Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Husk vaccinationen af Jeres hunde....
#1
Se linket til Kima´s indlæg vedr. parvovirus.

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=16965

...og det er IKKE for at tjene penge [:I], men Parvovirus skal tages seriøst...[|)]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#2
Min hund er selvfølgelig vaccineret.. alt andet ville være utænkeligt..

Men jeg kunne forstå i en artikel jeg læste et sted at hvis smittepresset er massivt som det tilsyneladende har været i Odense så er selv vaccine ikke nok....

Men gælder det kun relativt nyvaccinerede hunde som ikke har dannet helt de samme antistoffer endnu som en voksen har?

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Jimmy

Min hund er selvfølgelig vaccineret.. alt andet ville være utænkeligt..

Men jeg kunne forstå i en artikel jeg læste et sted at hvis smittepresset er massivt som det tilsyneladende har været i Odense så er selv vaccine ikke nok....

Men gælder det kun relativt nyvaccinerede hunde som ikke har dannet helt de samme antistoffer endnu som en voksen har?

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]


Hej Jimmy

Ja det er rigtigt nok. Der er eksempler på at parvovirus er slået igennem vaccinen, også selvom vaccineintervallerne er overholdt.

Jeg kan ikke huske at have set nogen brugbar og troværdig redegørelse for hvorfor hundene er blevet syge (en af teorierne er smittepresset), men det er vigtigt at understrege at risikoen er meeeeget lille hvis hunden er vaccineret efter reglerne.

Derudover er der en tendens til at de hunde, som er blevet syge til trods for vaccinationerne, ikke bliver ramt lige så slemt som uvaccinerede hunde.

Men igen - det er altså få tilfælde vi snakker om, så der er ingen grund til at holde hunden hjemme fra efterårsjagterne....[Wink][Wink]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)