Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Apporteringsproblem
#41
Det var da dejligt at høre, og det med at gå igennem er så ikke et problem for ham her, ikke endnu i hvert fald.

Jeg er opmærksom på problematikken med lam.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#42
Hej,

Så lykkedes det at bestå RJK's (Retrievernes jagthundeklub) apporteringsprøve, der var enda ros fra dommeren for nogle rigtig gode afleveringer af vildtet, som var kanin og duer. I det hele taget gik det rigtig godt gennem hele afprøvningen [Smile]

For de nysgerrige kan der læses mere om prøveformen i appendix D i dette dokument: http://rjk.dk/fileadmin/_temp_/RJKs_markproevereglement05.10.pdf

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#43
Hej,

Så er min 1. rigtige sæson som jæger med hund færdig, sidste tur blev sammen med naboen på hans jord, hvor vi håbede på at få en Canada gås eller 2. Der var en enkelt der kom på skudhold, og jeg var så heldig at får nedlagt min første Canadier, som min hund apporterede som hendes 1. gås.

[Image: Canada.jpg]

En rigtig god afslutning, på en sæson der har resulterede i at min hund har apporterede godt og vel 180 stykker vildt fordelt på fasaner, ænder, hare og en enkelt gås [Smile]
Nu skal vi bare have rettet op på lydigheden igen her hen over træningssæsonen. For den er godt nok ikke hvad den har været.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)