Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BARF-metoden
#1
hej med jer...
er der nogle der foder med BARF-metoden...
og hvad mener i om den...

mvh.
Svar
#2
Tror det er meget et religionsspørgsmål... Jeg fodrer med et deklareret tørfoder som efter min bedste overbevisning sikrer at hunden får alle de ting den har brug for...
Min teori er at det er vigtigt at proteinerne i foderet er af animalsk oprindelse så det har jeg fået dokumentation fra min foderleverandør på.

Med BARF sikrer du jo ihvertfald at proteinerne er animalske, men om det kan opfylde hundens øvrige mineral og fiberbehov er jeg ikke overbevist om.

Men som sagt i indledningen tror jeg der er meget religion og personlige ideer i hundefodring så jeg vil ikke gøre mig til af at have fundet den hellige gral.
Een ting jeg dog er 100% sikker på er at det er vigtigt at se på hvad der virker i sin hund.. Kig på pels, tænder, afføring, aktivitetsniveau osv og prøv dig frem..

Jeg har dog overvejet BARF de seneste dage.. bor tæt på SuperBest i Roskilde og har hørt at de har en masse billigt kød[:o)][Wink]

Jimmy

[Image: Ozzy001.jpg]
Svar
#3
hej har en pragtfuld sort lab på 10 md

vi startede med tørfoder og efter at ha prøvet 3 forskellige gik jeg til barf.med tørfoder sked han hver eneste gang vi var ude og det var næsten altid tyndt.
kan varmt anbefalde det afføring er der ikke meget af og han strutter af sundhed.
der følger kosttilskud med til det bafr jeg køber så han skulle få alt det han har brug for.
det enste ulempe er dog at det er noget dyrere at fodre med.
mvh survivorman
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)