Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pris på en Sauer 202
#1
Er der nogen der ved hvad "handels" prisen på en sprit ny Sauer 202 Classic er? jeg kender godt liste prisen, men som jyde er man jo lidt tilbøjelig til IKKE at betale fuld pris [^]

Det skal måske siges dertil at det er ren handel og den blir betalt kontant.

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Er det en model med Sauers berømte kombiaftræk?[Big Grin][B)]

Søren

Ps. Den er vel ikke til dig?
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Ja det er vist den model... men nogen kan jo lide den slags.

Og NEJ!! den er ikke til mig, jeg er ikke til rifler der kan ruste [xx(]

Den er til en god jagt kammerat.

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#4
Det må være en dårlig jagtkammerat siden du køber en selbstschussapparat 202 til ham [}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Endnu mere ondt, ville være en fætter br kanon. Alias BLASER R93.
One shot 2 Kills

Heller en fin lille mad gris, end en stor pissert, Keiler
http://www.riffeljagt.com/ajbutton.gif
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Det må være en dårlig jagtkammerat siden du køber en selbstschussapparat 202 til ham [}Smile]



Nej det er der nu egentlig ikke, men han er meget varm på sådan en, jeg har holdt foredrag om at træskæfter er mest velegnet til at varme huse op med og at stålet kan ruste... han skulle meget hellere se sig om efter en Sako 75 SS, men det fænger ikke rigtigt syntes jeg... og vil han ikke høre. ja så må han jo føle [^]

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Det må være en dårlig jagtkammerat siden du køber en selbstschussapparat 202 til ham [}Smile]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Suk. Fanatisme og religion!

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Citat:quote:




Suk. Fanatisme og religion!

Mvh
Christensen



Nej kære elev. Det er iskolde realiteter. Og du finder næppe nogen der er mindre religiøse end mig.

Er debatten om Sauer's evner til at skyde af sig selv gået helt hen over hovedet på dig - så prøv search funktionen. Jeg orker det ikke.

Min bemærkning til Mosse 6 var ment som lidt kammeratligt drilleri - intet andet. At du så bruger ordene "Suk. Fanatisme og religion!" fortæller så mig mig at du ikke forstod den hårfine nuance der er mellem realisme og fanatisme.

Hvis du ønsker det uddybet så send mig en PM og du får mit telefonnummer. Jeg orker ikke at skrive om det.



--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Hvad pokker M@X, er Sauer skytter virkelig lige så tyndhudede som Bl**** skytter?[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Klø bare på drenge, bare I ikke driller Scout skytterne.

På den anden side: det bliver en kold dag i helvede den dag nogen kan finde en fejl på en Scout, bortset fra, at den lige skal renses i bund en gang hvert tiende år [Big Grin][Big Grin][Big Grin].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
..NEJ DA,... GT [8D]

Tag nu bare Prethom og Buba f.eks..hvis de ikke er i besiddelse af
en god portion selvironi, pakket ind i tilpas "tyk" moppeafvisende hud.....ja, så ved` jeg da ikke ...[Wink]

Ps. Havde forresten en Sauer 202 Outback i hånden den anden dag, oppe hos Østjysk, lækker sag - liiige indtil hatting nærmest trak mine ører røde, efterfulgt af en " far til søn samtale" ... [:I]..[Big Grin][Big Grin]
(som den "Prodigal Son" jeg er`, skulle jeg da også lige have fat i en Bl... )

Ydmygst..DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Er der nogen der ved hvad "handels" prisen på en sprit ny Sauer 202 Classic er? jeg kender godt liste prisen, men som jyde er man jo lidt tilbøjelig til IKKE at betale fuld pris [^]

Det skal måske siges dertil at det er ren handel og den blir betalt kontant.

Vh
Morten



Jeg tror du får svært ved at få den meget billigere end listeprisen.
Hvis du så indkøbsprisen, så ville du undre dig over hvorfor man overhovedet gider sælge den [xx(]

[Image: 6701_m.jpg]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by LasseScoutPå den anden side: det bliver en kold dag i helvede den dag nogen kan finde en fejl på en Scout


Prøv at række din venstre hånd op for at repetere. Du vil finde en fejl i form af et manglende bundstykke [Sad].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#14
Ja, det er en konstruktionsfejl af de helt store. Steyr laver kun rifler til 90% af befolkningen.

Hvis de lavede Scout'en til de sidste 10% så solgte de dobbelt så mange af dem........

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Citat:quote:

Ps. Havde forresten en Sauer 202 Outback i hånden den anden dag, oppe hos Østjysk, lækker sag - liiige indtil hatting nærmest trak mine ører røde, efterfulgt af en " far til søn samtale" ... [:I]..[Big Grin][Big Grin]
(som den "Prodigal Son" jeg er`, skulle jeg da også lige have fat i en Bl... )

Ydmygst..DIB

er du så blevet nationalist med stolthed ( S&L ejer) ??

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"



Hilsen:
Bøssemager Hatting
http://www.ahlarsen.dk

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#16
Jeg indrømmer, det er besynderligt at Steyr ikke laver den venstrehåndsbetjent. Det kan ikke være så vanskeligt at ændre et par koordinater i CNC maskinen.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Undskyld drejning i topic - men det er vist allerede gået galt [:o)]
Hvad er det jeg går glip af ved ikke at eje en Scout?
Jeg er jo nomal - så jeg kan jo bare købe en [8D]

Men fra første gang jeg så den har jeg tænkt .. den vil jeg da ikke eje... er alt ikke stort set alu og dårlig plastic og en fuc*** bipod, og så har den monteret en ultrakort peddigrørs pibe (kan den overhovedet skyde præcist?

"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#18
Scouten findes osse som Tactical Elite. Så har den lang tyk pibe og en længere Picatinny skinne.
Endelig er der den mulighed at få lavet veksel piber til den i den længde og tykkelse du måtte ønske.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
UUUUHA halvautomat, now you got me started [Big Grin]

Jeg har haft en Scout i snart ti år, og brugt den det meste af tiden i Grønland. Jeg medgiver at den er grim, men alt er lavet for funktionalitet, ikke for udseendets skyld.

I Grønland er bundvegetationen ikke så høj, så jeg har brugt støttebenene til 90 % af de rener jeg har skudt. Jeg er helt vild med den 100% følelse af sikkerhed for skudets placering før skudafgivelse det giver. Du kan opnå det samme med eftermonterede bipods, men det koster vægt. Jeg plejer at komme 5 patroner i magasinet, og 5 mere i reservemagasinet i bagskæftet, så har jeg mere end jeg skal bruge en hel dag i fjeldet, og der er ikke noget der rasler i lommerne. Jeg lader ikke en patron i kammeret før jeg ser vildt, det er en meget sikker procedure.

Jeg var ikke så vild med det oprindelige Scout scope til blandet jagt, så jeg eftermonterede en almindelig sigtekikkert over låsen. Riflen har picatinny rail, så med et par kikkerter i Leupold QRW montage, har du altid back up, selvom du er 50 sømil fra byen.

Når man går i land fra gummibåd kan der komme saltvand på riflen. Så tager jeg den med i bad når jeg kommer tilbage på skibet. Tørrer den og trækker piben igennem med en rensesnor, og giver resten lidt olie fra en lille flaske der bor sammen med rensesnoren i pistolskæftet.

Jeg har aldrig brugt de flip up reservesigtemidler den er forsynet med, men det er kun et spørgsmål om træning.

Jeg har for nylig købt en mere i kaliber 376 steyr til drivjagt, og på den har jeg så monteret et ægte Scout scope i Leupold QRW montage. Det glæder jeg mig til at bruge næste gang jeg skal til Polen.

Den almindelige pibe som standardudgaven leveres med er mindst lige så præcis som alle andre jagtrifler, men det er klart, at den korte pibe har de ulemper som en kort pibe nu engang har.

Jeg må tilstå, at til almindelig dansk jagt, kommer dens egenskaber ikke rigtig til sin ret, så der er ikke tungtvejende grunde til at købe en, hvis det er behovet.

PS. jeg er højrehåndet, men det er da længe siden nogen har beskyldt mig for at være normal [Wink]

PPS. Hvis du har set ULL huntings film om jagt i Grønland, så har du også set me and my Scout.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Undskyld drejning i topic - men det er vist allerede gået galt [:o)]
Hvad er det jeg går glip af ved ikke at eje en Scout?
Jeg er jo nomal - så jeg kan jo bare købe en [8D]


"Livet er for kort til upræcise rifler"

[Image: topp_sommar.gif]



Bob bob, det sidste er nok noget af en påstand!!![Big Grin][Wink]
Spøg til side!
Det er nok fordi at to autistiske sønderjyske southpaws har bemærket at løsninger vedr. lås og aftræk er erste klasse. Derfor![^]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)