Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad koster det egentlig?
#1
Hejsa

I dag fik jeg tilbudt en Laurona Eibar ægte s/s sidelåsbøsse. Bøssen havde OK løb, dobbelttrigger og knækket skæfte og aftrækkerbøjle og pæne graveringer.

Hvad må sådan een koste?

Og - hvis jeg nu køber den, hvad skal jeg så regne med af omkostninger, for at lave et nyt skæfte og forskæfte selv - hvor meget skal jeg så regne med at putte i sådan et projekt, hvad angår materialer + køb af en "ny" aftrækkerbøjle?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
en alm amerikansk Valnød starter ved omkring 800 kr,og op efter.
aftrækkerøjlen koster vel et par hundrede

mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holz
mvh Eske.

Tächnischer woodsnitter. dr. prof Holzkopf
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hejsa

I dag fik jeg tilbudt en Laurona Eibar ægte s/s sidelåsbøsse. Bøssen havde OK løb, dobbelttrigger og knækket skæfte og aftrækkerbøjle og pæne graveringer.

Hvad må sådan een koste?

Og - hvis jeg nu køber den, hvad skal jeg så regne med af omkostninger, for at lave et nyt skæfte og forskæfte selv - hvor meget skal jeg så regne med at putte i sådan et projekt, hvad angår materialer + køb af en "ny" aftrækkerbøjle?

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



Hej Ran.
Lidt svær at byde ind her [8)] men jeg prøver alligevel. Måske, det også kan trække de andre skæftefolk på banen.
Jeg har lige fået mit sidste køb på Ebay hjem. En ægte sidelås s/s cal. 16/70 fra 70érne. Den er i en fremragende stand og kostede den ydmyge sum af ca. 3000,- alt incl. Den er lige til at gå på jagt med uden videre dikkedarer.
Jeg kender ikke Lauronaen men har dog fornemmelse af, at det er en skyder fra den "dødelige" kategori, som er til at komme i nærheden af økonomisk.
Skæftetræet fra f.eks Hunterbid koster fra ca. 500kr. og opefter (plus forsendelse). Rigtigt interessant bliver det, når man passerer 3000,-.
Det er også værd at overveje, om det samlede resultat af en evt. skæftning er noget man selv kan blive glad for og vil bruge.
Jeg tror ikke, at den omtalte havarerede skyder vil være interessant for andre end de, der selv kan skæfte. En betalt skæftning løber let op i 8-10.000kr. Dertil skal så også lægges udgift til skæftetræ oveni.
Hvis jeg mødte en skyder, som tiltalte mig, og som var i god mekanisk tilstand med knækket skæfte, ville jeg formodentlig strække mig op til et par tusinde.
Håber, at du kan bruge dette indlæg til dine videre overvejelser.
Mvh Walnut
Svar
#4
Laurona SS med sidelås og pæn og i orden handles til op mod 10000 kr. Jeg har ikke haft en de sidste 12-14 år, og dengang landede prisen på 6000 kr.

Mvh.
Lars/Great Dane

'Citat M@X' Udnævnt til "autonom bandit" af "jeg er ikke nærtagen" Blasergun

...So What - Jeg er udnævnt til skødehund af Miss Speedy Jegsnupperentudekikstil
Great Dane

Svar
#5
En knækket aftrækker bøjle, burde kunne svejses og poleres så den komme til at se ud som næsten ny.

Schönauer

[Image: flue.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
Med knækket skæfte...... 1000 penge. - du skal jo lægge mange timer i den..... god fornøjelse!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)