Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fluted pibe
#21
Citat:quote:

Originally posted by skotten
Og så står der "Finmekaniker med speciale som våbenmekaniker", på svendebrevet, dug frisk på tryk, Pr. d. 11/9-2009.

Skotten



Apropos... Tillykke med det!

[Image: ajbutton.gif]
Svar
#22
@ Otterup

Jo tak skal du have, så må vi se hvad der sker her fra 1-11, men vis alt gå vel så starter jeg selv.

Skotten


Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by skotten

@ Otterup

Jo tak skal du have, så må vi se hvad der sker her fra 1-11, men vis alt gå vel så starter jeg selv.

Skotten



Held og lykke!

Mvh

Otterup

[Image: ajbutton.gif]
Svar
#24
@GT

Så må vi opfinde en ny titel, som dækker over autodidakte bøssemagere, som i virkeligheder er maskinarbejdere.

Der er nok ikke andet at gøre.

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#25
Ja ja ja, buba....[Big Grin]

Hvad er der i vejen med maskinarbejder???

At denne så driver bøssemagervirksomhed ændrer da ikke på det faktum at vedkommende ikke er uddannet bøssemager aka våbenmekaniker[Big Grin]

Jeg kan da som uddannet maskinarbejder heller ikke kalde mig værktøjsmager selv om jeg eksempelvis arbejder som sådan. Ikke på vilkår. Det er da ren "Fru Hyacinth"....[Big Grin][Big Grin]

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#26
Det er det jeg siger, det er sgu ikke nemt.

Du skulle bare ha' læst til skolelærer eller portør, så var det til at finde ud af.

Citat:quote:

Hvad er der i vejen med maskinarbejder???



Jeg synes at maskinarbejder er så fantastiske (ku' være min svigerfar læser det her, han er nemlig sådan en[Big Grin]).
Oven i købet kender jeg en maskinarbejder, som er virkelig dygtig til at bygge riffeler.
Og så er han så flink, men ikke særlig køn.

Man skal jo fedte lidt. Man ved aldrig hvornår man for brug for sådan en[Wink]

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by GT

Jeg kan da som uddannet maskinarbejder heller ikke kalde mig værktøjsmager


Det er vi også nogen stykker, der gerne vil have os frabedt..[Big Grin]

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#28
''Den tykke'' er nu flutet - af HG Firearms

[Image: P1012451.jpg]

[Image: P1012448.jpg]

Samtidig er den blevet kortet op fra 73 til 63 cm - hvilket sammen med flutning giver en meget mere harmonisk riffel.

Den foretrækker7.62X51 NATO, men kan da godt fungere med 308W. Hætterne bliver godt nok lidt flade grundet headspace forskel - men når mn genlader hylstrene (kun sizer hals) leverer den en perfekt indsats.

Den var med til jagtfelt i Karup og holdt alle 45 skud i pointgivende del af skiverne - patronerne var genladede med 308 dims og 165 grs Hornady SP. Så nu er den sat på bedre foder - den holder meget af 190 grs. Sierra MK.

Tykkelse med munding 22mm og omkring 30 ved kammerenden.
mvh
Svar
#29
Hej jss,
hvor meget lettere blev riflen af dette indgreb? jeg har selv en riffel med tyk pibe som er lidt tung at slæbe rundt på.
mvh
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Martin BN

Hej jss,
hvor meget lettere blev riflen af dette indgreb? jeg har selv en riffel med tyk pibe som er lidt tung at slæbe rundt på.
mvh



Ved det ikke - har ikke vejet hverken før eller efter. Men før den blev ændret var den udtalt næsetung og jeg fortød faktisk jeg havde købt den pibe. Efter den er kortet op og flutet er der en hel anderledes god balance i riflen.

Riflen er en Sauer 202 jagdmatch - med bredt forskæfte - totalvægt nu: 5,2 kg med kikkert og bundstykke.

Jeg bruger den ikke på jagt - kun til jagtfelt og træning på bane. Egner sig ikke til Pürsch - den er tættere på at være slæbbar end bærbar. Men den er naturligvis utroligt behagelig at træne med.

På jagt bruger jeg en SL Otterup 100DL .

Piben er købt i Skyttebutikken - var oprindeligt beregnet for salg til skytter der skyder på millitærlandshold - femkæmpere, etc.

Piben står mig incl. indkøbspris og flutning i 2.750,- [Big Grin]

Spørg i en jagtforretning hvad de forlanger [Sad]
mvh
Svar
#31
Vi mangler lige at få af vide, hvem der tog temperaturen på brøndgraveren, siden den var kold?

Flutning af pibe, er det ikke lige så meget for at få mere overflade på piben, og dermed en bedre kølning?

Bare nysgerrig!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Vi mangler lige at få af vide, hvem der tog temperaturen på brøndgraveren, siden den var kold?

Flutning af pibe, er det ikke lige så meget for at få mere overflade på piben, og dermed en bedre kølning?

Bare nysgerrig!

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Jo - nemlig ja - den er købt til at blive brugt i skydearena - hjortebane, etc.

Men de andre fordele fortjener også omtale [Wink]

Grunden til det blev denne kaliber er den er lidt mere hårdfør - brænder ikke ud så hurtigt som en 300WM
mvh
Svar
#33
I må sq en tur i fedtnissecenter så I kan have jeres dejlige skydemaskiner med der hvor vildtet er.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)