Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KAR
#21
i 1990 trak jeg nummer 35.525 "Fritaget for tjeneste i fredstid"[Wink]

Ellers et fine tilbud om at man sagtens kunne komme "der ind" alligevel.

Men lønnen som nyudlært maskinar"bajer" var mere fristende[B)]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#22
Spejder (køre) .2opk JDR 1991( holstebro)
"videre sine videri"
m75 - lmg - 84mm dysekanon

Geländewagen

Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by JBN

Hej
Nu nævner Kima Laro 88 og 109.

Da jeg var på Cypern hold 35 og 36 havde vi nogle landrovere, vi brugte på sporet, med ret kort aksel afstand, jeg tror den var kortere end 88, og meget kantet kølerhjælm hvad pokker var det de hed ?



Mon ikke du tænker på 88 Half ton, den blev brugt som TOW platform og spejdervogn

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#24
Citat:quote:

Mon ikke du tænker på 88 Half ton, den blev brugt som TOW platform og spejdervogn


Hej Kima

Det kan godt være det er den samme jeg søgte og fandt den. Den kaldes også Landrover Leight weight. Det var en 88'er. Med fare for at få en masse på nakken de var ikke så ringe, af en engelsk bil at være.

[Image: ajm.FQ.jpg]

JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#25
Så i Bosnien sådan en "larve" trille ned ad en skrænt og lande på hjulene igen...og starte i første førsøg igen ! Tror jeg sgi ikke min GD havde gjort...[Big Grin]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#26
KAR 1'ste batteri, trukne 105mm'er Sept. 1984 til Maj 1985.

Jeg havde MC kort, og endte som ordenans i Recognoseringen.
Yamaha 2 takter og Howa M/49. Rekruttid med Garand.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#27
Tsk tsk...Det er altså nogle gamle mænd der kommer her på forum [Smile]

Slesviske i Haderslev 95-96 MOTINF

M75, M95, DYKN; PNEV, LMG, AT4, TMG, Neuhausen plus alt andet som kunne sige bang og man kunne få fingrene i...

Det med at trille rundt i en GD og starte den op bagefter kan altså godt lade sig gøre - især hvis man lige har hørt at VO er på vej..........har jeg hørt [Big Grin][8D]

[Image: Takleberry-1.jpg].

[Image: ajbutton.gif]
Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
#28
[Big Grin][Big Grin]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#29
Der fandtes kun et rigtigt køretøj.....:

http://www.scanreo.dk/magirus178.htm

Kørte en sådan med en 155 mm. Haubitzer efter. Denne havde blot fået monteret ballondæk.

Mvh.

Søren
Svar
#30
Stod på volden i Fredericia med sønnen (7 år).

Jeg forklarede hvor de lede Slesvig-Holstenere var kommet fra og at de blev banket tilbage inden udbruddet.

Sønnen var lidt skeptisk overfor om jeg nu også kunne huske det helt rigtigt.

Vi ringer til bedstefar, han har ligget i Fredericia. Så han må da kunne huske det.

Bedstefar mente nu godt nok det måtte være et indkaldelseshold nogen numre før ham[Big Grin]

VH Søren

PS Først Gris i Viborg siden Dinosaur i 2 Opk

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#31
trak frinummer [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#32
Trak nummer 1.... Og da sessions-panelet var færdig med at grine, meldte jeg mig frivilligt til Sjællandske Trænregiment.
Her var jeg i 1986, i 1. Bataljon, Stabskompagniet, drifts-vedligeholds- og kommandodelingen som forsyningshjælper.

Garand M50, MP M49, TMG M50, PNÆV M72.

Mercedes 1213, Magirus 164, Bedford- RLE/RLV/RLC/J6, Jeep M/38, Dodge Power Wagon, VW Transporter, Cykel M60.

Mvh
Karsten
Svar
#33
Citat:quote:

Cykel M60.

[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Men den Dodge Power Wagon har nu den fedeste motorlyd (næst efter en Leopard)
Jeg var i Slesviske Fodregiment 1.Del-2.Mot i 91-92
Skød bla med M/75,Mp/49,Garand,LMG,TMG(Stadig det fedeste våben jeg har skudt med!)Pnev,let mortér,Dysekanon-og ikke mindst "Sørøver Sally"[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#34
Citat:quote:

den fedeste motorlyd (næst efter en Leopard)


Jeg kan stadig huske jeg fik kuldegysning når man på øvelser lå i blokkerings stilling (og til visse på forummet det er ikke noget frækt) og hørte Leoparderne komme.

Fy føj hvor dan vil det så ikke være i en skarp situation.

JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#35
SGO 1AA/STBT 1985-86

Var inviteret med på en kasernejagt, hvor nu afdøde tv-avis vært Bent Bertramsen var med. Han faldt i tyrens røvhul og blev siddende efter frokost i skydebanehuset vest for Sjælsø, hvor han blev noget stiv ;-)

Mvh Sune
Svar
#36
Jeg kan ikke huske hvad den hed, men vi havde en Kranbil, med en FEEEEEEEDDDD Lyd, den kørte på Benz, det var en Vildt stor V12'er, vistnok en Rols Royce Merlin...

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#37
Trak Nr. 36 og vupti bøder i en MTB´s mørke, som heste passer (21.500 kw), 1987-88, samt lidt rundt hist og her der efter.

Smørekande, maskinlog, M.49, M.75, Neuhuser, LMG, 76 mm ottomular, Tinfisk, 1/2 L Guldtuborg, Stort set rødt kød hver aften og egen køje.

Skotten


Svar
#38
@ JRexA: Kan det have været Reokran, dem havde vi i bjærgningsdelingen? Den har en vendediameter på en halv fodboldbane.

Mvh
Karsten
Svar
#39
SVN 1974-1977
KLG 2006-2008



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#40
Startede Aug 04 ved 4/I JDR var derefter en kort tur ved 1/I PLR. Så i Irak på hold 6 som MekInf. Tilbage til 4/I hvor jeg har været siden. Kom hjen fra Afghanistan i Feb.

gv m/95(+LSW [xx(]), p m/49, M203 Kan ikke huske hvad den hedder i systemet, 12,7mm finsk gv m/95, fsk gv m/04, pvv m/95 og lmg m/62. Når noget bliver 67år skal det pentioneres.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)