Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
import af kugler fra sverige
#1
nogen der har erfaring med import af kugler fra sverige ??
kan se Vapex har gode priser.
hvad med færdigladet ammo, kan det importeres??
kan se de sælger jagtmatch i 9,3x62 for 527sek DET er fandme billigt.
men kan det lade sig gøre??
Svar
#2
Hej, du skal sikkert have en eller anden form for importtilladelse
til indførsel af ammunition fra Sverige.

Jeg sad og kiggede på Midway USA, der er helt andre priser in the USA
end i Denmark

Eksempler.

20 stk. fabriksammo:

308 W 180 grains Norma Oryx USA 206,23 kr, Ø.V. 579,00 kr/ ( 181 % dyrere i Danmark )

308 W 180 grains Remington Ultra Bonded 196,17 kr, Ø.V. 349,00 kr.
( 78 % dyrere i Danmark )

308 W 180 grains SP Remington 100,50 kr., Ø.V. pris 249,00 kr. ( 147 % dyrere i Danmark

Genladning: ( 100 stk. )

180 grains Norma Oryx, MIDWAY USA 256,00 kr., Midway DK pris 615,00 kr. ( 140 % dyrere )

180 grains Nosler Accubond MIDWAY USA 238,00 kr., MIDWAY DK 764,00 kr. ( 221 % dyrere )

180 grains Hornady Interbond, MIDWAY USA 241,00 kr. MIDWAY DK 670,00 kr ( 178 % dyrere )

Norma´s prispolitik er lidt skuffende, de skal trods alt bare smide kuglerne over Øresund, istedet for at sejle dem til USA.
Det er måske hævn for at vi ( igen ) banker dem i fodbold.

Selvfølgelig er der også forskel i moms mv. men alligevel !!!

Vh.

cck
cck
Svar
#3
Jeg har købt norma projektiler i sverige, kursforskellen er besparelsen. Jeg købte dem efter at have bestilt dem hos en forhandler, og afhentede dem selv i butikken. Fremviste min genladningsgtilladelse og fik et stempel, præcis som i dk.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
@Sørensøgård,

det kan sagtens lade sig gøre!

ved køb af ammo, hylstre og/eller projektiler SKAL du have en import tilladelse uanset hvordan du agter at få stumperne ind i landet!!
OGSÅ uanset om du henter dem selv.

I disse tider med hysterisk paranoid fortolkning af våbenloven vil jeg på det kraftigste anbefale at overholde loven, bare for din egen skyld[Wink]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
om du ska beställa ifrån Vapex, kolla så att dom har det hemma, annars kan det ta lång tid.(väntade 3 mån. på en del kulor.[Sad])
Johan

full vapengarderob & en tjt
full vapengarderob & en tjt
Svar
#6
Ja ring til Anders, hvis det ikke er noget der kan vente. Deres koncept er at tage store portioner hjem over dammen - en container ad gangen og er man uheldig så ligger man sin bestilling når de lige har fået en hjem og så går der lidt tid inden den næste kommer. Men man kan altid spørge hvornår de regner med at kunne have tingene hjemme ligesom de også er flinke til at hjælpe med at løse et eller andet problem man har i laderummet eller hvad det nu er. De ser jo en del grej...

Endeligt kan det være godt at vide at de kan få endnu flere ting hjem end dem der er på hjemmesiden, så står man og mangler et eller andet - nok mest indenfor genladning eller ammo, så kan det være en idé at spørge. Jeg får fx snart en MEC SteelMaster hjem via Vapex [Smile]
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)