Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
fornyelse af jagtgevær i våbenpas
#1
Jeg har lige været ned for at få mit jagtgevær fornyet i mit våbenpas (de vil jo kun skrive de i for et år af gangen), og det de har gjort er bare at strege den gamle dato ud og skrive en ny neden under ( i samme felt) er det normalt, jeg troede nemlig at man brugte en ny linie.
Og i princippet kunne jeg jo selv have lavet denne rettelse, hvilket dog nok ikke ville være lovligt

[Image: undskyldnu.jpg]
Svar
#2
På Roskilde våbenkontor har jeg lige fået fornyet haglvåbenet. De stregede den gamle og oprettede den igen på ny linie

Jeg tror at nogle af dem engang imellem er praktiske anlagte :-)

hilsen
Ivan

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#3
De indfører haglgeværet i våbenpasset for max et år ad gangen, og de streger den gamle linie ud, og indfører haglgeværet på en ny linie.
OG, så skal der være et nyt stempel i sidste rubrik, der hvor der står Myndighedernes stempel.
Så, det er noget værre vrøvl, det med at dette kunne man da selv have gjort, så skal man da lave sig et falsk stempel

Og yderligere skriver våbenassistenten/kontorfuldmægtig sin underskrift oven i stemplet, i hvert fald på gyldigheden af våbenpasset.
MVH J.P.J.
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Hubertus

De indfører haglgeværet i våbenpasset for max et år ad gangen, og de streger den gamle linie ud, og indfører haglgeværet på en ny linie.
OG, så skal der være et nyt stempel i sidste rubrik, der hvor der står Myndighedernes stempel.
Så, det er noget værre vrøvl, det med at dette kunne man da selv have gjort, så skal man da lave sig et falsk stempel

Og yderligere skriver våbenassistenten/kontorfuldmægtig sin underskrift oven i stemplet, i hvert fald på gyldigheden af våbenpasset.
MVH J.P.J.



det var også sådan jeg ville mene det skulle være gjort.
Men i mit våbenpas har de bare streget datoen ud og skrevet en ny dato i samme rubrik, og genbruger dermed stemplet og underskriften. Det skal dog siges at det er den samme som har fornyet som skrev jagtgeværet ind sidste år, så underskriften er hendes egen
Prøver lige om jeg kan scanne siden ind i løbet af dagen

[Image: undskyldnu.jpg]
Svar
#5
Som jeg husker det kan man have sit jagtgevær i 10 år uden at indløse jagttegn. På den baggrund burde de vel lave en tilsvarende gyldighed i EU-passet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
Tilladelsen til at BRUGE sit haglgevær følger jagttegnet(eller medlemsskab af en skydeklub), og derfor gælder våbenpasset kun 1 år for haglgeværer.

Møgirriterende, da man så nemmere kommer til at glemme at få det indført, men sådan er reglerne altså.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Tja i Sverige har man en tilladelse til haglgeværet helt på linje med ens riffel. Det koster jo en smule, men tænk engang hvor meget tid jeg spare på ikke at skulle forbi politistationen mere end engang hver 10. år. Jeg synes at de 225 kroner er givet godt ud.
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Tilladelsen til at BRUGE sit haglgevær følger jagttegnet(eller medlemsskab af en skydeklub), og derfor gælder våbenpasset kun 1 år for haglgeværer.



Der står ikke i våbenpasset at man har ret til at bruge våbenet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Tilladelsen til at BRUGE sit haglgevær følger jagttegnet(eller medlemsskab af en skydeklub), og derfor gælder våbenpasset kun 1 år for haglgeværer.



Der står ikke i våbenpasset at man har ret til at bruge våbenet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Nope, men det står hos politiet at det er et krav:

"Politiet udsteder kun våbenpas til jægere og konkurrenceskytter med fast bopæl i Danmark. Du skal samtidig have gyldig tilladelse til at besidde, bære og anvende et skydevåben til jagt eller konkurrenceskydning"

Der er vel også noget logik i at man ikke må tage et våben med til udlandet, som man ikke har tilladelse i hjemlandet til at bruge eller endda eje ammunition til.

Bare trist at man så skal forbi sheriffen hvert år...

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth
Bare trist at man så skal forbi sheriffen hvert år...



Ja de gør det jo også en smule omstændigt for dem selv. Jeg skal heldigvis sjældent have hagleren med til udlandet, så det er ikke det store problem for mig.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)