Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
springfield inc. cz 98
#1
hej
Jeg har lige set en annonce i dba med en kaliber 3006 springfield inc. cz 98 (Det er det sælger oplyser der står på riflen.
Hvad er det for en riffel?
Hvor er den produceret og hvor kommer den fra og er den ok.

http://www.guloggratis.dk/sport/jagt-fis...es#threads

Der følger en zeiss diavari 3 -10 * 56 med.

ER det er godt køb for nybegynder. Har læst at det er bedre at investere i en dyr kikkert og en billigere riffel end omvendt?

mvh

ulrik

Flyttet af Kima
Svar
#2
Nu linker du jo godt nok til gul og gratis [Wink]

Det er en Mauser 98 i et S&L skæfte, aftrækket ligner et Timney.

Riflen burde være velfungerende og virke uden bøvl.

Prisen virker billig [}Smile][Smile]

Hvor ser du at der står noget om CZ?

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#3
sælger læste op hvad der stod på løbet og på låsestolen. jeg har modtaget nogle billeder. Der var en smule overfladerust ved sigtekornet og få andre steder. Han siger endvidere, at da han købte den for 10 år siden spredte den kuglerne, men bragte den så til våbenhandleren som sørgede for at skæftet blev frilagt fra løbet. Efter sigende sætter den nu alle kugler i det sorte felt. Han siger at aftrækket er stillet til 8 kg (lyder voldsomt) og at det ikke kan indstillet. Jeg kan få et våbenskab til 10 våben med for 1000 kr der sidder en gul seddel i hvor der står skafor blå godkent på. Må jeg evt. sende dig nogle billeder af rifflen til bedømmelse?

mvh

ulrik
Svar
#4
Hej.
Umiddeltbart lyder det som et godt tilbud,det er en ok kikkert og ja jeg synes det er et fint begynder sæt,at aftrækket står til 8 kg. kan jeg ikke rigtig forstå,et normalt aftræk står på ca et kg. min er så skruet ned til 700 gram på den ene og den anden er med snelle og den står endnu mere let.
MVH
LØVIG
Svar
#5
Velkommen på forum Ulrik.

Mon ikke der har indsneget sig en kommafejl. Jeg vil tro, at aftrækket er stillet til 0,8 kg.

Man kan godt lave sig en " husmands" aftræksvægt hvis man lige vil checke det når man kigger på riflen. Tag ladegreb så slagfjederen er spændt. Undlad for guds skyld at putte patron i. Træk en snor gennem aftrækkerbøjlen og bind en pose fast så den kan hænge halvt åben under riflen når du løfter riflen med piben pegende opad. Det kan være en fordel at støtte riflen på en bordkant, og lade posen hænge frit. Nu hælder du stille og roligt vand i posen indtil aftrækket går af. ved at hælde posens indhold i et litermål får du et indtryk af aftræksvægten. Antallet af ml. er antallet af gram. Det er ikke helt nøjagtigt, da snoren går imod skæftet, men du kan ihvertfald afgøre om der er 8 liter eller 0,8 liter i posen.

Ellers synes jeg det ligner et godt køb. Hvis ikke den skyder godt allerede, så kan den ihvertfald bringes til at gøre det for et overkommeligt beløb. Kikkerten kan du have stor glæde af resten af dit liv.

Hvis du ikke har et våbenskab, så tag det med til 1000,- kr. Hvis interessen holder kan det godt blive for småt om nogle år, men nu kommer der snart en regel om, at vi også skal opbevare patroner i et sikringsskab, og så kan du jo altid købe et større til våbnene, og så bruge det der til patroner [Big Grin]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Umiddelbart er det et godt køb - kikkerten lever op til reglen om at starte med en god kikkert - købe noget at sætte under den når man får råd/erfaring (kaliber, etc. etc.)

Det eneste jeg falder over er gaskaminen i baggrunden ! gas giver kondens - kondens giver rust ...... og har den boet sammen med så'en en fætter ville jeg nok lade en sagkyndig se på våbnet. (hvordan ser piben ud indvendig) ...
mvh
Svar
#7
hej allesammen.

Tak for de gode indlæg. Ja han mente at overfalde rustet kom fordi riflen havde stået i våbenskabet i kufferten, men du sige da noget rigtigt med den gasovn!

[Smile]Tak

Hilsen

ulrik
Svar
#8
jeg ville ikke købe den.
Når den har overfladerust er den garanteret ikke bedre inden i...
Der er også fugt i gulvtæppet[:o)]

Du kan få en ny Tikka til ingen penge, og brugte kikerter er der nok af [:o)]

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#9
hej
Tak for de god råd. Jeg ente med ikke at købe den pga det med fugten. Den er solgt, så der var nok en der satsede på kikkerten alene.
mvh
ulrik
Svar
#10
Hi hi. Eller også satsede han på, at lidt ståluld og olie klarer problemet. Det gør det nok.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
Det kræver noget ståluld hvis den har gravrust...[}Smile]

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#12
Hej lassescout. Det var måske dig der købte den[Smile]
Svar
#13
Nej, det var det ikke.

Men jeg mener stadig det kunne have været et godt køb. Ville dog ikke have købt uden lige at have kigget på den med fingrene først.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)