Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako L46 222 rem.
#1
Hej, jeg har gjort mig sådan et køb i dag ved en tilfældighed. Umiddelbart kan jeg finde frem til at det var forløberen til Vixen, men det er alt hvad jeg ved.

Er der nogen der kender noget til denne model ? gode/dårlige egenskaber ?

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#2
Hej Lani

Jeg har desværre ikke selv ejet en L46.
Det er korrekt, at det er forløberen til L461 VIXEN. Prototypen blev udviklet i 1942, men riflen blev først sat kommercielt i produktion i 1946.
Riflen er, såvidt jeg ved, lavet i 5.6x35R, 222 Rem Mag, 25-20 Win, 7x33 Sako, 32-20 Win, 22 Hornet, 218 Bee, 222 Rem.
I det katalog jeg har fra 1959 tilbydes den dog kun i de tre sidste kalibre.
Riflen blev lavet både i fuldskæftet, halvskæftet og varmint udgave. De sidste er ganske sjældne. Eksempelvis skulle der eftersigende kun være produceret ca. 50 eksemplarer i cal 218 Bee.

Riflen blev produceret frem til 1961, hvor den blev afløst af L461.

Mvh Søren
Svar
#3
Ja, jeg har väret den glade ejer af sådan en i .222 og fuldskäftet, og den er jo udemärket men måske lidt svär at skaffe magasiner til, muligvis ligger mit gamle ekstra mag. stadig hos Henrik i Östjysk,
den er jo ikke helt så "smart" med hensyn til sikringen men ellers en meget fin lille riffel.

[Big Grin]

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Hej Leif

Hvis du stadig har et magasin til, så overtager jeg gerne det for en god flaske rødvin ;-)

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#5
Jeg checker men tror det ikke, jeg mener at have set et hos uldjyden i Hedensted.

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#6
æhh uldjyden i hedensted ?

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#7
Hej Lani
Jeg er sikker på han mener Østjysk våbenhandel.
MVH
LØVIG
Svar
#8
Lani du er for ung! Uldjyde=omkringrejsende handelsmand som sälger töj,fortrinsvis til gårdens kvinder, uldne underbukser,uldne undertröjer osv. jeg ved ikke om der er flere tilbage men mener dog at östjyden har et stort udvalg af töj[8D] og andet mandekram.

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#9
Jeg havde godt nok en mistanke om at det var østjysk våbenhandel du mente, men jeg blev forvirret over at det kære barn havde så mange navne he he ;-)

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)