Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandskuring
#1
Hejsa

Håber der er en håndværker her i forummet, der kan hjælpe med et spørgsmål.

Jeg er begyndt at vandskure vores gård, man har måtte sande at jeg
nok har skudt over målet ved at tro at jeg selv har tid til det.

Det tager langt længere tid en jeg har regnet med[Sad]

Så nu vil jeg se om jeg kan finde en murer e.l., der kan gøre det til en rimelig pris.

Og der mit spørgsmål..... hvad er en rimelig pris [?]

Jeg har købt en masse sække Skalcem 2000 og har et stuehus på 148 m2 (i to etager) og en stald på 198m2, som skal vandskures.

Hvad skal jeg betale for at få det udført [?]

Jeg kan sagtens ringe til den lokale murer og få en pris, men da jeg ikke aner om det er rimeligt, så vil jeg lige spørge mig til råds først.

Evt. hvis I kender en i Hammel området, der kan købes til det.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#2
Hej Rex
Hvilken valuta afregnes der i? 50 BMG, 585 Nyati, 338 Lm, eller?[Big Grin]
Mvh Rigby

Skit vir die kruis op die rooineke
Skit vir die kruis op die rooineke
Svar
#3
Hej REX.

Jeg ville gøre følgende:

kontakte tre forskellige murerfirmaet, lad dem komme ud til dig, bed dem om at lave et skrifteligt tilbud. vælg den du syndes bedst om.

problemet med den type arbejde kan være:

- Arbejde i højden. her tænker jeg på stillads (det er hunde dyrt)men det skal jo gøres, mange firmaet har bare vidt forskellelige priser på stillads.

- Hvordan er muren, arbejdet skal udføres på (hvor meget arbejde skal der udføres inden vandskuringen kan påbegyndes, gammel puds, træværk, afdækning af vinduer mm.).

- vil en murer overhoved lave arbejdet når han ikke selv leverer materialerne (det er jo også hans fortjeneste)

- ydermere vil det kunne åbne for en tvist såfremt du ikke efter arbejdet er udført, ikke er tilfreds. For du skal nok ikke regne med at en murer vil stille garanti for et produkt han ikke selv har leveret. det sækkene du leverer kan jo i andres øjne både have været udsat for fugt, frost, tsunamier, radioaktivstråling. du drømmer ikke om hvad folk kan finde på.

Men man skal jo også lige huske på, at langt de fleste håndværkere er nogle flinke, dygtige og respekterede mennesker som værger om deres fag. det er bare sjældent at det er dem der laver overskrifterne. det jeg siger er at, det langtfra er alle der er skurke, man er bare nød til at tage forholdsregler for dem der er nogle skidderikker.

Håber at du kan bruge rådene

Lauge (byggeteknikker)

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#4
"Rigby" .... ja det er jo et godt spørgsmål [Big Grin]

Jeg er villig i at afregne i alt fra en pakke kærgården til kontanter,
evt. kombineret med en invitation til bukkejagt i Kalmar/Sverige.

"Lauge"

Forarbejdet er sket, og der er lejet et 5 meter rullestillads.
Så det, det drejer sig om er 'bare' at klaske noget Skalcem 2000 på væggene [Smile]
Men tak for svaret, det er da noget og starte ud med.
Er der ikke noget om at man maksimalt må indhente tre tilbud.
(så lange man taler om tilbud i danske kroner).
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Hej Rex.
Ang. priser er det som før nævnt, nok godt med flere tilbud, hvis der overhovedet er nogen der mener de har tid.
Er det blevet sandblæst og i givet fald, hvor dybe er fugerne [?]
Skal der stoppes fuger ud først eller er det til at gøre i 1 arbejdsgang,[?] hvilket giver større forbrug af tyndpuds, men mindre tidskrævende.
Kan du få nogen til at gøre det på jyde manér [Wink] er det nok ca. 100.- pr. m2.
Skal det være med stillads og alt + mo** så ville en murer her på øen nok ikke være flov over det dobbelte...

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#6
Det er korrekt med de tre tilbud. Men hvem kotrollerer det!

Hvad angår de danske kroner, så er der jo alternativer. jeg har altid ønsket mig at se en jydsk storgård malet
ORANGE [Big Grin][Big Grin]

Lauge

Citat:quote:

Originally posted by Rex

"Rigby" .... ja det er jo et godt spørgsmål [Big Grin]

Jeg er villig i at afregne i alt fra en pakke kærgården til kontanter,
evt. kombineret med en invitation til bukkejagt i Kalmar/Sverige.

"Lauge"

Forarbejdet er sket, og der er lejet et 5 meter rullestillads.
Så det, det drejer sig om er 'bare' at klaske noget Skalcem 2000 på væggene [Smile]
Men tak for svaret, det er da noget og starte ud med.
Er der ikke noget om at man maksimalt må indhente tre tilbud.
(så lange man taler om tilbud i danske kroner).



Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#7
Der er ikke noget med 3 tilbud, det var i gamle dage[Smile]
Jeg tillader mig at gå ud fra, at du mener filtsning (det er som regel det folk mener når de siger vandskuring[Wink] - vandskuring foregår med en våd mursten).
Indhent tilbud som underhåndsbud, så må du ta' 400 om du vil. En anden ting er at du spilder firmaernes tid med sådan noget fedteri.
Ring til forskellige murerfirmaer og få en kvm.-pris og vælg efter denne pris. Hvis huset har en "normal" højde som kan nåes fra rullestillads koster det ikke ekstra.
Den "rigtige" pris er (excl. materialer) excl. moms kr. 131,50 pr. kvm. - hvad den så skal være i "jyske dollars", er jo noget du må forhandle dig frem til.
Husk at underlaget skal være iorden og (som en anden skrev) hvis fugerne er mere end 10-15 mm dybe, skal de sættes ud først og det koster selvfølgelig ekstra.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: COCK008.jpg]
Svar
#8
Synd (for dig - godt for danske håndværkere) at polske håndværkere er så ilde sete i DK. Herovre koster kvalificeret faglært polsk arbejdskraft omkring 100-120 SEK i timen på regning og cirka 60 uden (det sidste er noget, jeg har hørt)

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Jens, hvordan ville du selv reagerer hvis du blev oplyst at "her står en gut med de samme kvalifikationer som dig og han vil udføre det arbejde du laver nu for det halve"? Ville du sige "jamen så gør jeg det også for det halve".
Husk på, at den polske arbejder skal ikke betale alle de velfærdsomkostninger som vi andre skal.
Hvis jeg betaler en dansk tømrer 150,- kr. i timen, kan jeg lægge 68% oveni til sociale omkostninger - d.v.s han koster 252,- kr. i timen. Vi fakturerer med 345,- kr. hvilket betyder at der er 93,- kr. pr. time til biler, telefoner, husleje og ikke at forglemme avance.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: COCK008.jpg]
Svar
#10
Det er vi bestemt ikke uenige om - bl.a. derfor har jeg også altid været overbevist modstander af omfanget og hastigheden som EU har udviklet sig med (og det på trods af at jeg er ærkeliberal). Men realiterne er, at selv socialdemokrater har været så EU-liderlige, at det halve kunne være nok og realiterne er, at en af grundpillerne i EU er arbejdskraftens frie bevægelighed inden for fællesskabets grænser. Det har man erkendt i Sverige og det kommer man også til i Danmark - til forståelig ærgrelse for faglært dansk arbejdskraft.
Hvad endnu værre er, er den åbning af Europas grænser for fjenøstlige produkter, der foregår i øjeblikket. Den kommer til at koste vores velfærdssamfund skjorten og toget er kørt, der er stort set intet almindelige borgere kan gøre for at stoppe udviklingen. Jeg har da bestemt heller ikke selv tænkt mig at at være hellig og gøre andet end at leve i de realiteter vores regeringer har udstukket, men jeg synes nu stadig det er ærgeligt, at vores opsparede velfærd måske skal gå til at betale understøttelse for skandinavisk arbejdskraft, blot fordi kinesisk/polsk/russisk/indisk arbejdskraft i kombination med vores dyrtudviklede teknologi gør det særdeles lukrativt at flytte vor industrielle produktion ud af landet.

Så gik der s'gu ideologi i Rex's facade....[xx(]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Hej ID Er der specielle regler for sociale omkostninger på djævleøen[?]
Jeg kan kun komme frem til ca 30% + sygedagpenge.

Til jer andre hyklere, der taler om beskyttelse af en flok dovne og grådige faglærte danskere. Min holdning er at i sålænge i er parate til ved enhver lejlighed at paralelimportere, trykke priser og gå efter det billigste junk fremstillet af underbetalte østarbejdere, så har de sg* godt af den samme konkurence som alle andre. (det kunne være at det ville medføre en væsentlig højere tilfredshed, større tillid til danske håndværkere, samt en væsentlig mindre mængde byggesjusk.)
Meget pudsigt så jeg en statistik om byggeomkostninger på verdensplan. Her var kun australien lige så dyr som danmark[xx(][xx(]

Kort sagt hvis vi vil have en højere pris må vi levere et bedre produkt, alle over en kam. Kan vi ikke klare det , så må vi tage en balle i hver hånd og lære det.

Den som kun tager alvor for alvor og spøg for spøg, har næppe forstået nogen af delene.[Smile]

jbn
Svar
#12
Tyg lige på den her.

Vi bliver alle rigere hvis vi lader dem der kan fremstille varen billigst, fremstille varen.

Claus the Dane

[IMG] http://www.jagt.net/Weatherby/images/deer.gif [/IMG]
Svar
#13
@ignorant, sociale omkostninger er overenskomst bestemt - jeg nævner i flæng!

Ferie/søgnehelligdagsbetaling
Sygedagpenge og sygeforsikring
Arbejdsskadeforsikring
Erhvervsskadeforsikring
Forsikring for erhvervssygdomme
Bedriftssundhedstjenesten
ATP-bidrag i forhold til timetal
ATP-bidrag i forhold til sygedagpengetimer
Arbejdsmarkedspension
DA og LO's uddannelsesfond
De faglige organisationers uddannelsesfonde
Organisationsbidrag
Betaling til praktikkompenserende undervisning
Arbejdsgivernes elevrefusion
Arbejdstøj, værnefodtøj, skurpenge etc. efter overenskomst
Børns første sygedag
Omsorgsdage
Arbejdsgiverbidrag
Første og anden ledighedsdag
Den midlertidige pensionsordning
Den permanente pensionsordning
Feriefridage
Arbejdspladsvurderinger
Div. sikkerhedskurser
Vejrlig (opstart)

................vil du ha' mere?

Derudover bliver vi rendt over ende af jyske firmaer der anvender det skattefri udetillæg som en del af lønnen[}Smile]

Byggeomkostningsstatitikken du henviser til er blevet tilbagevist ganske mange gange efterhånden - svenskerne er IKKE billigere end os.

Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: COCK008.jpg]
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Claus the Dane
Vi bliver alle rigere hvis vi lader dem der kan fremstille varen billigst, fremstille varen.



Ja, men det er en gennemsnitsbetragtning under forudsætning af man kan fremstille noget andet, billigere end andre, som så kan handles ... og så er spørgsmålet "Hvad skal Danmark leve af?".

osterwald
Svar
#15
Ja, problemet i den betragtning er jo netop, at der bliver en masse individuelle tabere - lønmodtagere der ikke har andre konkurrenceparametre at arbejde med end deres løn. Det er disse mennesker, der skal konkurrere med kinesiske lønninger, det er disse mennesker, der p.t. har gældsat sig i forhold til årsindtægter på 200.000 +. Jeg tror ikke de føler sig rigere, når deres arbejdspladser rykkes til fjernøsten - heller ikke selvom en skjorte falder til det halve i pris (besparelsen er ikke nok til at betale huslejen)[V] Som nationer mener jeg også de skandinaviske lande får et problem hvis arbejdsløsheden stiger markant. Hvordan skal denne ekstraregning betales - gennem højere skatter???
Når vi taler om produktion er fjernøsten i dag formentlig konkurrencedygt på 70-80% af det samlede omfang af Skandinaviens nuværende produktion. Om ganske få år nærmer vi os 100%. Et eksempel: Novo Nordisk ansætter i øjeblikket kinesiske ingeniører til at passe sprøjtestøbemaskinerne på deres nye fabrikker i Kina (delvist flyttet derud fra bl.a. Hillerød). Disse højtuddannede folk koster mindre end 10% af den ufaglærte arbejdskraft, der passede de samme maskiner, da produktionen lå i Danmark.
I Sverige har en eller anden erhvervsmand eller to taget sig en snak med de regerende socialkrabater. De er nærmest gået i chok over status quo og de umiddelbare fremtidsudsigter....[xx(]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#16
OG - vi skal have fundet en løsning på Rex's facadeproblem [Big Grin]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#17
Jeg kan næsten forstå at det sociale niveau i danske virksonheder må være stærkt branchebestemt. I mit gamle fag er det pr. jan 2005 42,97% men nu er elektrikere jo heller ikke kendt for at være særligt sociale
kilde: http://www.tekniq.dk/graphics/TekniqLibr...r_2005.pdf

Men det er da klart hvis man ufortrødent stopper alle tænkelige poster ind under denne paraply, så stiger procentdeles tilsvarende.

Jeg har f.eks. svært ved at se hvorfor arbejdstøj kan være sociale omkost, er værktøj så også. Skrurpenge og andre lign. byggeplads/arbejdssted relaterede omkostninger, skal efter min mening indregnes i tilbudet og der igennem betales af kunden.
Opstart, vejrlig og andre arbejdsnedsættende faktorer, bør posteres under risikoplanen for byggeriet, og der igennem betales af kunden.

Hvad priser og kvalitet angår, så tror jeg at det langt hen ad vejen drejer sig om kommunikation.

Det er nødvendigt at, gøre kunden bekendt med konsekvenserne af for stor spare iver. Og det gøres ikke ved at tude over for lidt avance, hårde tider. Nix. her skal fisken på disken, facts, og kun facts

Det er lige som med løse ris, betaler du 6,- for et kilo så består halvdelen af posen af knækkede riskorn. Betaler du 16,- så består 5% af posen af knækkede korn.

Hvis man så betaler det det koster, for at få lavet et stykke kvalitets arbejde. Så skal tingene også være i orden. og gælder samtlige af byggeriets faser, fra opstart til oprydning og aflevering, og her kniber det godt nok ofte.
Bare så simple ting som at, overholde de aftaler man indgår med kunden, respekterer kundens behov, vedvarende dialog med kunden, samt en kontinuerlig kvalitetssikring af arbejdet. Bliver ikke overholdt. Her er der ikke andet at sige end for 150,- i timen + alt fra ca. 30% - 68% i sociale omkostninger + avancer og meget, meget mere. Så skal disse ting være 112% i orden Hvis ikke, så bliver jeg da også knotten, og vil være tilbøjelig til at søge andre løsninger.

Det korte og det lange er: lav et ordentligt stykke arbejde til den rigtige pris, overhold aftaler, mm. så skal de danske håndværkere nok overleve for de er meget dygtige. Hvis ikke disse ting overholdes, så graves egen grav.........

og Høghen har jo ret, der er REXés fasade det drejer sig om[Big Grin]

jeg har tidligere brugt en murer fra Skive egnen, de lavede et rigtig flot stykke arbejde, til den aftalte pris, på det aftalte tidspunkt. tilgengæld havde de ryddet op efter sig i en sådan grad at, man ikke kunne se at de havde været der. det var en fornøjelse. jeg videregiver med glæde navnet, såfremt det skulle have interesse.

Lauge

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#18
Regn med 170 ugandadollar hvis du selv har materialer.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Regn med 170 ugandadollar hvis du selv har materialer.

Be cool... Or put on some more clothes



PR. KVM.? Du må ha' spist svampe - det er alt alt for meget!

Det er ikke et spørgsmål om at putte alt muligt ind under sociale omkostninger - sociale omkostninger er ansættelses relaterede omkostninger.
Arbejdstøj er en social omkostning, det er værktøj ikke - forøvrigt er 1½ kr. af jeres timeløn ikke løn men værktøjspenge - retteligt skal håndværkere selv holde sig med håndværktøj, men det har danske håndværkere vist for længst glemt!
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: COCK008.jpg]
Svar
#20
I timen.

Nogle svampe smager for øvrigt godt, men man skal holde sig fra de der sjove nogle som er røde med hvide prikker. De gør så usandsynligt ondt i maven efter man har spist dem... Har jeg hørt

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)