Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konservatorer - hvem skal man vælge??
#1
Nu nærmer tiden sig hvor min jagtkammerat og jeg skal til SA, men det medføre jo en del praktiske spørgsmål.
Ang. trofæmontering, hvem skal man så bruge???

Jagtrejseselskabet anbefaler konservator Erling Mørk, som han kan stå inde for, men hvis vi kigger på Sparta´s konservator Dahl, så ligger priserne en del under. Meeeen så er der lige kvalitet og alt det der....[|)]

Hvad er jeres erfaringer??

Hvem kan i anbefale??

Kender i de 2 nævnte konservatorer??

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#2
Jeg har fået lavet mit arbejde dernede.... Pænt arbejde til den rigtige pris.
Kan nok finde et navn i en papirbunke hvis du vælger det :-)

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#3
Fyns Naturværksted på Tåsinge. De laver rigtig flot arbejde til rimelige penge, men man skal have lidt tålmodighed med dem ang. leveringstid.

Jeg har fået hovedmonteret en moskusokse og garvet et isbjørneskind, det var til UG. Jeg har også fået udstoppet en stor grønlandsk ravn. Den blev mere charmerende end køn, men jeg har også på fornemmelsen, at de arbejder mere i pattedyr end fugle.

Hvis jeg skulle til SA ( og det skal jeg da en gang), så ville jeg nok rive en dag ud af kalenderen og besøge den konservator jeg kunne tænke mig, det er jo ting man skal kunne holde ud at se på resten af tilværelsen.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Citat:quote:

.......så ville jeg nok rive en dag ud af kalenderen og besøge den konservator jeg kunne tænke mig, det er jo ting man skal kunne holde ud at se på resten af tilværelsen.....


Ja jeg hælder også mest til den opfattelse - har været inde på Mørk´s Hjemmeside og det er sgu bar iorden, såe..... men kom endelig med jeres erfaringer..

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#5
Der er jo flere muligheder - du bliver jo nødt til at afsløre, hvad der vægter højest pris - kvalitet - mest ´muligt for billige penge [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Jeg var i S.A for to år siden,hvor vi fik lavet vores trofæer dernede hos et firma der hedder Karoo Taxidermi,dem kan jeg klart anbefale,jeg vil bruge dem næste år igen helt sikkert,jeg synes at det arbejde vi fik lavet helt er på højde med det trofæ arbejde jeg har set her hjemme,og prisen er temmelig meget anderledes dernede,man kunne jo så skyde et ekstra trofæ eller to he he[Big Grin],og vi oplevede ingen problemer med hensyn til hjemsendelse.
MVH
LØVIG
Svar
#7
Tak for de gode råd, men vi hælder nok mest til at få lavet dem i Dk.
Ved godt at det er dyrere, men så har man reklamationsmulighed osv.

Ikke at have nogen reel reklamationsmulighed har vi desværre lært på den hårde måde....[V]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#8
Sidste år skød jeg et par dyr i Drakensbjergene i RSA, 1 Nyala hovedmonteret (shoulder mount) + garvet Backskin af nyalaen, og en Commen Reedbuck på en plade (skull mount).
Alle 3 dele lavet hos Trans African Taxidermist, pris Euro 845, og hjemsendelse af trofæerne pr. luftfragt 1.900,-kr.
Meget flot kvalitetsarbejde, leveringstid 10 mrd.
MVH J.P.J.
Svar
#9
http://www.firstclasstrophy.co
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Ex Cop

Der er jo flere muligheder - du bliver jo nødt til at afsløre, hvad der vægter højest pris - kvalitet - mest ´muligt for billige penge [Wink]

Mvh. AB


Helt klart kvalitet....
Da jeg ikke ønsker at "plastre" hele huset til med halsmonteringer, bliver det 1 (måske 2) monteringer ialt pr vildtart, så den der monteres skal bare være iorden.....
Ud over det så regner jeg med at det max bliver en enkelt eller 2 monteringer pr. tur..... så har man altid en undskyldning for at tage afsted igen....[Wink][^]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#11
Hej Asbjoern

De her laver også ok arbejde. http://www.lifeform.co.za/

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#12
@ Asbjoern

Kvalitetsarbejde, i den rækkefølge, som jeg kender til, uden hensyntagen til pris.

1 Vagn Reitz, Aalestrup
2 Diana Konsevering
3 Fyns Naturværksted

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)