Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trijicon til nattejagt....
#1
En af mine svenske jagtkompiser har lånt mig en Trijicon 2,5-10X56, og det er sgu smart med lyset der aldrig slukkes, MEN kan den noget om natten???
Jeg var ude på marken her til aften med den, og det så fornuftigt ud.

Men til sammenligning med Zeis Victoty m. lys og S&B Zenith m. lys i samme forstørrelser...[?][?]

Er der nogen som har erfaringer med kikkerten??

Fast forstørrelse er ikke en mulighed til det jeg skal bruge den til.

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#2
Jeg er utroligt godt tilfreds med min. Det er der 7 svin fra det seneste år, der ikke er....

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Jeg er utroligt godt tilfreds med min. Det er der 7 svin fra det seneste år, der ikke er....

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Hej Høgh

Umiddelbart virker den også på mig som en rigtig god lysstærk kikkert, man har jo bare ikke læst eller hørt så meget om den, så lidt skeptisk er man jo...[Wink]
Men er det til skumringsjagt eller decideret nattejagt du har brugt den til ??

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#4
Den bliver brugt midt i den sorteste nat - jeg har skudt gris på græs ved halv måne (ved fuldmåne kan man faktisk bruge en 1,5-6x42).

Trijicon har været meget populær i Sverige i en årrække p.g.a. svinene - det er dog også en udmærket all-roundkikkert. "Tyskerne" har formentlig marginalt bedre lysgennemgang, men forskellen har ikke i praksis haft nogen betydning for min jagt.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Hjælp mig lige her. Er der ved 6 gange forstørrelse nogen fordel ved 56 mm eller er det først ved forstørrelser over 6 gange ?
Mvh.

Yeti
Svar
#6
Ved 6 gange opnår du intet med det store objektiv - 42 mm giver ved 6x en udtrædelsespupil på 7 mm og mere kan øjet ikke åbne sig.

56 mm giver 7 mm udtrædelsespupil ved 8x forstørrelse. Ved lavere forstørrelser er billedet hverken lysere eller mørkere, men ved højere forstørrelser bliver det mørkere i takt med at udtrædelsespupillen bliver mindre end øjets pupil.

Lysmæssigt er det med andre ord et fedt om kombinationen hedder 6x/42 mm eller 8x/56mm - men sidstnævnte giver et mere detaljeret billede.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Efter at have spurgt Høgh til råds, har jeg også købt mig en.
Glæder mig til at prøve den[Big Grin]

K&B

Michael
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Ved 6 gange opnår du intet med det store objektiv - 42 mm giver ved 6x en udtrædelsespupil på 7 mm og mere kan øjet ikke åbne sig.

56 mm giver 7 mm udtrædelsespupil ved 8x forstørrelse. Ved lavere forstørrelser er billedet hverken lysere eller mørkere, men ved højere forstørrelser bliver det mørkere i takt med at udtrædelsespupillen bliver mindre end øjets pupil.

Lysmæssigt er det med andre ord et fedt om kombinationen hedder 6x/42 mm eller 8x/56mm - men sidstnævnte giver et mere detaljeret billede.

Det var også min opfattelse, men du forvirrede mig lidt med

(ved fuldmåne kan man faktisk bruge en 1,5-6x42).


Mvh.

Yeti
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Efter at have spurgt Høgh til råds, har jeg også købt mig en.
Glæder mig til at prøve den[Big Grin]

K&B

Michael


Rolig nu... i må sgu ikke købe dem alle sammen, så er der jo ikke nogen til mig....[Wink]

Jeg er godt nok efterhånden noget "hooked" på at købe sådan en.... hvor er den billigst - Sverige eller Dk??

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#10
SE

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

SE

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Hej Høgh

Er der nogle forretninger du kan anbefale???

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#12
Hej Høgh

Er der nogle forretninger du kan anbefale???

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
[/quote]
Jeg har handlet hos jakto.se et par gange.
Hurtig levering og fragtfri levering i hele Skandinavien

http://www.jakto.se/jakt/kikare-och-kika...jicon-1062

Schönauer

[Image: flue.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#13
Jeg handler altid hos den lokale Holmgrens Vapen. Jeg ved ikke hvor skrap han er til at sende, men han plejer at være en meget omhyggelig mand - og til at handle med.

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#14
Takker.....[Smile]

Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Asbjoern
------------------------------
Tikka M695, 6,5 "træls"
Sako 75 Stainless, "Dirty old six"
Svar
#15
Efter nogen søgning fandt jeg denne tråd.
Jeg tænker i øjeblikket på at købe Trijicon AccuPoint 2,5-10x56.

Hvilket sigte har I købt - der er sgu' mange nuligheder?

Hilsen
Coba
Svar
#16
Jeg har triangel.

Har ikke brugt den til nattejagt endnu. Syntes at det er et fint sigte, også til bevægelige mål.

K&B

Michael
Svar
#17
Jeg har lige købt et TR22-1 (plex med Amber dot) hos http://www.4scopes.com, og det er jeg egentlig ganske tilfreds med.
Svar
#18
Hej

Genopliver lige denne.

Hvilken farve er at foretrække til nat rød, gul eller grøn?

Mvh

Jørgen
Svar
#19
Gul er jeg glad for at bruge, godt nok kun 1-4x24 modellen, men en af mine venner har en 2,5-10x56 med det gule lys og det virker utrolig godt også om natten....
helt klart den model jeg skal ud og have næste gang jeg skal have optik...

Peter B
Peter B
Svar
#20
Gul er helt perfekt, har det selv i min.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)