Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eksplosion i antallet af våbentilladelser
#1
Berlingske

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
Berlingske forveksler antallet af våbentilladelser med antallet af våben og konkluderer uden videre, at antallet af våben er blevet markant større. Min påstand er, at det er haglbøsseregistreringerne der kommer ind ved ejerskifte, der trækker tallene over tilladelser op.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Det er da muligt at der ses en stigning fra 1999 og til nu, men der er da et markant fald i perioden 2005 og til nu.
Iøvrigt underligt at der alene i år indtil nu er udstedt 14 tilladelser til lyddæmpere.

Siden hvornår er paintball-våben blevet tilladelsespligtig?

Det kunne være interessant at se om der er kommet tilsvarende flere våbenejere eller om det er eksisterende våbenejere der har erhvervet flere våben.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#4
Sjovt at læse kommentarerne under artiklen. Der er ikke en eneste der går med på journalistens sensationstrang i overskriften.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Sjovt at læse kommentarerne under artiklen. Der er ikke en eneste der går med på journalistens sensationstrang i overskriften.



Arhh, se hvem der skriver Lasse.....f.eks. tror jeg godt, at jeg kan gi' et kvalificeret bud på hvem jenshogh er [Wink]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#6
Gætværk!

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Ja, men de andre kan jeg da ikke lige afgøre om jeg kender.

Og der plejer ellers at være " medløbere" nok i den slags kommentarfelter. Når man nogen gange ser hvad der ligger af kommentarer på f.eks. Ekstra bladets artikler tager man sig jo til hovedet.

Derfor var jeg lidt imponeret af, at alle kommentatorer forholder sig sagligt og kritisk til journalistens makværk.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Ok så.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#9
Det der "pr. 1000 indbygger"-tal.......hvad viser det?
(Vestegnens politi)20 tilladelser til et befolkningstal på 369.330 giver da ikke 54.152113286221 tilladelse på 1000 indbyggere,det giver da 0.0541521 tilladelse pr. 1000 indbygger!!!!
Det er muligt at jeg er lidt tung i det, men jeg kan ikke se hvad tallet 54.152113286221 skal afspejle.

Jo, det afspejler en tilladelse pr. 54.152113286221/1000 (fireoghalvtredstusindedele) indbygger, men hvis det er det man vil sige med tallet, så er det sgu da den mest tåbelige og kryptiske måde at formulere sig på, jeg længe har set.

Det er en smule underligt med disse statistikker.....eksempelvis så jeg en statistik for anvendelse af blodfortyndende medicin. En lidt aldrende amerikansk undersøgelse viser at man ved at øge folks INR-tal (INR-tal afspejler blodet evne til at koagulere - 1 er det normale tal) til et sted mellem 2 og 3, kan nedsætte antallet af blodpropper. Det er der så mange læger, verden over, der har taget til sig, så meget, at man giver folk blodfortyndende medicin, forebyggende. Problemet opstår når man nærlæser statistikken og oversætter til almindeligt sprogbrug - det er for så vidt rigtigt at en øgning af INR-tallet nedsætter risikoen for blodpropper; det udsætter en blodprop i 14 dage, vel og mærke, hvis man bliver 700 år.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#10
Nå, nu er artiklen væk. " Den kan være slettet" er en af mulighederne.

Godt det samme. Der er jo ikke nogen historie i, at antallet af tilladelser/registreringer er steget, efter det blev lovpligtigt at registrere haglgeværer. Det måtte man lissom forvente.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Statistik er taknemmelig - Eksempel følger her:

1./ I Jylland har flere biler anhængertræk end på Sjælland. (Det er et faktum.
2./ På Sjælland har man flere sygedage pr. år end i Jylland. Det er også et faktum
Ergo - Har man anhængertræk, så er man ikke så tit syg! - Tal lyver ikke! (Men kan bruges som fanden læser biblen...)

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#12
Arrrrggghhh.... den slipper du vist lidt let om ved.
Det er jo ikke andet end postulater.
Der er da ingen tal!!!!

Hvis du skal argumentere på den måde må vi have tal på bordet - Ebbe!
Svar
#13
NVF's Response Team har rettet henvendelse til Berlingiske redaktion og påpeget de faktuelle fejl, samt det misledende "arkivfoto". Som følge heraf er artiklen nu fjernet. Vi er fortsat i dialog med Berlingske om "sagen".

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#14
Kan så lige oplyse at sagen ikke er glemt - Den var i nyhederne i radioen her til morgen...

Og så til tallene:
Sygdom - nordjylland 4,04% / Sjælland 4,43%
Anhængertræk - nordjylland 87466 / Sjælland 75896

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#15
Og så til tallene:
Sygdom - nordjylland 4,04% / Sjælland 4,43%
Anhængertræk - nordjylland 87466 / Sjælland 75896

MvH
Morten
[/quote]

Nu er det jo ikke dette tråden startede med at handle om, men skal vi føre den helt ud, så er din egen håndtering af tallene faktisk større bevis for din påstand end selve argumentet!

Selvom jeg er overbevist om, at du har ret, så har du faktisk stadig intet 'bevist'.
Hvis jeg påstår, at der kun findes 75896 Sjællændere i alt, så har alle på Sjælland anhængertræk - ergo bliver man ikke syg af at have anhængertræk.
Skulle vi kunne sammenligne her, så skulle begge oplysninger have været i procent.

Nå, det var vist et sidespring!
Svar
#16
Som følge af vores henvendelse er artiklen i Berlingske nu rettet til og billedet skiftet ud: http://www.berlingske.dk/article/2009090...708290071/

Vi har nu dialog med DR og TV2 og forventer at de inden for kort tid retter de fejlagtige informationer, da disse er baseret på den oprindelige artikel fra Berlingske.

The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
The only difference between genius and stupidity, is that genius has its limits.
Svar
#17
Off-topic:

Leo >> Lige de sidste tal til at underbygge min tidligere "påstand" - De områder der er sammenlignet har følgende indbyggere:

Nordjylland 600.000 - Sjælland 1.600.000

Så må du selv få lov at lave %-beregningen... :-p

MvH
Morten
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#18
Anhængertræk ser også mere naturligt ud på en Skoda end en Audi :-)

................................

Hvis jeg skal bruges som eksempel - så er der tale om en dramatisk stigning :-)

"Livet er for kort til upræcise piber"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#19
Tjaaae, et eller andet sted må vi jo sige, at der er noget om det. I 1999 havde jeg et jagtgevær og en riffel. Nu har jeg 2 rifler, 4 jagtgeværer og en signalpistol ( også på tilladelse).

--- og hvad så ???? Mine våben har aldrig været rettet mod mennesker, og de bliver det heller aldrig. Mine våben er sikrere opbevaret, end hjemmeværnets og forsvarets våben er, og som følge af de åbne grænser kan de der vil have ulovlige våben bare bestille det de skal bruge uden problemer.

Selvom artiklen er mere faktuelt korrekt nu, synes jeg stadig den forsøger at problematisere et område, hvor der efter min mening kun er få og små problemer.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
Lidt nyt i sagen

[Image: RTEmagicC_dobbelt__Custom_.jpg]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)