Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DM i Jagtfeltskydning
#41
Ingen tvivl om at der skal dømmes ifølge reglerne,men igen,hvor blev klagerne af på dagen[?]hvad angår skiver bliver i nød til at gøre brug af jeres respektive koordinatorer,fortæl dem hvad i synes kan gøres bedre jeg er overbevist om at de fleste vil blive glade for nye input.
MVH
LØVIG
Svar
#42
Vi var hold 2 - og det lykkedes 6 mm at ødelægge skiven [Big Grin] på et af de små mål (de fik da også bestilt en ny med det samme) - så derfor er en udskiftning meget relevant af de små skiver for hver gang. Hjorten på 270 meter skal nok klare nogle skud....

Det er under al kritik det som Lady blev udsat for...

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#43
Ja jeg kan kun tilslutte mig udskiftning af skiverne ved hver skytte,så kunne vi også slippe for at der konsekvent er nogle skytter der ser det som deres fornemmeste opgave at komme til skiverne før bane kommandørene,hvad de har så travlt med kan man jo kun gisne om,jeg ville også gerne hvis reglen om at skytterne stopper før skiverne blev håndhævet noget mere,men det ville nok give et kæmpe ramaskrig.
MVH
LØVIG
Svar
#44
løvig.
hvad nytter det at klage på dagen.
i sagen m lady er det jo banekommendøren som har det endelige ord at skulle have sagt.og den afgørelse er jo ikke til at klage over[8D]

i sagen om den fri skydestilling. er der vel 25 mesterskytter
som har sagt til banekommendøren .du kender ikke reglen om den frie skydestilling[}Smile] og igen det er hans afgørelse på stædet som er gællende .og han blev vist hurtig klar over at han havde skidt i nællerne så han var nødt til al lade alle skyde efter hans lille hjemmestrikket fri skydestilling regel[Sad!]

jeg ved godt hvor mange xxxxxx han havde givet mig hvis jeg havde skudt som jeg havde min ret til i fri skydestilling[xx(]

mvh pc
Svar
#45
Hvis det nu skal gaa rigtigt til, saa har 'banekommandoren' ikke noget at gore eller sige om markering. Hans job er at holde styr paa skytterne og overse at det gaar forsvarligt til og at skyderegelerne bliver overholdt. Saa er der nogle folk der henter/udskifter skiverne og afleverer dem til 2 markorer der scorer dem, og opslaar resultaterne paa en opslagstavle efter hvert heat. Forst da bliver skiverne lagt ud i klubhuset saa skytterne kan se dem. Markeringen foregaar med kun de to markorer/dommere til stede. Som regel i et lukket rum i klubhuset.
Hvis skytten bagefter naar han ser sin skive ikke er enig kan han anke scoringen til dommeren(e) og de vil kigge paa skiven en gang til med skytten til stede, og afgive deres beslutning.
Paa den maade er der ingen forsinkelser paa skydelinien. Naste hold gor sig klar under kommandoren's skrappe tilsyn, mens skiverne bliver hentet og nye sat op. Uhyre simpelt og effektivt.
Skytterne skyder og efter der er blevt kommanderet Hold Inde (Cease fire) trakker de sig tilbage med deres grej og lader naste hold komme til. Under ingen omstandigheder gaar de ned og kigger paa skiverne.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#46
Hogmeister du har fat i noget der,kunne vi få det indført var vi mange problemer mindre.
MVH
LØVIG
Svar
#47
Ja, det mener jeg ogsaa. Og Jagerforbundet burde tage det op til overvejelse. Ikke alene satter det tempoet i vejret paa skydebanen, med mulighed for flere hold = flere penge i kassen, det satter ogsaa en standard der er svar at kritisere samt unodvendige klagerier i et forum som dette bagefter.
Lige et sporgsmaal om reglerne. Er de ikke opslaaet paa banen og afholdes der ikke et 'Pre shoot' mode hvor alle reglerne bliver opremset, og derefter skulle der ikke vare nogen tvivl, og hvis folk ikke overholder dem bliver de simpelthen diskvalificeret af banekommandoren.
Jeg kan ikke forestille mig at alle deltager i et sadant skyde arrangement ikke ville tilslutte sig disse simple regler og maaden at gore det paa.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#48
Nej hogmeister der burde ikke være tvivl om reglerne,men hvis du vidste hvor mange voksne mænd og kvinder der bliver Søren og Mette 7 år hvis de føler sig dårligt behandlet,så tror jeg du ville blive rystet,herregud det er jo kun for sjov[Big Grin]
MVH
LØVIG
Svar
#49
Det løser ikke problemet med tåblige banekommandøre

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#50
eller barnlige skytter for den sags skyld
LØVIG
Svar
#51
Inden det her nu ender i tåbelige Søren og barnlige Mette på 7 år, så træk lige vejret[Wink]
Der er åbenbart flere der har haft en lidt blandet oplevelse med den samme banekommandør, så mon ikke der er noget om snakken, men derfor kan det godt diskuteres uden at vi begynder at kalde andre grimme ting.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#52
Ja det understreger vist lige nøjagtigt, hvad der lige er nævnt [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#53
Hvis man adopterede de forslag jeg har navnt ville det netop gore det nasten umuligt for en banekommandor at opfore sig taabeligt (maaske lige undtaget at kommandere SKYD inden alle er klar) og det gor det endnu vanskeliger for skytterne at opfore sig, skal vi sige usportsmansligt (hvis der findes saadant et ord) for de aner ikke hvordan de har skudt for nasten en time senere naar deres reultater og skiver frigives. Tank lige situatinen igennem, det er uhyre simpelt og effektivt.
Desuden har vi da paa skydninger af den storrelse indtil flere "vagter" bag skytterne der kan raabe et Giv Akt! hvis der forekommer en uregelmassighed eller hangfire som kommandoren ikke har set, og det formindsker endu mere de muligheder for vrovl og ballade paa banen, eller et for tidlig kommando paa SKYD. Og til det formaal kan man udemarket godt benytte skytter der enten har skudt eller skal skyde senere. Saa ved alle at de bliver overvaaget af deres konkurrenter og ingen laver fup, for det kunne 'backfire' senere.
hogmeister
Hogmeister
Svar
#54
løvig[Big Grin] hvis du antager at dm i jagtfeldt er for sjov[?]
det er muligt at du syntes det.så håber jeg ikke at du har noget m dm at gøre.

jeg syntes fandeme ikke at det er for sjov når man har trænet dybt seriøst i et år og så render ind i sådan en spade som banekommendør
som får filmen til at knække .og vi skal lige være enige om en ting
hvem er det som har lavet fejlen[?] banekommendøren ik[?]
og ikke nogle 7 års unger vel[|)]

pc
Svar
#55
Enig med Helauto!

Det er sjovt at skyde, men DM er ikke noget der må tages let på.

Her skal alt "klappe" og køre som smurt i olie.

Ved Nordisk kombinationsmesterskab, bliver de beskudte træfområder fra bukken udleveret til skytten efter skydningen. Det fjerner en masse bøvl.

Værre er det her med elgbanen, der er der elektronisk markering og det kan som bekendt fejle ...

Og det kan en banekommandør også[V]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Selv den ringeste dag på jagt, er bedre end den bedste dag på jobbet ... [Smile]

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
#56
Nå Nå godt ord igen,hvad jeg mente var såmænd bare at når det er noget man gør på frivillig basis er det vel på en eller anden måde sjovt eller det var og bare rolig kunne ikke drømme om at have noget med D M at gøre,det sjove går sgu lidt af det når mange reagerer som en flok hysteriske k........ hvis man ikke lige har samme mening,jeg har ikke noget imod kritik,men det er svært at tage det seriøst når man skal læse den her,når man kunne have taget en snak i situationen,jeg er 99% sikker på at tvivlen så ville komme skytten til gode.
Håber i alle får nogle bedre oplevelser til næste år.
MVH
LØVIG
Svar
#57
Man kan jo til næste DM søger for at der er sættes et billede op på hver standplads som viser skydestillingen. Når man kan gøre det på standplads nr.1 så kan man jo også gøre det på resten af standpladserne så der ikke kommer nogle tvivl.

Alle standpladser burde have centerskiver af str. A4 til A3 liggende.[Smile] Det kan da ikke være rigtigt at man skal vente på en bil for at få nye skiver eller centerskiver[:0]. Som Helautomat skriver så kan de store skiver godt tåle en del skud før de få nye centrer. Tag eks. elgen så var den/de fyldt med plaster og der var ikke skifte center på den da vi skød på den ca. kl. 14. Det vil sige at der var ca. 84 skud (kompakt) i denne skive før vi skulle skyde[xx(]. De burde nok være skifte ud for hver 2 time.
Store skiver burde skiftes for hver 2 time eller 8-10 skytter. Små skiver (A4-A3, Fasan, kanin, mår ) for hver ny skytte.

Schrøder
Svar
#58
Når jeg tag til DM så er det ikke kun for at få en god oplevelse, så er det for at vinde og så skal være i orden fra skydeledelsen side.

Man bruger ikke 2-3 træningsdage om ugen for at komme op til en banekommandøren som ikke kender reglerne[B)].

Jeg kan godt forstå at Helautomat er pissesur[Sad!].

Schrøder
Svar
#59
Lyder nu nærmest som om det var et VM eller OL[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Synes nu også kæden hopper af når der i reglerne står helt specifikt hvilke to hjælpemidler der må anvendes i mesterklassen og man så ser igennem fingre med anvendelse af f.eks afstandsmålere.

JA, det er almindeligt anvendt på jagt og JA mange kender afstandene i Ulfborg.

Se så for pokker at få de regler opdateret til nutiden og/eller få afholdt det mesterskab et sted hvor folk ikke kender afstandene[Wink]
Det er absolut ingen umulighed. Se bare hvad der afholdes af store skydninger overalt i jylland sommeren igennem.

At banekommandørerne ikke er bekendt med baneplanlæggerens idé med banen og/eller
ikke håndhæver instruksen éns fra skytte til skytte kan man kun opponere imod/klage over under selve skydningen.
Alt andet er muligt fair nok men virker lidt søgt, sorry[B)]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#60
Helt enig med G.T.
Jeg er færdig med denne sag sidste indlæg er skrevet i medlemsforum.
Tak for nu.
MVh
LØVIG
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)