Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bly i udlandet
#1
jeg skal på den årlige tur til udlandet på trykjagt efter grise. har lagt mærke til at mange af de " indfødte" bruger drilinger med breneke i det ene løb. 00 i det andet og almindelig kugle i det sidste naturligvis.
det virker egenlig super godt. og har selv en drilling jeg tror jeg vil have med næste år. nu er spørgsmålet om man kan købe breneke og 00(bockshot) der nede f.eks. og tage dem med hjem. naturligvis skal de kun bruges der nede. har intet at bruge det til her hjemme.
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Du kan sagtens købe dem dernede. Men du må ikke have dem med hjem[Wink]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
Det er ikke tilladt at bruge Buck Shot til jagt på svin i Tyskland, der skal bruges Brenneke, hvis man ønsker at skyde svin med hagl-løb. Jeg har dog alligevel set at mange tyskere bruger dem, de bruges i særlig stor udstrækning ved eftersøgning af anskudte svin, selv om det ikke er tilladt.
Blot fordi tyskerne bruger Buck Shot, og de er yderst velegnede til at skyde svin på op til 20 meter, gør det ikke brugen af dem mindre ulovlig i Tyskland.
De kan købes i alle Tyske jagtbutikker, til sports-skydning, og det er ikke forbudt at besidde dem så længe de bliver dernede.

Med venlig hilsen
Sonny
Svar
#4
i min optik er drillingen ikke specielt velegnet til drivjagt:

på grund af den større chance for anskydning pga sværere skudsituationer end på stillestående vildt, vil jeg nødig undvære skud nr 2 ( eller 3 [:I] )

+ at hvis man har øvet sig flittigt til skud på løbende vildt, er foranholdet ikke det samme ved 400 m/s [Sad]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Der er vi helt enige Strøm. Jeg ville nødig stå over for en 100 kg anskudt keiler, med et tomt kombi våben. Nej driv- og trykjagt er efter min mening og erfaring, jagt med repeter eller halvautomat riffel. Men det var jo ikke lige det, 260 REM spurgte om[Wink]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by prethom

Der er vi helt enige Strøm. Jeg ville nødig stå over for en 100 kg anskudt keiler, med et tomt kombi våben. Nej driv- og trykjagt er efter min mening og erfaring, jagt med repeter eller halvautomat riffel. Men det var jo ikke lige det, 260 REM spurgte om[Wink]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]



Hva da Bumse - der er da ikke flere skud i din Dass-riffel end der er i en drilling[Wink][Big Grin] (i hvert fald i WSM kalibre)

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
nu er det ikke tyskland jeg skal skyde svin i. og har allerede købt to kasser der ligger der nede. ( en af hver)
og man har 3.4eller 5 skud burde være lige gyldigt i mine øjne. det meste er korte skud på små skovveje og der er sgu ingen der kan nå at tømme en drilling. har flere gange haft grise så tæt på at jeg savnede min alm. haglkanon.
og ja spørgsmålet var om man kan tage dem med til danmark på tilladelse eller de skal blive der.
men vil egenlig gerne høre flere meninger om det er drilingen der skal med eller min 30-06 med 1,25-4,5 optik

Michael

lønborggård skov service.
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#8
Tag din 30-06 med derned, hvis du har teænet med den - optikken lyder også som et fint valg.

Hilsen
Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by prethom

Der er vi helt enige Strøm. Jeg ville nødig stå over for en 100 kg anskudt keiler, med et tomt kombi våben. Nej driv- og trykjagt er efter min mening og erfaring, jagt med repeter eller halvautomat riffel. Men det var jo ikke lige det, 260 REM spurgte om[Wink]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]



Hvad er der galt med en drilling med indstikspibe (begge løb 7x65R) og og et magnum brenneke[}Smile] Jeg ved det virker[Big Grin]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)