Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
AZ Zoli 1900 LUX cal. 6,5x55
#1
hej
I foråret var den her til salg med en fed doctor kikkert på til 8000 kr, alene kikkerten havde kostet 12 kg. Der manglede bare 10 cm af skæftet. Jeg fik så sælger til at finde den del af skæftet der var savet af (han troede ikke han havde den) og vupti så var den solgt lige for næsen af mig. Nu er den dukket op igen, desværre uden kikkert men med pålimet skæftedel. Jeg går ud fra at riflen er god? Pyntet på låsestolen er jeg total ligeglad med.

Mit spørgsmål til jer er. Hvad skal prisen ned i for riflen alene. Jeg kan jo vel næppe forvente at sælge den til 6500 kr med det skæfte, hvis jeg en gang vil have et andet kaliber?

Har det nogen betydning for rekyloptagelsen at skæftet er limet?

hilsen
ulrik[Smile]

http://www.guloggratis.dk/sport/jagt-fis...s=0#images
Svar
#2
Hvad særligt er der ved en Zoli 1900 - frem for eks. en S&L[?]
Jeg vil også mene, at det "ødelagte" skæfte trækker riflen en hel del ned... jeg ville aldrig købe den - men jeg er nok også underlig.
Er det en dværg der har haft den[Wink]

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Hej Ulrik

Prøv at kontakte Skov i Bording.
De har en del af dem, også i ægte 1900, til fornuftige priser.

Michael
Svar
#4
Ulrik Zoli er vel det man kalder en "ok" riffel - den er ikke noget specielt men er heller ikke noget skrammel. Men den pris sælger forlanger er i mine øjne alt for høj - selvom der er ammunition med.

Du vil aldrig kunne få nogen fornuftig pris for den, hvis du vil sælge den videre, plus at du ikke kender kvaliteten i den limning som er foretaget.
Er limningen af skæftet gjort ordenligt, skal det nok holde og vil ikke have nogen betydning for rekyloptagelsen for dig som skytte. Du kan bare risikere at de 2 skæftedele er sat sammen med 2 dråber 10 sek. lim og den vil så knække af på et eller andet tidspunkt.

Desuden mener jeg at 1900 modellen (og deres kloner) har en lille "fræk" detalje med et åbent hul til den bagerste del af slagstiften som gør at man får et pust våbenolie hver gang man klemmer på kontakten....

Gør som foreslået af Pingvinen og tag ud og kig i forretningerne (fx. Skov) - som minimum kan du finde en magen til som er original til den samme pris....har du lidt handletalent kan du nok også få lidt ammunition med også [Big Grin]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#5
Desuden mener jeg at 1900 modellen (og deres kloner) har en lille "fræk" detalje med et åbent hul til den bagerste del af slagstiften som gør at man får et pust våbenolie hver gang man klemmer på kontakten....

kommer da an på om man smører [Big Grin]
(ejer 2 stk 1900 )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
[B)]Sidder det så lige i øjet hver gang?

Hilsen

ulrik[Smile]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Ulrik2006

[B)]Sidder det så lige i øjet hver gang?



Jeg tror det er lidt af en and [Smile] Jeg havde min Zoli i 8 år uden at få noget i øjet, og ham jeg har solgt den til har heller ikke fået noget i øjet.

Som nævnt ovenfor, så er prisen rigelig høj.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#8
Så du har altså heller aldrig smurt dit våben [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Så du har altså heller aldrig smurt dit våben [Big Grin]



Jo da, ofte, men jeg opbevarer bundstykket liggende på en hylde i våbenskabet. Hvis det sidder i riflen er det jo netop at olien løber bagud af bundstykket (hvis der da er brugt olie).

Det er vel ikke kun et problem for Zoli ?? Det må da være det samme på alle bundstykker hvor slagstiften er forlænget med en indikator pind der stikker ud af slaghuset [?]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#10
uden spøg: det er rigtigt nok at en nyolieret 1900 giver sprøjt agter

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)