Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beskyttelsesdæksel...
#1
Her til aften mistede jeg det originale beskyttelsesdæksel til min Bushnell Trophy 3-12 x 56mm. Det er de to "dæksler" med en elastiksnor imellem. Spørgsmålet er nu, what do I do? Køber to Butler Creek flip open fra Guns & Powder i den rigtige størrelse eller findes der noget andet? Hvad gør jeg i givet fald med justering af skarphed i kikkerten, der sidder bagerst og vel bliver låst af Butler Creek?

Ud af busken folks, det regner for tiden og hjorten skyder ikke sig selv [Wink]

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#2
Hvad du gør?

Ingenting. Smid den anden væk osse. Jeg har aldrig brugt de der dug-generatorer på jagt.

Hvis man ikke har en kikkert med rainguard eller Lotutec kan man have en rulle toilet papir i lommen, men husk kun at duppe - ikke gnide på linserne.

Okular indstillingen skulle gerne kunne holde sig selv uden dug-generator monteret. Ellers må du tape den.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Ok - De var nu bundet sammen fra fabrikken, så der er begge væk. Den er med rainguard, så det burde ikke være et problem (har egentlig ikke testet det). Indstillingen kan sagtens holde selv, jeg ynder bare at stille på den...

Takker for svaret, så kan jeg sove lidt mere roligt i nat.

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Ugelvig
Hvad gør jeg i givet fald med justering af skarphed i kikkerten, der sidder bagerst og vel bliver låst af Butler Creek?



Næh....

Dvs. du kan stadig stille på skarpheden. Din butler creek drejer bare med rundt[:o)]

Altså medmindre din kikkert er meget anderledes udformet end mine zeiss'er....

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#5
@Ugelvig.

Du kan også kører en tur rund din lokale misilmekaniker og tage et kik i han´s rodekasse med herre løse beskytter.

Skotten


Svar
#6
Jeg takker for svarene. Jeg vil prøve to af disse Butler Creek's og se om de skulle virke på sådan en kinøjser kikkert...

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#7
hvis du har tendens til at komme tæt på kikkerten, er det en go ting med 2 stk af den forreste type (uden rød udløserdims)

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by STROM

hvis du har tendens til at komme tæt på kikkerten, er det en go ting med 2 stk af den forreste type (uden rød udløserdims)

mvh
Strom, naturgænger



STROM - du glemmer at dit råd er til linksskytter. Jeg købte Alumina dæksler til mine Leupold kikkerter og fandt ud af at hævearmen koliderede med åbningstappen på dækslerne[xx(] Hvornår opdager kikkertdækselfabrikkerne at der findes købedygtige linksskytter....[Sad!]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Ugelvig!

Det er ikke skarpheden i kikkerten du justerer på ocularet, men skarpheden af trådkorset. Se gennem kikkerten op mod himlen og drej på ocularet til trådkorset står kniv skarpt. Når det er gjort burde du ikke skulle skrue på den igen før dine øjne har ændret sig så meget at det er påkrævet!

Jamo
Svar
#10
Rigtigt Jamo. Det burde ikke være nødvendigt at justere mere end en gang.

jeg var dog engang i den situation, at jeg syntes kvalitetskikkerter var alt for dyre, så jeg købte en billig. Den var umulig at stille skarp på trådkorset, hvis jeg også ville bruge justeringen i forstørrelse, og det ville jeg jo gerne.

Nu er jeg så landet på næsten udelukkende at bruge Leupold kikkerter. De er af passende kvalitet, og ihvertfald af excellent kvalitet til pengene. Vil nok godt op i en ørn, en S&B eller Zeiss når jeg er færdig med at eksperimentere, men der er ikke noget der tyder på jeg bliver det lige med det første.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
STROM - du glemmer at dit råd er til linksskytter.
er der andre [Wink]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

...jeg var dog engang i den situation, at jeg syntes kvalitetskikkerter var alt for dyre, så jeg købte en billig. Den var umulig at stille skarp på trådkorset, hvis jeg også ville bruge justeringen i forstørrelse, og det ville jeg jo gerne...


Samme problem jeg har. Stiller skarpt og det virker fra 3 - 10x forstørrelse, men kommer jeg op i x12 så er det utydeligt [xx(]

Når, jeg må ønske mig en ny kikkert.

/Ugelvig

[Image: ajbutton.gif]

What we do in life - Echoes in eternity!
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)