Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Montering af ny kikkert
#1
Hej
Jeg har idag netop modtaget min nye sigtekikkert, Schmidt&Bender PM11 5-25x56, så langt godt. Den skal monteres på en Blaser R 93 i saddel-montage. Mit problem er at jeg ikke kan få den monteret langt nok fremad, heller ikke med montager der ikke er extended. Vil helst ikke have rail monteret på løbet.
Så spørgsmålet er: Er der nogen herinde der kan komme med en god løsning.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#2
Jeps,

der laves en saddelunderpart der kan monteres mindst 3 forskellige fabrikater 34mm ringe på.

Mener både MAK og EAW laver saddelunderparten og både MAK, EAW og SAKO laver 34mm ringene.

En lidt heftig kikkert til den lille skinne, men det skal nok gå[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hej GT
Takker for hurtig respons [Smile]. Jeg har kikket lidt på MAK og EAW´s hjemmesider, ku godt se der var nogle Blaser saddelmontager, men det med EAW style ringe er ikke lige min favorit.
Så hellere Sako´s ringe selvom de ikke er med plastringe.

GT du skriver: En lidt heftig kikkert til den lille skinne, mener du så saddelunderparten ? og at den måske er for svag ?

Har tænkt på om det er mulig at montere en Picatinny-rail på saddelunderparten, men så bliver montagen bare (for) høj.
Flere ideer eller input´s er velkomne.

Er sulten efter at få dyret monteret.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#4
Du kan montere sako´s ringe på EAW skinnen med meget få ændringer.

Både EAW og Sako kører med 7mm diameter på styredelen af ringene samt M5 gevind op i ringene.

Kan godt hjælpe hvis det skulle være[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hej GT.
Takker for info og for tilbudet om assistance.

GT du har pm.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#6
Så fik jeg monteret min nye kikkert og takker for tilbage meldinger, også telefoniske.

Kikkerten er monteret i Blaser´s org. saddelmontage til indvendig skinnne. Pga lystårnet skal montagen langt fremad for at få den rigtige øjenafstand, det var det der var mit problem, derfor er skinnen vendt (bagende fremad).

Det er, indrømmet ikke verden´s kønneste montering, men det må jeg så leve med indtil jeg evt. finder en anden og bedre løsning. Det var min hensigt at få den monteret i Sako´s optilock-ringe, men i deres 34mm ringe er der ikke de berømte plast fodringer, så derfor blev det Blaser´s org 34mm ringe som også er delt på midten.

Ringene er monteret på en skinne og den er måske det svage punkt til en så tung kikkert,(ca 1000g) men det må jo vise sig ved test. Firmaet hvor det er købt (stor jysk butik) siger god for det, eller´s kan jeg få det byttet. Kan den ikke holde skal jeg nok gi info om det her på forummet, så kan det også være at jeg får brug for mere hjælp.

Lige nu glæder jeg mig til at få afprøvet det nye scope [:p]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#7
Nåhh, så kunne den vendes alligevel[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by GT

Nåhh, så kunne den vendes alligevel[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!


Ja skinnen kunne godt vendes, det ser måske ikke så pæn ud, men nu er det jo en skydemaskine og ikke en altertavle. På sigt kan det godt være at der skal bores 1-2 huller mere i skinnen.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)