Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rekyl dæmpning af 300Win mag
#1
Jeg vil gerne have dæmpet min remington sendero lidt og har overvejet kickstop. hvor mange procent kan et godt kickstop reducere rekylen? hører gerne fra folk som har fået lavet lignende operation.
hvilken kickstop skal jeg købe og hvem kan lave operationen på ovenståenden riffel?(hører gerne priser)
Mvh
CE
Svar
#2
Jeg har smidt 2200 + montering efter kickstop på min 7mmRM. Om det hjælpe kan jeg faktisk ikke huske, men bedre skyder jeg da ikke af den grund. Men er generelt ikke gode venner med min 7mmRM hvis du ikke skulle have op daget det.

Der kan også fåes en til haglgevær. Den er langt billigere og skulle være lige så godt.

Det der har reduceret rekylen mest for mig er en bagkappe fra Limpsaver, i stedet for den originale. Sådan en er guld værd. Der sidder både en på min 7mmRM og en på min 338wm.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#3
Der findes en rekyldæmper til haglgevær der koster 350,- hvor vægten er ca. 350 gram.

Blasers rekyldæmper koster ca. 1600,- og vejer ca. 450 gram.

Kombinerer du den først nævnte rekyldæmper med en Pachmeyer Skeet bagkappe på 25mm. til ca. 500,- vil du dæmpe rekylen med ca. 15-20%
Husk at tage kappen med hård plast hæl.

Kan du ikke selv montere det skal du nok regne med 7-800,- for at få arbejdet lavet

Schönauer

[Image: flue.gif]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#4
takker for input. christensen hvor har du købt sådan en limb saver? kan den tilpasses geværet eller fås den kun til bestemte modeller?
Svar
#5
Hatting skaffde de limbsaver jeg fik monteret på min 8x68 (og på min 6x55 for at skæfter/fornemmelse skulle være så ens som muligt) = virker kanon godt.. den kviksølv dæmper der var påtænkt til forskæftet blev aldrig monteret = no need

de er lidt bøvede i tilpasning i grind version, så lod Hatting lave fit/montering også

der reklameres med 'anti vip' (Anti Muzzle Jump) funktion i de limbsaver .. kan være det hjælper lidt der også .. men med tunge kugler vil min 8x68'er stadig noget opad

de har også en speed mount .. hvor hælen er glat så den ikke hænger i tøjet

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#6
Den ene tror jeg at jeg købte hos midway danmark mens jeg selv importerede den anden direkte fra producenten i USA.

Det staves selv følgeligt limbsaver, og her er deres hjemmeside. http://www.limbsaver.com/ Jeg snakkede med April, hun var meget venlig og hjælpsom.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)