Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Højt tryk
#1
Flade hætter: til den skarpe side [Wink]

Hvis højt tryk skyldes fremmedlegeme i pibe - giver det de samme tegn på hætte og hylster ?
mvh
Svar
#2
Fremmedlegme i piben?????Saa er du faeme heldig lortet ikke sprang i luften.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Fremmedlegme i piben?????Saa er du faeme heldig lortet ikke sprang i luften.
Hogmeister



Spørgsmålet alvorligt ment - hvis der har været spindelvæv i røret - optræder der så synlige tegn på hylsteret ?
mvh
Svar
#4
Spindelvæv?

Altså det fra edderkoppen?

Mener du det alvorligt?

/Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
/Buba

Dubravko

Svar
#5
Nej Buba.

Det jeg gerne vil vide er hvordan hylsteret ser ud efter piben er flækket som en banan
mvh
Svar
#6
Er det ikke temmelig ligegyldigt, beviset har du jo i 'bananskrallen'
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Er det ikke temmelig ligegyldigt, beviset har du jo i 'bananskrallen'
Hogmeister



For god ordens skyld - det er ikke mig der har et problem - men en bekendt som jeg tidligere har hjulpet med måling af hastighed på en bestemt type ammunition - hvor resultatet var lille diff. i hastighed - og absolut ikke noget der skruet op i hastighed. Han beskriver en oplevelse hvor han skyder til et lam, oplever et ''mega knald''.

Han rammer ikke lammet - og fænghætten ser ud nøjagtig som de hætter der sidder på afskudte hylstre fra tidligere

Har han haft følsomme ører den dag - eller kan der have været højt tryk uden det kan ses på hylsteret ??
mvh
Svar
#8
Under en tidligere test jeg har hørt om udført oplevede de ingen tryktegn på hylster selv ved blokeret pibe. De gængede piben med M8 gevind og skruede en M8 unbrako bolt i.

Resultatet var at bolten forsvandt og der var ingen tryktegn overhovedet.

Det kom der til gengæld da de blokerede piben foran kammeret. Så sprang riflen fra hinanden.

Årsagen til det ligger i pibevolumen mellem kammeret og blokeringen.

Jo længere ude i piben at forhindringen sidder, jo mindre tryktegn på hylsteret. Og omvendt.

En edderkop vil aldrig kunne være årsag til flade fænghætter eller løbssprængninger.

Det lykkedes dem på et tidspunkt at bremse en kugle i løbet ved at putte en stålpind bag bolten i mundingen. Pinden var lidt mindre i diameter end løbet og bevirkede en slags opbremsning , der var noget blidere end da kuglen bare ramte bolten.

I netop det tilfælde lød der bare et klik fra slagstiften og en stille hvæsen mens trykket lækkede ud i begge ender af riflen. De troede at det var en klikker, men alt krudtet var forbrændt.
De fortsatte forsøget og ved det femte skud gik der hul på siden af piben som efterhånden havde fået en bule, der hvor blokeringen var.

PS. Don't try this at home....


--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: wardwarf-1.jpg]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Han beskriver en hvæsen - efterfulgt af et brag.

Men riflen er åbenbart uskadt - idet den er efterfølgende prøveskudt uden tegn på den skulle være begyndt at smide med projektilerne, og han skød et rålam med den i går ??
mvh
Svar
#10
Lyder mere som detontion eller måske hangfire??

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Prøv at udtrykke dig på dansk [Wink]

Hangfire gætter jeg på er noget i retning af forsinket tænding - hvordan opstår det - en hætte der ikke får tændt ordentligt op i første omgang - eller ??
mvh
Svar
#12
Jeps, forsinket tænding.

Har oplevet det en enkelt gang med en 308´er i meget koldt vejr.

Der var en kort "hvæsen" og derefter kom skuddet[B)]

Måske noget med at fænghætten ikke er den bedste i kolde omgivelser???

/GT
Shoot low, they might be crawling !!!!"Team Headshot", HS with Precision!
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#13
OK !

Men det bør vel ikke skade riflen - eller ''hur''
mvh
Svar
#14
Hvis det var min riffel, vil jeg få den efterset med borescope - der kan være kommet er "sæk" i piben.

Fænnomenet med hangfire kan have flere årsager - for lidt/for langsomt krudt i hylsteret (kan også bevirke detonation)

Det kan også skyldes for meget eller for sej olie i bundstykket - men det ved I jo godt, det lærte I jo på genladningskurset [Smile][Smile][Smile][Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)