Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kliktårne Zeiss og Z6
#1
Hej

Her i søndags savnede jeg meget kliktårne til feltskydning på gniben. Jeg skyder med en Diavari-Z 3-12x56, og jeg har forsøgt at undersøge om det var muligt at eftermontere kliktårne på en sådan Zeiss kikkert, men kunne ikke rigtigt finde noget? Nogen af jer der ved om det er muligt?

Jeg overvejer at se om jeg ikke kan få byttet min Zeiss 6-24x56 til en Z6 2,5-15x56 med kliktårn, mod en rimelig pris. Ved i om den kan fåes med kliktårn til vindafdrift? Synes kun jeg har set med højde elevation(Jeg synes i øvrigt deres kliktårn til højde elevation er rimeligt genialt[^])

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#2
- Ja, det er muligt at eftermontere en BDC på Zeiss 3-12x56.

- Nej, På Z6 sidder windagejusteringen under dæksel.

Hvorfor ikke bare montere din Zeiss 6-24x56 på din feltskydningsriffel den har både elevations og windagetårne?

Mvh JM
Svar
#3
Fordi vi er dårlige venner. Og hvis jeg først montere den på min feltskydnings riffel(en sauer 202 med EAW svingmontage), får dem EAW mærker hvilket sænker handels værdien. Hvilket ville rave mig en papand hvis vi var gode venner, men siden vi ikke rigtigt kommer godt ud af det med hinanden så foretrækker jeg at bruge den i en bytte handel uden EAW mærker.

BDC? Jeg kender ikke lige forkortelsen? Men betyder det at der både kan komme elevations og windagetårne på?

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#4
BDC Bullet Drop Compensator

Hvori består dit uvenskab?

Evt. kan f.eks. GT, sikkert lave EAW-tilock, som ikke laver kvælermærker [^]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Hvori består dit uvenskab?



Jeg kan ikke rammer med den forventelige præcision med min 7mmRM med 6-24x56. Når jeg bytter 6-24x56 om til min 3-12x56 skyder jeg ok.

Citat:quote:

Evt. kan f.eks. GT, sikkert lave EAW-tilock, som ikke laver kvælermærker [^]

K&B Clax [Wink]



Nu lever den montage på lånt tid. Når jeg engang får tid(læs råd) skal den skiftes ud med noget andet.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#6
Jeg kan ikke rammer med den forventelige præcision med min 7mmRM med 6-24x56. Når jeg bytter 6-24x56 om til min 3-12x56 skyder jeg ok.

[?][?][?][?][?]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
@eleven

Det burde ikke være så svært at skrue din 6-24x56 fra 24 ned på 12, og vupti, så ligner den din 3-12x56 på 12x forstørrelse.

Hvad er ellers fidusen i at have et par "dyrt-indkøbte-kvalitets-montager", når man ikke tør montere en kikkert deri?

Det eneste der skal til er, et 30mm stålstang, vådsliberpapir og slibepasta.
Der tilsatter man lidt lidt knofedt, og så kører det.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Jeg kan ikke rammer med den forventelige præcision med min 7mmRM med 6-24x56. Når jeg bytter 6-24x56 om til min 3-12x56 skyder jeg ok.

[?][?][?][?][?]

mvh
Strom, naturgænger



Jeg kan holde en nogenlunde pæn samtlig på mine skud med min 3-12x56 på riflen(jeg testede en enkeltet gang på skydebane)

Med 6-24x56 burde jeg minimum kunne holde samme præcission. Men skudende flytter sig umotiveret rundt på skiven. Jeg har haft kikkert afmonteret og spændt på igen så det er ikke fordi den sidder løst. Jeg har prøvet 5-6 forskellige slags ammunition i 7mmRm alle med samme resultat med 6-24x56. Lige så snart jeg skiftede til 3-12x56 ramte jeg hvad jeg sigtede på. Jeg har leget med indstilling af paralakse... ingen hjælp at hente...Jeg har leget med forskellige forstørrelse... Jeg har brændt 300-400 skud af i et forsøg på at nå der til hvor jeg kan sætte skudende tilfreds stillende. Atter og atter måtte jeg skuffes, og hiver min 6,5x55 ud af skabet med 3-12x56 i stedet for, fordi den rammer 100% sikkert

Jeg har ofte tættere samling på skudende på min 338wm med aimpoint på 100 meter

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Buba

@eleven

Hvad er ellers fidusen i at have et par "dyrt-indkøbte-kvalitets-montager", når man ikke tør montere en kikkert deri?

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.



Ingen. Hvis jeg skifter kikkert piller jeg alligevel den gamle af montagen så... Hvis jeg havde købt min sauer 202 i dag havde der siddet andre montager på.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#10
Citat:quote:

Jeg kan holde en nogenlunde pæn samtlig på mine skud med min 3-12x56 på riflen(jeg testede en enkeltet gang på skydebane)

Med 6-24x56 burde jeg minimum kunne holde samme præcission. Men skudende flytter sig umotiveret rundt på skiven. Jeg har haft kikkert afmonteret og spændt på igen så det er ikke fordi den sidder løst. Jeg har prøvet 5-6 forskellige slags ammunition i 7mmRm alle med samme resultat med 6-24x56. Lige så snart jeg skiftede til 3-12x56 ramte jeg hvad jeg sigtede på. Jeg har leget med indstilling af paralakse... ingen hjælp at hente...Jeg har leget med forskellige forstørrelse... Jeg har brændt 300-400 skud af i et forsøg på at nå der til hvor jeg kan sætte skudende tilfreds stillende. Atter og atter måtte jeg skuffes, og hiver min 6,5x55 ud af skabet med 3-12x56 i stedet for, fordi den rammer 100% sikkert

Jeg har ofte tættere samling på skudende på min 338wm med aimpoint på 100 meter

Mvh


............ Lyder som en ægte Zeiss kikkert...[Wink][:o)][:o)][:o)]
Har du fået kikkerten tjekket[?] Den må da årsagen til dine problemer....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
Tja, hvorfor betale 3 gange så meget for en montage når den så måske er væsentligt ringere, læs: med flere skrueforbindelser og deraf flere fejlmuligheder....

Er der tale om nyinvestering så drop EAW.
Er der tale om allerede indkøbt grej, så sig til, så fixer vi det.

Som det første ville jeg sende topklasseglasset retur for parallaxe justering!!!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by GT

Tja, hvorfor betale 3 gange så meget for en montage når den så måske er væsentligt ringere, læs: med flere skrueforbindelser og deraf flere fejlmuligheder....

Er der tale om nyinvestering så drop EAW.
Er der tale om allerede indkøbt grej, så sig til, så fixer vi det.

Jeg har haft min eaw-sving montage siden 18/1-2005 iflg. min våben tilladelsen[Smile] Den fejler i hvert fald ikke noget.

Jeg brunger normalt min 6-24x56 med min Tikka t3 i 7mmRM med optilock montage.

Pt. bliver min Eaw hvor den nu engang er. Skal ikke have skiftet rundt på noget inden DM i jagtfelt på den sauer.

Citat:quote:

Som det første ville jeg sende topklasseglasset retur for parallaxe justering!!!

/GT



Inden jeg sender den nogen steder ville en test af en anden person nu være rar så det ikke viser sig det ikke bare er mig der ikke kan skyde ordenligt med den.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#13
Kom til Næstved på tirsdag aften, så vil jeg da gerne checke den for dig [Smile]

Så kan du samtidig skyde med min 6-24x56 zeiss, for at finde ud af om det er modellen du er uvenner med [Wink]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#14
Hej Claxel jeg ville rigtigt gerne men jeg bor i århus pt.... tak for tilbudet

Har i øvrigt checket priser for at skifte Zeiss ud med swarovski, 3500 kr... Avs... Tester lige en ekstra gang om jeg kan ramme

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#15
Ikke at jeg er ekspert - men den Zeiss kikkert trænger sgu' da til et eftersyn i Tyskland (læs hos Zeiss).

D93
Svar
#16
suk prøvede lige igen med 7mmRM med Zeiss 6-24x56. kikkerten ny monteret. Det hele efterspændt. 3 slags ammo blev afprøvet

9,7 gram swift sirocco 2 fra norma
9,7 gram spiro point fra norma(af ældre dato)
9,7 gram soft point fra Federal
(det hele fabriksladet)

7-8 cm egenspredning på det hele på 100meter. Parallaxe indstillet på 100meter 400meter og 700 meter ved skydning på 100meter. Ingen signifikant forskel på spredning.
Forstørrelse 12,16 og 24 afprøvet. Ingen signifikant forskel.
3 muligheder

1. jeg kan ikke skyde
2. piben foretrækkere tungere kugler
3. Kikkerter fungere ikke ordenligt.

suk, 2 skal lige testes. Kommer forbi østjysk i morgen. Overvejer lige at snuppe en pakke 160 Gr. PSP Core-Lokt Ultra eller 175 Gr. Core-Lokt PSP begge ladet af remington. Kan godt lide at have gennemtest alt inden jeg brokker mig[^]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#17
jeg forstår ikke, at du kan afholde dig for at montere en anden kikkert og gentage seancen ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#18
Se nu for pokker at få testet den kikkert, få renset piben og testet med noget ordentligt ammo og få testet den bulegenerator montage for slør.

Ofte ser jeg at når EAW er involveret i et sæt der ikke kan skyde, så er det montagen der ikke er justeret korrekt og der deraf er for meget slør.

At riflen ikke kan skyde med de lette scirocco er nok ikke unormalt.
Prøv noget Lapua/Norma ammo med nogle tungere kugler.

Og så er det slet ikke så pokkers sjældent at de Zeiss´er skal justeres!

Indtil videre har du reelt bare brokket dig og ikke testet nogle af de ting der kan være årsagen[Big Grin][Wink]!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by GT

Se nu for pokker at få testet den kikkert, få renset piben og testet med noget ordentligt ammo og få testet den bulegenerator montage for slør.

Ofte ser jeg at når EAW er involveret i et sæt der ikke kan skyde, så er det montagen der ikke er justeret korrekt og der deraf er for meget slør.


Gt... Jeg synes det er fedt du gider forsøge at hjælpe. Men jeg tror du har misset lidt af pointen. Jeg har nævnt 2 rifler i denne tråd. Den ene min sauer 202 med EAW svingmontage og Zeiss 3-12x56 hvilket skyder fandens godt.

Så har jeg en 7mmRM i Tikka t 3 lite, med en zeiss 6-24x56 monteret i en OPTILOCK montage... Dermed kan fejlen ikke ligge i svingmontagen da den sidder på en anden riffel[:o)] I øvrigt skyder kombinationen ad h til.

Citat:quote:

At riflen ikke kan skyde med de lette scirocco er nok ikke unormalt.
Prøv noget Lapua/Norma ammo med nogle tungere kugler.

Og så er det slet ikke så pokkers sjældent at de Zeiss´er skal justeres!

Indtil videre har du reelt bare brokket dig og ikke testet nogle af de ting der kan være årsagen[Big Grin][Wink]!

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!



Netop derfor jeg var ude og købe nogle Remington core-lockt i 175 grains i øst jysk i dag. Men hvis du læser længere oppe har jeg faktisk haft monteret min 3-12x56 på 7mmRM for teste om det var riflen eller kikkerten. Den skød udemærket med 3-12x56, men det var i øvrigt kun på 50 meter jeg fik afprøvet.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by STROM

jeg forstår ikke, at du kan afholde dig for at montere en anden kikkert og gentage seancen ?

mvh
Strom, naturgænger



Det kan jeg også kun lige indtil jeg har skudt DM i jagtfelt og været en tur i skotland.

Jeg har kun den Zeiss der sidder på min sauer 202 elles og den bliver siddende indtil da.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)