skuddet faldt så det godt ud, og dyrene var væk.
PHeren dækkede Aage af ved skydestokken og gik mod anskudsstedet og vendte sig flere gange og kiggede på Aage i kikkerten, og han kunne på denne måde finde anskudsstedet helt nøjagtigt med afstandsmåleren, for han havde jo målt afstanden inden skudafgivelsen.
Vi fandt den døde Gnu ca. 60 meter fra anskudsstedet.
Hvis nogen vil se billederne af de dyr som vi 4 gamle mænd skød, så er det på; http://www.jensensafaris.com under seneste jagtsafaris.
MVH Jens Peter Jensen
Svar
#2
Velkommen tilbage Jens Peter [Smile]

Dejligt at høre at du stadig er i live. Vi har jo ikke set dig til NSK skydninger på det sidste, men du kan jo altid kigge forbi.



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
goe billeder.
også rart at gense den tussegamle 6,5´er

hvad hulen gør du nu hvor feltelit´en er udgået[?][Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Hej M@X & Strom

Selv tak, det er altid hyggeligt at læse jeres nok så kompitente indlæg.

Jeg skyder med Hornady 140 gran SP, som Jens Chr. hjemmestrikker til mig, det er et par år siden at jeg skiftede kugle.
6,5eren skyder stadigvæk hul i hul.
Jeg har meldt mig til Elgmærkeskydningen på lørdag, (gud ved om jeg kan ramme den endnu) det er et par år siden jeg har prøvet.
Vi ses derude!!!
MVH J.P.J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)