Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Versapod - Positive/negative erfaringer søges
#1
Jeg så for et par uger siden et andet medlems riffel var monteret med Versa'en, og blev egentligt lidt forbløffet over den kvalitet kontra prisen, og så lige holdt op mod Harris og deres priser [xx(]

Kan i komme med for og imod på Versa

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#2
Jeg syntes det er super smart at man bare kan tage selve benene af i et snubtag. I realiteten kan man gå rundt med en riffel uden ben - bare et håndstop - og så have benene i lommen. Det syntes jeg er rart hvis man skal i skydestige f.eks.

Man kan jo så også hurtigt skifte mellem to længder ben.

Der er også en smart hurtigkobling til remmen indbygget, som jeg syntes er smart på banen.

På den anden side syntes jeg ikke de er helt så sidestabile som en Harris. Man kan ikke låse "cant" funktionen som er lidt løs. Det er umiddelbart kun et problem hvis man også bruger støtteben bagpå - ligger man bare normalt er det ikke det store problem.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
Versa-Pod er et højkvalitets-produkt som man roligt kan sætte sine penge i.
Til orientering er forsvarets LSW er monteret med en Versa-Pod og forsvaret materiel bliver jo som bekendt ikke sparet.
[Image: lsw_3.jpg]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

På den anden side syntes jeg ikke de er helt så sidestabile som en Harris. Man kan ikke låse "cant" funktionen som er lidt løs. Det er umiddelbart kun et problem hvis man også bruger støtteben bagpå - ligger man bare normalt er det ikke det store problem.



Kommer an på modellen.

Jeg har selv begge(ved en fejl). Den der kan fixeres er med 2 skruer og den er i mine øjne mere stabil end Harris.

Adapteren er noget rarere ved fx stående skydning end Harris. da Harris har de skarpe kanter.

Ulemper ved Versa; Tungere end Harris, flexibiliteten er ikke lige så lang på den enkelte pod.

Idealet ville være end Versa adapter og ben fra en Harris.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
Versa-Pod's kan fåes i et utal af forskellige kombinationer så mon ikke det skulle være muligt at finde nogen med Harris-ben (?).
De her ligner umiskendeligt Harris-ben.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ID

Versa-Pod's kan fåes i et utal af forskellige kombinationer så mon ikke det skulle være muligt at finde nogen med Harris-ben (?).
De her ligner umiskendeligt Harris-ben.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Fordelen ved Harris er at de har to led og derfor større spændvide fra kortest til længst.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
25 mm på nogen af modellerne....................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by ID

25 mm på nogen af modellerne....................



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]



Det er sikkert rigtigt.
men Harris har også en model hvor man kan skyde siddende og med lidt god vilje også liggende.
Det kniber altså med en versa-pod.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#9
Passer en VersaPod på standard Uncle Mikes studser?

J.
Svar
#10
Jamo: Ja det gør den.

Versapod laver også en til siddende skydning. Det smarte ved dem er at man bare lige klikker benene til liggende af og sætter dem til siddende på. De er ikke større end at man kan have begge med på jagt samtidig.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#11
Perfekt!

Kan du hjælpe med modelnavn og hvor de kan købes???

Jamo
Svar
#12
Desværre - mener jeg købte et sæt over Midway - ellers har jeg handlet med opticswarehouse, men mener ikke de har versapod originalen.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Desværre - mener jeg købte et sæt over Midway - ellers har jeg handlet med opticswarehouse, men mener ikke de har versapod originalen.



Nej det har de ikke, men jeg har besluttet mig for at prøve dem [?]

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#14
Versapod adapteren kan på visse smalle eller meget runde skæfter have problemer med at bliver spændt ordentligt fast.

Men frygt ikke, problemet er ikke større end at en afkortning af skruen med en vinkelsliber eller lign. så den bliver 1-2 mm kortere løser problemet.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)