Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montering af lygte!?
#1
Nogen bøssemager eller andre som ved hvordan det gøres bedst muligt.
Har self. en montage osv. men skal den monteres direkte stål mod stål eller skal man lægge noget imellem.? isoleringstape evt?
Her tænker jeg af hensyn til præcionen og beskyttelse af brunering på piben hva er bedst og det mest rigtige.?

En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
En snegl uden sneglehus? er den Hjemløs eller nøgen? Big Grin
Svar
#2
Det mest optimale var vel hvis du kunne undgå at montere den direkte på piben. I min optik ville det være en langt bedre løsning m. fx. en rail på enten skæfte eller kikkert, som lygten så kan monteres på.

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#3
Prøv at sætte den fast på løbet med en klemme. Tag den med på skydebanen og se om det ændrer træfpunktet i en grad der er relevant på eftersøg (jeg går ud fra at den skal bruges i Sverige).

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Har engang montert en lygte på piben, det var en tikka 30,06.
Træfpunket flyttede sig 10 cm ned, på 100 meter.
Der blev lavet en special alu klods under skæftet, med en påmontert weaver base. også kunne lygten monters i en 1 " montage.

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
De har fået en lygte holder til kikkert montering, ved http://www.vildsvin.se
De tager kun 40 sek. i fragt, også til Danmark.[Smile]
Nu er de desværre begyndt at tage mere i fragt......[Sad]

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Nu fik jeg montert min grise eftersøgs lygte.
Testede den i går aftes, da der var blevet helt mørkt, det virker bare perfekt, når den sidder oven på kikkerten.[Smile]
Benytter en 1 tommer alu montage i høj model, så er lyskeglen ikke forstyrret af kikkerten. Kikkerten er med 56 mm linse.
[Image: fastesiktelight.jpg]

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Hvilken lygte benyttes? det må give voldsom belastning på kikkerten/montagen, hvis der ikke benyttes en meget let lygte. Jeg turde ikke gøre det - man er jo pludselig ude i en belastning langt fra kikkertens normale aksiale fastgørelse.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Husk nu, at en lygte, der er beregnet til montering på et våben, kræver tilladelse i Danmark. [xx(]

Men en montagering/kikkertring, der passer på ens Surefire(ell. lignende) Lygte, så denne kan smides på en Rail, den er vel ikke ulovlig...[Big Grin] Før den sidder på lygten. [Wink]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
Bruger en Nex Torch, den vejer ikke specialt meget, den skal jo også kunne monters ved eftersøg.
Og kikkerten er en Leupold, den kan sagtens holde til det..[Wink]
[Image: DSC_4069.jpg-for-web-large.jpg]
( Nej det er ikke min riffel[:p], men lygten er samme model som min )

Lang lås, og tyk pibe..
"The Big Eight"
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)